BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 21 czerwca 2025, 06:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 318d M47N Dziwne zachowanie obrotów przy zatrzymaniu.
PostNapisane: 15 listopada 2011, 13:00 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 40
Posty: 17
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e46 318d+
Kod silnika: M47N
Witam,

Mów nowy nabytek to 318d z końca 2003 na CR. M47N.

Przeczytałem już wszystko co mogłem i nie znalazłem sensownego rozwiązania mojego problemu. Mój problem jest złożony i dwojakiej natury.


1) Obroty przy zatrzymaniu spadają i przechodzi silnik charakterystyczna drgawka. Wyczytałem gdzieś, że to standardowy problem magia. Niby ktoś rozwiązał problem zwiększając obroty jałowe z 750 na 830 i podał to jako standard. Nie ukrywam, potrzebuję porady co robić. Czy ktoś może potwierdzić, że ten silnik faktycznie powinien mieć 830 obrotów na biegu jałowym?

Auto było po zakupie podpięte pod komputer - trzyma to, co mu komputer zada.

Czytałem, że ktoś podnosił tą wartość w ECU ale nie wiem czy jest to słuszne rozwiązanie.
Czy jest na forum osoba z Wrocławia bądź okolic mogąca się podjąć takiej zmiany jeśli rzeczywiście ma ona sens?

2) Przy hamowaniu czasem wskazówka ekonomizera wychyla się, choć auto jest na luzie. Czy to może sugerować problemy z pompą hamulcową?
Vacuu pompą może? Ma ktoś jakiś pomysł?

3) Mam też problem z zapalaniem auta przy niskich temperaturach. Normalnie pali na dotyk a przy temp bliskiej zeru puszcza chmurkę i trzeba dłużej kręcić.
Moja wstępna diagnoza to albo świece żarowe albo ich sterownik? Jak byście podeszli do tematu? Wymienić na wstępie wszystkie świece?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318d M47N Dziwne zachowanie obrotów przy zatrzymaniu.
PostNapisane: 16 listopada 2011, 00:30 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2250
Garaż: było 320d Touring 2004r.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72312
2/ to norma


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318d M47N Dziwne zachowanie obrotów przy zatrzymaniu.
PostNapisane: 16 listopada 2011, 09:10 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
pkt. 2 jet normą gdyż podczas hamowania na luzie spada ilość kilometrów przejeżdżanych na danej dawce paliwa, czyli na luzie jadąc 100 km/h w ciągu godziny przejeżdżamy 100 km i przy spalaniu 1l/h (sprawdzane w teście nr 4) mamy spalanie 1l/100km jak jedziemy 10 km/h na luzie to spalanie mamy 10l/100 km gdyż przy tej prędkości musimy poświęcić 10 godzin jazdy czyli 10h*1l/h daje 10l więc to spalanie i wychylenie ekonomizera do wyższych wartości przy hamowaniu.
pkt. 3 podłączyć pod kompa i sprawdzić czy świece iskrzą przy podłączeniu bezpośrednio do zasilania.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318d M47N Dziwne zachowanie obrotów przy zatrzymaniu.
PostNapisane: 16 listopada 2011, 10:03 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 40
Posty: 17
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e46 318d+
Kod silnika: M47N
.


Ostatnio edytowano 18 listopada 2011, 14:22 przez dxtr71, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318d M47N Dziwne zachowanie obrotów przy zatrzymaniu.
PostNapisane: 18 listopada 2011, 14:19 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 40
Posty: 17
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e46 318d+
Kod silnika: M47N
Dla potomnych.

3) Warto sprawdzać świece przez DISa. Od razu mówi, czy leży kontroler, świece (i które dokładnie) czy bezpiecznik.
Szybka robota, zero szukania na oślep!

1) Okazało się, że - przepływomierz zbierał wartości przekłamane o 100%. Na razie pomogła jego adaptacja w DISie.
Czas pokaże czy nie będzie potrzebna wymiana.

W tym momencie chciałbym polecić kolegów z Carpe Diem Diag (http://www.carpediemdiag.npx.pl/viewpage.php?page_id=25), którzy stanęli na wysokości zadania i pomogli mi rozwiązać moje problemy!

PS. Obroty jałowe dla 318d i manualnej skrzynki to na 100% 830rpm.

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL