BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 maja 2022, 16:25

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 483 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 21, 22, 23, 24, 25  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 29 października 2021, 18:14 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B30
Witam, po swapie na m54b30 wysyłałem komputer ms43 na usunięcie EWS'a i popsy na przycisk od klimy. Zauważyłem, że te popsy na dany przycisk nie działają, w sensie nie ma różnicy czy klima włączona czy wyłączona. Wpadłem na pomysł, żeby samemu sobie to zmienić na inny przycisk, albo wywalić. Czytałem trochę na ten temat, oglądałem filmy na YouTube i mam kilka pytań. Czy muszę wyciągać kompa z auta i robić to "na stole", czy mogę po prostu po OBD zgrać soft w wersji partial? Bo z tego co się dowiedziałem to partial to te wszystkie mapy, a full to ews itd. Uściślając, czy mogę poprawić to co chcę przez samo złącze OBD w aucie w sofcie partial? Tak żeby nie wyciągać sterownika na stół i tam zwierać tą masę, żeby wszedł w tryb bootloadera? Jaki kabel będzie mi potrzebny do tych niecnych czynów(jeśli się oczywiście da)? Widziałem, że ludzie używają tą okrągłą wtyczkę do OBD tylko przy wgrywaniu(?) trzeba zewrzeć 2 piny. A, jeszcze jedno. Na stronie www.ms4x.net są jakieś lepsze(?) softy, które mają funkcje, które mnie interesują. Da się jakoś sprawdzić czy ktoś, kto robił mi tego kompa używał jako podstawki ich softu, czy robił na oryginalnym z sterownika?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 30 października 2021, 20:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54b22
Wszystko kolego masz opisane na forum, wystarczy poczytać. Wszystko jest na pierwszych stronach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 3 listopada 2021, 09:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Moje BMW: e46
Kod silnika: m54b25
avertuss napisał(a):
Witam, po swapie na m54b30 wysyłałem komputer ms43 na usunięcie EWS'a i popsy na przycisk od klimy. Zauważyłem, że te popsy na dany przycisk nie działają, w sensie nie ma różnicy czy klima włączona czy wyłączona. Wpadłem na pomysł, żeby samemu sobie to zmienić na inny przycisk, albo wywalić. Czytałem trochę na ten temat, oglądałem filmy na YouTube i mam kilka pytań. Czy muszę wyciągać kompa z auta i robić to "na stole", czy mogę po prostu po OBD zgrać soft w wersji partial? Bo z tego co się dowiedziałem to partial to te wszystkie mapy, a full to ews itd. Uściślając, czy mogę poprawić to co chcę przez samo złącze OBD w aucie w sofcie partial? Tak żeby nie wyciągać sterownika na stół i tam zwierać tą masę, żeby wszedł w tryb bootloadera? Jaki kabel będzie mi potrzebny do tych niecnych czynów(jeśli się oczywiście da)? Widziałem, że ludzie używają tą okrągłą wtyczkę do OBD tylko przy wgrywaniu(?) trzeba zewrzeć 2 piny. A, jeszcze jedno. Na stronie http://www.ms4x.net są jakieś lepsze(?) softy, które mają funkcje, które mnie interesują. Da się jakoś sprawdzić czy ktoś, kto robił mi tego kompa używał jako podstawki ich softu, czy robił na oryginalnym z sterownika?

Wszystko robisz po obd, tylko zmianę win i isn numer robisz na boot pin, ale to ci nie potrzebne. Strzały możesz mieć też na włączniku od tempomatu. Wszystko jest na ms43wiki lub bmw 46 fans w Google wpisz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 3 listopada 2021, 19:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54b22
Najlepiej mapy zgrywać jm garage flasherem galetto mi popsuło kilka map, a z siemens flash toolem miałem taki problem, przyu grywaniu pelnego wsadu fura nie odpalałą


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 6 listopada 2021, 16:43 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B25
posiada ktoś z Was sprawdzona mape vanosów dla m54b25 ? U mnie jakieś mocne problemy na zimnym , w sumie jak sie nagrzeje to też coś wariuje , raz działają a za chwile jakby coś blokowało , może podeśle ktos sprawdzona mape vanosów na zimnym oraz ciepłym ? Ewentualnie mape alphaN . P.S po odłączeniu przepływomierza auto nie reaguje na gaz , być moze jest to spowodowane przekładka silnika i nieprawidlowym podłączeniem :mur: :mur:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 6 listopada 2021, 19:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54b22
mapy vanosów w serii już są dobrze zrobione, nie ma co ich przestawiać


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 15 listopada 2021, 23:26 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 891
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Ze względu, że pozmieniały się trochę programy do odczytu i zapisu, jak i sama strona ms4x wiki oraz wygasły niektóre linki, zrobiłem małe przemeblowanie na pierwszej stronie. Myślę że teraz będzie to czytelniejsze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 5 grudnia 2021, 15:06 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: e46
Kod silnika: m54b30
Siemano, jest problem a mianowicie jak zgram mape mmps i zmienię w tunerpro obroty jałowe na lekko podniesione i wsadze z powrotem mape to temperatura leci od razu na maxa i auto nie pali. Po powrocie na dziewice jest wszystko gut :O co robię źle, bo przeczytałem juz pare tematów z forum i dalej się nie dowiedziałem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 6 grudnia 2021, 08:30 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 891
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Nie zgadza się suma kontrolna. Jeśli wgrywasz galetto to musisz poprawić sumę, wgraj programem MS4X Dev Flascher i on sam poprawi sumę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 19 grudnia 2021, 19:15 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 50
Lokalizacja: Bełchatów
Moje BMW: E36, E39
Kod silnika: M52B28, M54B25
Witam, panowie ma ktoś może wsad bez ews do M54B25 z koncówką 069? Najlepiej gdyby miał wyłączone sondy za katem i wyłączoną opcję wykrywania wypadania zapłonu. Patrząc na XDF pod 069 nie mam możliwości wgrania chyba popmoda?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 20 grudnia 2021, 10:26 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: 330xi
Kod silnika: M54b30
radek12 napisał(a):
avertuss napisał(a):
Witam, po swapie na m54b30 wysyłałem komputer ms43 na usunięcie EWS'a i popsy na przycisk od klimy. Zauważyłem, że te popsy na dany przycisk nie działają, w sensie nie ma różnicy czy klima włączona czy wyłączona. Wpadłem na pomysł, żeby samemu sobie to zmienić na inny przycisk, albo wywalić. Czytałem trochę na ten temat, oglądałem filmy na YouTube i mam kilka pytań. Czy muszę wyciągać kompa z auta i robić to "na stole", czy mogę po prostu po OBD zgrać soft w wersji partial? Bo z tego co się dowiedziałem to partial to te wszystkie mapy, a full to ews itd. Uściślając, czy mogę poprawić to co chcę przez samo złącze OBD w aucie w sofcie partial? Tak żeby nie wyciągać sterownika na stół i tam zwierać tą masę, żeby wszedł w tryb bootloadera? Jaki kabel będzie mi potrzebny do tych niecnych czynów(jeśli się oczywiście da)? Widziałem, że ludzie używają tą okrągłą wtyczkę do OBD tylko przy wgrywaniu(?) trzeba zewrzeć 2 piny. A, jeszcze jedno. Na stronie http://www.ms4x.net są jakieś lepsze(?) softy, które mają funkcje, które mnie interesują. Da się jakoś sprawdzić czy ktoś, kto robił mi tego kompa używał jako podstawki ich softu, czy robił na oryginalnym z sterownika?

Wszystko robisz po obd, tylko zmianę win i isn numer robisz na boot pin, ale to ci nie potrzebne. Strzały możesz mieć też na włączniku od tempomatu. Wszystko jest na ms43wiki lub bmw 46 fans w Google wpisz


I jak tam, udało się Tobie coś ogarnąć? Osobiście dawno temu też wysłałem sterownik na mody gdzieś w zachodniopomorskie, teraz już dowiedziałem się co Pan małpotjuner zrobił za 250zl w sterowniku... Dobrze że już zniknął z pola rażenia bo bym mu za te pieniądze gruzu przez okno załadował.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 20 grudnia 2021, 17:41 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 819
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E36 M3/2xE46 Touring
Kod silnika: S50B32/M54B30SC/M57N
Garaż: E36 M3 Evo Saloon
E46 Touring M54B30 Supercharged
E46 Touring M57ND30 400HP+
Hubercik43 napisał(a):
radek12 napisał(a):
avertuss napisał(a):
Witam, po swapie na m54b30 wysyłałem komputer ms43 na usunięcie EWS'a i popsy na przycisk od klimy. Zauważyłem, że te popsy na dany przycisk nie działają, w sensie nie ma różnicy czy klima włączona czy wyłączona. Wpadłem na pomysł, żeby samemu sobie to zmienić na inny przycisk, albo wywalić. Czytałem trochę na ten temat, oglądałem filmy na YouTube i mam kilka pytań. Czy muszę wyciągać kompa z auta i robić to "na stole", czy mogę po prostu po OBD zgrać soft w wersji partial? Bo z tego co się dowiedziałem to partial to te wszystkie mapy, a full to ews itd. Uściślając, czy mogę poprawić to co chcę przez samo złącze OBD w aucie w sofcie partial? Tak żeby nie wyciągać sterownika na stół i tam zwierać tą masę, żeby wszedł w tryb bootloadera? Jaki kabel będzie mi potrzebny do tych niecnych czynów(jeśli się oczywiście da)? Widziałem, że ludzie używają tą okrągłą wtyczkę do OBD tylko przy wgrywaniu(?) trzeba zewrzeć 2 piny. A, jeszcze jedno. Na stronie http://www.ms4x.net są jakieś lepsze(?) softy, które mają funkcje, które mnie interesują. Da się jakoś sprawdzić czy ktoś, kto robił mi tego kompa używał jako podstawki ich softu, czy robił na oryginalnym z sterownika?

Wszystko robisz po obd, tylko zmianę win i isn numer robisz na boot pin, ale to ci nie potrzebne. Strzały możesz mieć też na włączniku od tempomatu. Wszystko jest na ms43wiki lub bmw 46 fans w Google wpisz


I jak tam, udało się Tobie coś ogarnąć? Osobiście dawno temu też wysłałem sterownik na mody gdzieś w zachodniopomorskie, teraz już dowiedziałem się co Pan małpotjuner zrobił za 250zl w sterowniku... Dobrze że już zniknął z pola rażenia bo bym mu za te pieniądze gruzu przez okno załadował.

Dawno temu trzeba bylo miec wiedze i umiejetnosc znalezienia informacji jak to zrobic. Za wiedze wlasnie oraz czas goscia zaplaciles. Dzisiaj wszystko jest podane jak na tacy, a ty dalej nie ogarniasz. :wstyd: :rotfl: Niezle wali cebula.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 22 grudnia 2021, 10:57 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: 330xi
Kod silnika: M54b30
Broder napisał(a):
Hubercik43 napisał(a):
radek12 napisał(a):
avertuss napisał(a):
Witam, po swapie na m54b30 wysyłałem komputer ms43 na usunięcie EWS'a i popsy na przycisk od klimy. Zauważyłem, że te popsy na dany przycisk nie działają, w sensie nie ma różnicy czy klima włączona czy wyłączona. Wpadłem na pomysł, żeby samemu sobie to zmienić na inny przycisk, albo wywalić. Czytałem trochę na ten temat, oglądałem filmy na YouTube i mam kilka pytań. Czy muszę wyciągać kompa z auta i robić to "na stole", czy mogę po prostu po OBD zgrać soft w wersji partial? Bo z tego co się dowiedziałem to partial to te wszystkie mapy, a full to ews itd. Uściślając, czy mogę poprawić to co chcę przez samo złącze OBD w aucie w sofcie partial? Tak żeby nie wyciągać sterownika na stół i tam zwierać tą masę, żeby wszedł w tryb bootloadera? Jaki kabel będzie mi potrzebny do tych niecnych czynów(jeśli się oczywiście da)? Widziałem, że ludzie używają tą okrągłą wtyczkę do OBD tylko przy wgrywaniu(?) trzeba zewrzeć 2 piny. A, jeszcze jedno. Na stronie http://www.ms4x.net są jakieś lepsze(?) softy, które mają funkcje, które mnie interesują. Da się jakoś sprawdzić czy ktoś, kto robił mi tego kompa używał jako podstawki ich softu, czy robił na oryginalnym z sterownika?

Wszystko robisz po obd, tylko zmianę win i isn numer robisz na boot pin, ale to ci nie potrzebne. Strzały możesz mieć też na włączniku od tempomatu. Wszystko jest na ms43wiki lub bmw 46 fans w Google wpisz


I jak tam, udało się Tobie coś ogarnąć? Osobiście dawno temu też wysłałem sterownik na mody gdzieś w zachodniopomorskie, teraz już dowiedziałem się co Pan małpotjuner zrobił za 250zl w sterowniku... Dobrze że już zniknął z pola rażenia bo bym mu za te pieniądze gruzu przez okno załadował.

Dawno temu trzeba bylo miec wiedze i umiejetnosc znalezienia informacji jak to zrobic. Za wiedze wlasnie oraz czas goscia zaplaciles. Dzisiaj wszystko jest podane jak na tacy, a ty dalej nie ogarniasz. :wstyd: :rotfl: Niezle wali cebula.

BRODER halo?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 27 grudnia 2021, 14:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: E39 530iA
Kod silnika: m54b30
Cześć , zrobiłem pops według wiki pod AC , pytanie czy dobrze to zrobiłem (wsad zgrałem galletto 1260 , plik 64kb)
Sterownik jaki mam to ms430037 , pilki XDF mam z wiki.
Wiem że jest możliwość zrobienia pops pod guzikiem tempomatu zamiast AC , czy ma ktoś wiedze ja kto zrobić?
Czy muszę mieć prostownik przy wgrywaniu tylko małego wsadu ? Czytałem cały artykuł , ale jest tego tak dużo że człowiek się gubi dlatego zadaje te pytania.
Wykonałem korekcje sum, czy jeżeli coś pójdzie nie tak ( auto nie odpali , cokolwiek ) to oryginalny mały wsad wgrany ponownie załatwi sprawę? Mam zgrany duży wsad ms4x Dev flasherem czy nim wrócę do oryginału czy trzeba bootpin i program JMgarage flasher?
Dodaje linki do wsadów:
Oryginalny mały wsad
https://www57.zippyshare.com/v/kaB92fvT/file.html
Wsad który sam pomodziłem
https://www57.zippyshare.com/v/LjTY4ok1/file.html

Tutaj Screen z Tuenra
https://ibb.co/d7NRwLF


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 19 stycznia 2022, 20:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54b22
Robił ktoś może popcorn w m54 działający na takiej zasadzie, że gdy samochód schodzi z obrotów lekko sie trzyma noge na gazie i wtedy strzela z wydechu, które mapy dotknąć, żeby uzyskać taki efekt ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 22 stycznia 2022, 00:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: E39 530iA
Kod silnika: m54b30
Temat chyba umarł, znajdź na fb grupę Room Raider ms4x tam ci pomogą.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 23 stycznia 2022, 11:15 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: 323 TI
Kod silnika: M52B25
Niestety padł mi oryginalny sterownik MS41 i zastanawiam się nad przejściem na MS43. Odpalił ktoś z Was M52 na pojedynczym Vanosie na sterowniku MS43?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 23 stycznia 2022, 11:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Moje BMW: e46
Kod silnika: m54b25
ATi napisał(a):
Niestety padł mi oryginalny sterownik MS41 i zastanawiam się nad przejściem na MS43. Odpalił ktoś z Was M52 na pojedynczym Vanosie na sterowniku MS43?


M50b25 zostało odpalone na ms43 to myślę że problemu nie będzie z m52 :D , nie ja tego dokonałem, ale z tego co czytałem to czujnik na wale i wałku i redukcja ma i powyłaczanie błędów dtc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 23 stycznia 2022, 14:48 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: 323 TI
Kod silnika: M52B25
Wyczytałem, że sterowanie vanosem podłączamy pod sterowanie disą. Czujnik położenia wałka ssącego zmienić z indukcyjnego na hallotronowy taki jak przy podwójnym vanosie. Czujnik położenia wału w M52 zasilany jest napięciem +5V ze sterownika, przy MS42/43 zasilany jest wprost z linii +12V z gniazda bezpieczników. Czyli zostawiając czujnik obrotów wału należy dać zasilanie +5V np. z przepustnicy bądź przepływki.
Będę bazował na mapkach i usuniętych błędach DTC Alpiny, która miała sterowany Vanos właśnie wyjściem disy i spróbuje zrobić to na wsadzie MS430069.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 6 kwietnia 2022, 21:02 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B22
Cześć! Zagląda tu ktoś jeszcze? :cool:

Mam kilka pytań...

1. Jak to jest w końcu z tym odczytem/zapisem? Tylko JMG przez boot robi 100% zapis, czy od tamtego czasu się coś zmieniło po pinach można trzaskać fulle i VIN się będzie zmieniał?

2. Jak wygląda sprawa z licznikiem programowań? czy kasuję się to INPA czy co, bo coś słyszałem o 14 próbach i koniec.

3. Czy można mieszać pliki zgrane po pinach z plikami po Boocie? Czy tylko czym czym zgrywałem tym wgrywam?

4. Czy plik z EWS off i sumą off wystarczy żeby swobodnie przekładać sterownik z auta do auta?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 483 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 21, 22, 23, 24, 25  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
./cache/ is NOT writable.