BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 czerwca 2025, 11:37

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] zmiana z 1,8 na 1,8iS
PostNapisane: 4 marca 2006, 00:51 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 768
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Moje BMW: E46 Coupe
Kod silnika: M54b25
Chce zmienić sam silnik z 1,8 na Is-e ponieważ poza silnikiem wraz z osprzętem nie trzeba nic wymieniać, wie ktoś może za ile taki silnik można kupić??? i ile by kosztowało przełożenie???


Ostatnio edytowano 2 grudnia 2006, 21:52 przez mpower007, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 marca 2006, 10:21 
Widziałem silnik 1.8IS za 900zł ale jak zobaczyłem ten silnik na zdjeciu to pomyslałem ze nie chciał bym go nawet za darmo, a widziałem również od 2000zł do 3000zł te silniki, ale stan i przebieg super. :D


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 marca 2006, 12:18 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 587
Lokalizacja: kwidzyn obecnie Nederland
Moje BMW: bmw e36
Kod silnika: m52b20
cze mpower jeśli ci twoj sie niesypie to nieopłaca sie zmienic kupisz silnik wydasz kase okaże sie że szajs kupiłes i wpakujesz kupe kasy w remont a co do osiągów to nieodczuwałem zbytniej róznicy jak jechałe 1,8i a 1,8 is :?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2006, 11:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: Krakow
Wydaje mi sie ze roznica jest, ale podejmujac sie swapa szukalbym juz 6cylindrowca. Jednak wydaje mi sie ze oplacalne staje sie to gdy za baze mamy is'a. Przyczyna prosta, lepszy uklad hamulcowy na wejsciu, lepszy zawias. 1.8i to bebny i to bedzie zapewne jego slaby punkt.
Czy swap o ktorym mowisz jest oplacaly? Chyba sam najlepiej wiesz. Kupic motor powinienes miedzy 1.5 -2kPLN ale pamietaj aby dostac wiązke do niego. DO 2kPLN kupisz tez 2.0. Cena swapa to chyba w zaleznosci gdzie robisz, kto robi i jak bardzo bedzie to problematyczne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2006, 11:24 
juniorszogun napisał(a):
cze mpower jeśli ci twoj sie niesypie to nieopłaca sie zmienic kupisz silnik wydasz kase okaże sie że szajs kupiłes i wpakujesz kupe kasy w remont a co do osiągów to nieodczuwałem zbytniej róznicy jak jechałe 1,8i a 1,8 is :?


Ale róznica jest duża miedzy 1.8i a 1.8is, przeciez 1.8IS równa sie z 2.0i :D


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2006, 11:33 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 44
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Też bym wolał wlozyć 2.0.
is ma 140 km a 2.0 150 i 6 cyl.
Ale wtedy trzeba by wymienić silnik razem z osprzetem, no i komputer też. Moze nawet skrzynie biegów.

_________________
E30 320i coupe


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2006, 12:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: Krakow
Jesli patrzymy na roznice miedzy 1.8is, a 2.0 vanosem 150konnym to mysle ze ten swap jest malo oplacalny. W tym przypadku stawialbym na 2.5 lub wyzej- jak szalec to szalec. Jesli bedziesz jezdzil z glowa spalanie w 2.5 utrzymasie na rozsadnym poziomie, a frajda - w tych niektorych chwilach kiedy twoja stopa mocniej docisnie pedal gazu, a do twoich uszow doplynie dzwiek wkrecajacego sie prawie 200konnego motoru -jest poprostu priceless. Startujac jednak z 1.8 lub 1.8i mysle ze 2.0 jest juz wystarczajace biorac pod uwage wytrzymalosc zarowno przeniesienia napedu, jak i miedzyinnymi wspominanych hamulcow.
Najbardziej oplacalna przerobka wg. mojej skromnej osoby jest 1.8is na nowe 2.0 (150km) D , 3.0 D. Samochod staje sie "oszczedna rakieta". Problemem jest kupienie takiego motoru bo ich ceny dochodza do 6000-7000 PLN. Do tego koszty swapu, ktory moze okazac sie ze nie wykorzystuje zasady plug&play...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2006, 12:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 120
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
Nie wiem jak w e36, ale widziałem jak dwóch znajomych scigało się e30 : jeden to r6 320 a drugi 1.8 is, ....wynik heh is zrobiło 320 nieznacznie ale było lepsze, może dlatego,ze silnik lżejszy??? niewiem, ale i tak wolałbym odgłos r6 nieporównywalne z czterema cylindrami :)

_________________
ÂŁukasz
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=6450/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2006, 13:29 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 8
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
Witam
Myślę że taka przekładka jest nieopłacalna,żeby wszystko było super trzeba wydać ok 3000zł a zyskasz tylko 25KM i 1.1s do 100km/h,ale wybór należy do ciebie.

_________________
byÂło e30 320i 90r
jest e32 735i 89r
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2006, 19:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 208
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: E30x2
Kod silnika: M42B18/M52B28
lukas23 napisał(a):
Nie wiem jak w e36, ale widziałem jak dwóch znajomych scigało się e30 : jeden to r6 320 a drugi 1.8 is, ....wynik heh is zrobiło 320 nieznacznie ale było lepsze, może dlatego,ze silnik lżejszy??? niewiem, ale i tak wolałbym odgłos r6 nieporównywalne z czterema cylindrami :)


w e30 1.8is ma 136km a 2.0 ma 125 albo 129km zaleznie od rocznika

_________________
Obrazek
BMW-e30.PL / MyE30.PL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2006, 14:08 
Offline
Forumowicz

Posty: 171
Lokalizacja: KrakĂłw
Pomijając wyższość R6 nad R4 i wracając do tematu, nie napisałeś mpower007 jaki 1.8i masz pod maską (m40, m43), bo to wpływa na cenę ew. przeróbek. Jeśli masz przerabiać na R6 np. 2.5 to lepiej sprzedaj auto i poszukaj takiej wersji. Wymienisz silnik z osprzętem, skrzynię, dyfer, wydech, hamulce, zawieszenie a to nadal będzie golas 1.8 a cena wyjdzie podobna lub wyższa. No, chyba, że masz części za darmo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re:
PostNapisane: 17 lipca 2010, 22:50 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: 320
kangurczak napisał(a):
Jesli patrzymy na roznice miedzy 1.8is, a 2.0 vanosem 150konnym to mysle ze ten swap jest malo oplacalny.


mój iS się skończył wyszedł korbowód bokiem :zalamany: ale nic miałem tanią 2.0 z sekwencja to włożyłem, teraz mam pytanie czemu jak jadę 60km/h to silnik ma 2500obr/min na czwartym biegu, zaraz piątka i wycie silnika, podobno dyfry w tych silnikach były takie sam czyli 3,45 ??

Czy bez wyjęcia dyfru da się odczytać jaki to jest ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] zmiana z 1,8 na 1,8iS
PostNapisane: 18 lipca 2010, 12:52 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 528
Lokalizacja: Łódzkie
Moje BMW: E36 328i
Kod silnika: M52B28
Z tyłu na dyfrze masz taka małą tabliczke przykręconą śrubą do pukla z uchwytami co trzyma dyfer ;)
Golden może obrotomierz Ci źle wskazuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] zmiana z 1,8 na 1,8iS
PostNapisane: 18 lipca 2010, 14:01 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: 320
wycie silnika obrotomierz tłumaczy, na wolnych obrotach i wysokim biegu lepiej przyśpiesza niż na niższym biegu i wyższych obrotach, to mnie zastanawia

numer 1 212 685 i jakaś blaszka jak patyczek do loda i widać parę ostatnich cyfr

nie wiem które to mają być

edit: u mojego brata e36 320 ma oznaczenie 1 212 665

wg RealOEM ma być u mnie 3,45 ale tam są inne oznaczenia, końcówka 1 214 845

prawdopodobnie ktoś do mojego IS włożył nie ten dyfer

co powiecie na to


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL