Cześć. W tym temacie opisze jak ja zmagałem się z blokowaniem EGR.
Mój silnik ma M57D30 184km z 2001r
Czytałem trochę na forum o tym jak blokować egr i jakie mogą być wady i zalety.
Zamówiłem w necie zaślepkę do blokowania
Mniej więcej takie coś:
![Obrazek](https://b.allegroimg.com/s400/01721b/e48688984b4db1afe91c147a5acb)
Kosz z przesyłką jakieś 55 zł.
Przed zablokowaniem, zrobiłem parę pomiarów kontrolnych odnośnie spalania. Bo w podobnych tematach były konwersacje na temat czy spalanie rośnie, czy maleje i ogólnie nie było jakichś konkretnych wyników tylko takie tam filozofie.
Więc:
Trasa na której robiłem pomiary to: Radzyń Podlaski-> Międzyrzec Podlaski> Siedlce> Wwa, i do domu.
W jedną stronę to jest około 170km
Trasa wygląda tak:
Kod:
https://www.google.pl/maps/dir/Radzyń+Podlaski/''/''/Warszawa/@51.9772002,21.702978,9.5z/data=!4m22!4m21!1m5!1m1!1s0x4722192527703449:0x113e24307dac19c!2m2!1d22.6218532!2d51.7832025!1m3!2m2!1d21.7728639!2d52.1991837!1m3!2m2!1d21.4909208!2d52.2007619!1m5!1m1!1s0x471ecc669a869f01:0x72f0be2a88ead3fc!2m2!1d21.0122287!2d52.2296756!3e0
Na tej trasie zaznaczyłem dodatkowo 2 punkty tj.
A. Wjazd na A2 obwodnicę Mińska
B. Zjazd z A2 obwodnicy Mińska
Przed wyjazdem zatankowałem auto na full i zresetowałem obliczenia z OBC.
Wyniki z pomiarów średniego spalania:
Z Radzynia do Warszawy, bujanie po mieście i dojazd do miejsca noclegowego:
6.7L/100kmPodczas tej trasy, na odcinku A-B jechałem na tempomacie ze stałą prędkością 150km/h, tutaj średnie spalanie wyszło:
7.3L/100kmTrasa powrotna, z Warszawy do Radzynia
Na odcinku B-A jechałem w drodze powrotnej też na tempomacie, z prędkością 110km/h, na tym odcinku spalanie wyniosło
5.6L/100kmA spalanie z całej wycieczki, czyli Radzyń>Wawa>Radzyń wyniosło
6.4L/100kmW tej chwili planuje wykonanie bliźniaczych pomiarów na tej samej trasie w podobnych warunkach tylko że z zblokowanym egr. Pomiarami się podzielę.
A teraz trochę o tym jak zablokować egr:
Ogólnie, mi to zajęło ponad 2h i do dyspozycji miałem całą szafę narzędzi, czasem było potrzebna druga osoba do pomocy... dla mnie nie było to łatwe.
1. Przede wszystkim silnik musi być zimny
![Super :super:](./images/smilies/thumbup.gif)
2. Zdejmujemy ten dolot powietrza do filtra i osłonę silnika, dosłownie parę śrubek na torx.
3. W moim aucie nie ma chłodniczki egr...
4. Będziemy musieli odnaleźć przewód egru.
Schemat dla mojej sytuacji jest taki:
https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=EL91-EUR-10-2001-E46-BMW-330d&diagId=11_27405. Wstępnie luzujemy opaskę oznaczoną 5 i śrubę oznaczoną na schemacie nr 2
6. Teraz musimy odłączyć plastikowy przewód powietrza. Jest zaznaczony
Tutaj tutaj między turbiną a elementem 3. Trzyma się on na dwie plastikowe śrubki.
7. Teraz już mamy dostęp do miejsca, które nas najbardziej interesuje.
8. Odkręcamy 2 śrubki. U mnie nie było żadnego problemu z odkręceniem, a bałem się że może zapieczone będzie.
9. Teraz ja miałem największy problem. Jak złożyć pakiet z przesyłki?
Ja zrobiłem to tak: Front kolektora, uszczelka z zestawu, blokada z zestawu, uchwyt rury egr, osłona kolektora, podkładki z zestawu.
Nie wiem czy kolejność jest ok, ale na mój chłopski rozum jest. A dokładniej chodzi o to, w którym miejscu trzeba dać tą uszczelkę z zestawy ?
10. A teraz najtrudniejsze manualnie. Czyli jak to wszystko tam wsadzić żeby jeszcze pasowało i dało się przykręcić? No ja tego nie wiem...
Później wpadłem na pomysł żeby złożyć to wszystko "na ziemi", czyli uszczelkę, blokadkę i front rury egr do kupy i skleiłem to taśmą malarską. Taki pakiem udało mi się dopasować do frontu kolektora i później dopasowałem tylko osłonę kolektora i przestrzeliłem śrubami z zestawu.
Według mnie ta taśma papierowa może tam zostać, powinna się sama wypalić od temperatury.
11. Teraz dokręcamy rurę egr do zawodu egr, i zonk... bo albo spasujemy tak żeby rura pasowała do zaworu albo żeby pasowała do miejsca, gdzie
element 2 trzyma rurę.
Ja wymontowałem całe to
mocowanko, bo bałem się że może to stukać później i spasowałem do zaworu.
Tyle.
Ja nie czyściłem zaworu EGR.
Test spalania z zablokowanym egr przeprowadzę w sobotę i niedzielę. A wyniki postaram się wrzucić w poniedziałek 10.04