BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 00:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"

W tym dziale proszę umieszczać galerie tylko starszych modeli BMW takich jak E36, E34, E32, E21, E30 etc.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 221 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 28 sierpnia 2018, 19:46 
Offline
Forumowicz

Wiek: 25
Posty: 195
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166001
BRAWET, uszczelki na wydechu może i jeszcze trzymały, ale spawy pękły i tam były przedmuchy. Dla wszystkiego wymieniłem uszczelki skoro była na łączeniach korozja i rozłączałem wszystko. W rozruszniku tylko bendix wymienili i przesmarowali, powiedzieli, że tulejki, szczotki w bardzo dobrym stanie są.
Sprzęgło nie było jeszcze skończone, ale tarczka przypieczona i reszta w średnim stanie, od biedy mogłem to zostawić. Dwumasa też nie była rozsypana, na boki nie miała luzu, ale już nie tłumiła na miękko. Robiłem to raczej z pedantycznym podejściem, nie "aby działało", bo wtedy bym pewnie tylko skrzynię wymienił, grubo nawalił pasty na łączenia wydechów, rozrusznik zregenerował i by jeździło. Po tym co zrobiłem powinien być spokój na długi czas.

Poza tym też się cieszę, że kontynuuję zapiski losów e36 na forum, dokumentację też zbieram. Po tym jak już trochę godzin na niego poświęciłem, związałem się z tym samochodem i na zimę też kupię drugi samochód ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 28 sierpnia 2018, 20:17 
Offline
Fan F1
Avatar użytkownika

Wiek: 27
Posty: 2079
Lokalizacja: FZG
Moje BMW: E36 Compact
Kod silnika: M43TUB19
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157698
Z ciekawości pytam, tyle prac wykonujesz przy aucie aby było w świetnym stanie pod każdym względem i żeby się nie martwić na przyszłość czy po prostu tyle rzeczy jest do ogarnięcia? :P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 28 sierpnia 2018, 20:38 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 3254
Lokalizacja: ZIELONKA
Moje BMW: E92 M3
Kod silnika: S65
Garaż: e92 M3 DKG Schwarz 2 | BMW e36 318IS Alpinweiss | Porsche Macan S | Mini Countryman | Mazda MX-5 NB | Opel vivaro XD | Ford Connect XD
Stare auto zawsze dużo roboty jest. Ogólnie żeby nie było nic, to wcześniej trzebaby włożyć z 50tys

_________________

E46 M3 Alpinweiss III viewtopic.php?f=89&t=171180
BYŁO:
E92 335i Schwarz 2 IC turboworks + Charge Pipe Turboworks
367KM/541NM http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167595

e39 540iA SEDAN CANYONROT ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863

e36 318is Coupe HELLROT MOTORSPORT INTERNATIONAL LIMITED EDITION ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145412

e36 328i Coupe ALPINWEISS III
->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141651[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 28 sierpnia 2018, 20:45 
Offline
Fan F1
Avatar użytkownika

Wiek: 27
Posty: 2079
Lokalizacja: FZG
Moje BMW: E36 Compact
Kod silnika: M43TUB19
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157698
No tak, zgadzam się ale jak patrzę na zakres prac w tym temacie, to zaczynam miewać kompleksy pod względem dbania o swój samochód :rotfl: :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 28 sierpnia 2018, 20:55 
Offline
Forumowicz

Wiek: 25
Posty: 195
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166001
Bądźmy szczerzy: w samochodach tego typu w większości jest 1/4 auta do wymiany, by to chodziło tak jak powinno. Pytanie, czy chcemy wymieniać tylko to co trzeba, czy to, co powinno być już wymienione.
Krótko mówiąc wymieniam nie tylko to co trzeba, a też to, co mnie irytuje, odbiega od tego jak powinien działać dany mechanizm.
Np. skrzynia biegów, dwumasa, sprzęgło. Nie trzasnęło nic, sprzęgło nie ślizgało się, 1, 2 wbijały się z oporem, coś raz dźwięczyło, raz nie i zdecydowałem się, że wszystko zrobię za jednym zamachem.

Poza tym ile to jest ludzi, którzy nie chwalą się usterkami, korozją? :hyhy: Sporo jest "projektów", które na zdjęciach świecą, a na żywo blakną :zdegustowany: . Często widzimy tylko jak ktoś pierdółki wymienia, a w międzyczasie łatana jest podłoga.
Ja nie mam zamiaru tego ukrywać.

Moim celem jest to, by ten samochód za parę lat wyglądał lepiej niż teraz, a prowadził się co najmniej tak samo. Nie tylko z grubsza, na 1 rzut oka, też w zakamarkach, których nie zobaczymy.


Ostatnio edytowano 28 sierpnia 2018, 21:01 przez LPS505, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 28 sierpnia 2018, 21:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 25
Posty: 129
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: eTrzySześć / E91
Kod silnika: M52? / M47
Osobiście szanuję podejście do tematu, juz jest dobrze, ale chętnie zobacze jak zrobisz wszystko o czym mówiłeś :hurra:

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 28 sierpnia 2018, 21:00 
Offline
Fan F1
Avatar użytkownika

Wiek: 27
Posty: 2079
Lokalizacja: FZG
Moje BMW: E36 Compact
Kod silnika: M43TUB19
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157698
A no dobra, czyli masz identyczne podejście do tematu jak ja :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 29 sierpnia 2018, 16:54 
Offline
Forumowicz

Wiek: 25
Posty: 195
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166001
Obrazek
cdn. :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 29 sierpnia 2018, 17:12 
Offline
Tangiers Casino Manager
Avatar użytkownika

Posty: 5267
Moje BMW: Giulia Veloce
Na lepszego nowego właściciela chyba nie mogliśmy trafić :ok: :ok: :D :cwaniak:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 30 sierpnia 2018, 13:37 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 3254
Lokalizacja: ZIELONKA
Moje BMW: E92 M3
Kod silnika: S65
Garaż: e92 M3 DKG Schwarz 2 | BMW e36 318IS Alpinweiss | Porsche Macan S | Mini Countryman | Mazda MX-5 NB | Opel vivaro XD | Ford Connect XD
Niezła robota, aczkolwiek nigdy już nowa nie będzie, nie daj się zwariować.

_________________

E46 M3 Alpinweiss III viewtopic.php?f=89&t=171180
BYŁO:
E92 335i Schwarz 2 IC turboworks + Charge Pipe Turboworks
367KM/541NM http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167595

e39 540iA SEDAN CANYONROT ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863

e36 318is Coupe HELLROT MOTORSPORT INTERNATIONAL LIMITED EDITION ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145412

e36 328i Coupe ALPINWEISS III
->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141651[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 30 sierpnia 2018, 13:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 25
Posty: 129
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: eTrzySześć / E91
Kod silnika: M52? / M47
grabolek363, próbować warto :rotfl: :cwaniak:

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 30 sierpnia 2018, 14:29 
Offline
Forumowicz

Wiek: 25
Posty: 195
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166001
KU84 dzięki ;)
grabolek363, Wiesz jak jest- wszystko małymi krokami, w miarę możliwości :). Dużo się uczę przy nim i mam satysfakcję z tego, że oszczędzam, uczę się i wiem, że jest dobrze zrobione.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 31 sierpnia 2018, 00:59 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 841
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E30+E36+Z3+E61
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=149858
viewtopic.php?f=6&t=171187
Świetnie działasz. Po takim nakładzie pracy to chyba zostanie na wiele lat z Tobą :)

_________________
E30 323i Bahamabeige '85, E36 328i Hellrot '95, Z3 Cosmos-schwarz '98
ex E30 325i Bronzitbeige '85, Toyota Camry USDM '87, Toyota Carina II '87, Citroen BX Break '94, Volvo 940 '92, Audi Coupe V8 '89, Clio Sport Ph1 '00


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 31 sierpnia 2018, 09:09 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 32
Posty: 3149
_KL_ napisał(a):
Świetnie działasz. Po takim nakładzie pracy to chyba zostanie na wiele lat z Tobą :)


Oby tak było, bo na lepszego właściciela nie mogła trafić. Jest mi bardzo miło patrzeć jak wkładasz serce w ten samochód :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 7 września 2018, 00:13 
Offline
Forumowicz

Wiek: 25
Posty: 195
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166001
_KL_, Dzięki :) pewnie, że zostanie na długo. Jakiś czas temu się zastanawiałem, ale teraz już nie mam żadnych wątpliwości.
Niebawem kolejna fotorelacja. Wciąż w klimacie podwozia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 7 września 2018, 02:12 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 3254
Lokalizacja: ZIELONKA
Moje BMW: E92 M3
Kod silnika: S65
Garaż: e92 M3 DKG Schwarz 2 | BMW e36 318IS Alpinweiss | Porsche Macan S | Mini Countryman | Mazda MX-5 NB | Opel vivaro XD | Ford Connect XD
Jedziesz :p

_________________

E46 M3 Alpinweiss III viewtopic.php?f=89&t=171180
BYŁO:
E92 335i Schwarz 2 IC turboworks + Charge Pipe Turboworks
367KM/541NM http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167595

e39 540iA SEDAN CANYONROT ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863

e36 318is Coupe HELLROT MOTORSPORT INTERNATIONAL LIMITED EDITION ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145412

e36 328i Coupe ALPINWEISS III
->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141651[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 8 listopada 2018, 18:56 
Offline
Forumowicz

Wiek: 25
Posty: 195
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166001
Ponownie wrzucam foty z konserwacji:

Obrazek
Obrazek


Po piaskowaniu:
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Wstępne przymiarki:
Obrazek


Po spawaniu:
Obrazek
Obrazek


Po nałożeniu podkładu epoksydowego:
Obrazek
Obrazek


Mastyka została nałożona na każdym łączeniu:
Obrazek


Po naniesieniu konserwacji:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Chemia użyta do konserwacji:
- podkład reaktywny Troton/Loctite 7505
- podkład epoksydowy DYNA Coat
- "wosk" do profilów zamkniętych Ranal ML
- konserwacja zewnętrzna(taka woskowo- gumowa, czarna) UBS Wachs 3000
- miejscami użyłem też podkładu epoksydowego z puszki APP

Przebieg:
Zajęło to dużo więcej czasu niż sądziłem... 4 dni na próg(1), trzeba poświęcić.
Zabezpieczyłem, rozciąłem, wyciąłem co trzeba było powycinać, oczyściłem, wszystkie zgrzewy, łączenia blach rozkułem w poszukiwaniu korozji na łączeniach, wypiaskowałem, znajomy pospawał, zajął się blacharką(świetna robota :padam: ) i konserwacja.

Co do konserwacji, to przed wspawaniem progu wszędzie na gołą blachę(mimo, że nie było grama widocznej korozji po piaskowaniu) nałożyłem podkład reaktywny i zostawiłem na kilkanaście godzin. Potem epoksyd wszędzie, w każdy zakamarek. Następnie poszycie zostało wspawane(przed wspawaniem każde miejsce łączenia blach, które było spawane i nie mogłem go przez to chemią zabezpieczyć, pokryłem miedzią w sprayu), znów do środka dałem epoksyd, tylko tym razem app z puszki, przewodem, z końcówką, która w każdym kierunku miała z 8 dysz skierowanych. Potem epoksyd z zewnątrz. Kolejno Ranal ML tak, by powstało jeziorko w środku, do oporu aż ściekał pół dnia :D . Następnie już UBS Wachs 3000, również w miejscu, gdzie syf się zbiera za nadkolem, by scenariusz się nie powtórzył ;)
Epoksyd nakładamy cienkimi warstwami, ja ich dałem z 5 i dałem mu ponad dobę na wyschnięcie.

Opis prac, to spory skrót. Jakby ktoś miał pytania, to służę pomocą ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 8 listopada 2018, 19:16 
Offline
Forumowicz

Wiek: 25
Posty: 195
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166001
Nadrabiania zaległości forumowicza ciąg dalszy :D

Beemka ostatnio borykała się z problemem falujących obrotów. Narastał na przestrzeni około miesiąca. Pierwsza diagnoza: lewe powietrze(swoją drogą trafna, było).
Zdjęty cały dolot, wymienione:
- uszczelki kolektora przy głowicy
- oringi wtrysków
- oring czujnika temperatury w dolocie
- na nowo uszczelniony bagnet oleju
- sprawdzone wszystko(przewody itd.)

Wyczyszczone, poskładane, lewe powietrze zniknęło, była poprawa, ale problem i tak został.

Potem INPA i błąd: mechaniczne zacięcie VANOSa(dwukrotnie), ok. Uszczelki Mehenkera zamówione, pokrywa zdjęta, uszczelki vanosa wymagały wymiany(tłok miał duży luz, uszczelki nie trzymały), były spłaszczone, ale nie plastikowe. Luzu nie było na łożyskach, więc nie ruszałem(vanos był regenerowany 4 lata temu, stąd brak luzu).
Wrzuciłem blokady i zonk: znaki na kole pasowym się nie zgrywają. Przyczyna:
Obrazek
Obrazek
Wpust czółenkowy, klin się zerwał i w ten sposób koło się lekko przesunęło.
Kupiłem nowy klin, simmering wału, uszczelkę pokrywy vanosa, Reinzosil(masa uszczelniająca/silikon). Uszczelki pokrywy zaworów były ładne, więc je tylko wyczyściłem i na cieniutką warstwę masy złożyłem.

Przy okazji sprawdziłem stan rozrządu, wałków. Wszystko bardzo ładnie wyglądało, silnik czyściutki:
Obrazek

No i po odpaleniu była już bajka :serce: . Problem z głowy, silnik pracuje bardzo równiutko(zwłaszcza po uszczelnieniu dolotu), zbiera się równo, no co tu dużo gadać- działa jak powinno :)

Prace wykonałem u mnie w garażu. Swoją drogą ciekaw jestem jak by to się skończyło, gdybym oddał go do warsztatu z tymi falującymi obrotami... :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 8 listopada 2018, 19:30 
Offline
Forumowicz

Wiek: 25
Posty: 195
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166001
No i najważniejsze! :hyhy: Wywaliłem ten chiński short-shifter i wrzuciłem fabryczny z 328i! Znalazłem w bardzo dobrym stanie używany. Wyczyściłem, lekko nasmarowałem i dużo przyjemniej jest, przynajmniej ja mam takie odczucia, a to się liczy ;) Duża guma od lewarka, pod mieszkiem pękała, więc ją też wymieniłem.
Oraz z drobnostek: zredukowałem luz na maglownicy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 8 listopada 2018, 21:08 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 3254
Lokalizacja: ZIELONKA
Moje BMW: E92 M3
Kod silnika: S65
Garaż: e92 M3 DKG Schwarz 2 | BMW e36 318IS Alpinweiss | Porsche Macan S | Mini Countryman | Mazda MX-5 NB | Opel vivaro XD | Ford Connect XD
jakim cudem wymieniłeś ten klin w garażu ? Jak też do tego doszedłeś ?
W warsztatach pseudo mechaników cebulaków milion monet byś zostawił pół auta nowe by było a problem nadal by sie pojawiał

_________________

E46 M3 Alpinweiss III viewtopic.php?f=89&t=171180
BYŁO:
E92 335i Schwarz 2 IC turboworks + Charge Pipe Turboworks
367KM/541NM http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167595

e39 540iA SEDAN CANYONROT ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863

e36 318is Coupe HELLROT MOTORSPORT INTERNATIONAL LIMITED EDITION ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145412

e36 328i Coupe ALPINWEISS III
->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141651[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 221 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL