Cytuj:
1. pierwszy przypadek to nie gowno tylko podwojna platyna kolego tzw double platin dwie elektrody z platyna masa z plytka platyny zle dopasowana cieplota fr7dpp+ produkt niemiecki w 100% - objaw normalny zle dopasowana, gdzzie do podkreconego silnika i jeszcze z gazem
Po pierwsze
Gdzie ten silnik jest mocno podkręcony ? Wolnossący ma 170 koni a ten 193 konie - 0,3 bara doładowania z takiej małej turbiny jaką jest TD04-13G to można nazwać pierdnięciem a nie nawet doładowaniem - Silnik jest fabryczny 100% seria
i co ma gaz do ciepłoty - Udowodnione zostało , że EGT czyli temperatura spalin na LPG i PB jest identyczna - bardziej zależy to od AFRu - przeciętne auto wyjeżdżające od gazownika kowala ma zbyt ubogo przy pałowaniu stąd wyższa temperatura - ja ustawiam na AFR i takiego problemu nie ma , Jedyne co ma LPG do PB do układu zapłonowe to to , że potrzebuje iskry o większej energi
Jeśli chodzi o ten model świecy jest zalecany z tym numerem przez VOLVO w Vadisie jest podane. Więc Volvo wie jaką ciepłotę potrzeba
Cytuj:
2. drugi przypadek starych jeszcze platyn boscha F5DP0R - wyrob w starej technologii - swieca ktorej ja nie stosuje i omijam ten towar jak najdalej bo slyszalem ze sie uszkadzaja, podobnie nie daje rady odprowadzac ciepla...jest o niej masa filmow na YT... - to stara technologia tu masz racje - ale teraz BOSCH juz tego typu swiec nie robi poza tym to byl wynalazek z iskra w poziomie skopany model cala seria tych starych platin boscha nie byla skopana. platin 1 elektrodowe z iskra w pionie takie jak np fr7dp1x byly ok. czyli tez z tej serii bo znajomy mial takie w nissanie zx300 biturbo i tam przejechaly >100kkm. zamontowalem je tez do bardzo duzej ilosci aut, nikt nie mial problemu z tym. te stare swiece platinum potem zastapily platinum plus wogole calkiem co innego z itrem wcieciem w elektrodzie masowej i o srednicy 0,3mm, wiec tu nawet nie ma co porownywac
Więc Sam potwierdziłeś , że te świece to gówno
nie wnikam , może na tysiące produkowanych modeli boscha jest kilka dobrych i to z odpowiedniej serii i kraju produkcji jak piszesz
ale 97% tego z czym mam doświadczenie to gówno
Cytuj:
zamontowalem swiec bosch platinum plus do okolo 400 aut BMW wiec towar jest pewny, musi byc tylko z dobrego zrodla. z gazem benzynowych do ilu to nie licze bo tam nic sie nie wydarzy skoro producent montuje taka sama serie swiec w tej samej cieplocie fabrycznie i zapewniam ze nic sie nie dzieje na lpg... jedynie co sie moze stac to sie moze wypalic platynowa elektroda jak ktos za dlugo potrzyma ja w silniku, ale pracuja duzo duzo lepiej niz fabryczne. 2 sztuki na 1000 byly uszkodzone odrazu (nie bylo iskry odpowiedniej), w 1 bmw z lpg przekrecily sie porcelanki ale wyobraz sobie ze na 3 garach. proponuje kupowac swiece z bialymi nalepkami na pudelkach glowny importer BOSCH itd... i wszystko bedzie ok
Biorąc pod uwagę , że od 14 lat wymieniam świece w rożnych autach średnia wyjdzie raz na 2 dni
stwierdzam , że może bosch nie jest w 100% gównem ale ma niską powtarzalność - czyli te są dobre tamte nie dobrę
NGK made in France i te z tańszych serii tez badziewie - z lepszych trafiłem może z 5 sztuk fabrycznie kiepskich
natomiast co do Denso staram się wkładać od 2006 roku i puki co ani jednej wpadki nie było
Najlepszym dowodem jest to , że w moim BMW (z opisu) zrobiłem 90 000km (cały czas LPG) na K20TXR - i je wymieniłem bo sobie przypomniałem , że zdążyłem 8 razy olej wymienić a o świeczkach zapomniałem a woziłem cały czas nowe na wymianę - a zazwyczaj wymieniam je co 20 000km , na starych nie widziałem optycznie zużycia oraz nie widziałem pogorszenia pracy silnika ani wyższego poziomu HC w spalinach (nie mam kata i doskonale to widać)