BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 04:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e82] n55 potworny problem HELPP, naprawiony
PostNapisane: 3 czerwca 2022, 07:27 
Offline
Forumowicz

Posty: 392
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 135i, f54.
Kod silnika: n55, b46
Musiałem założyć post bo kilku mechaników z BMW nie ma pojęcia co się dzieje.
Moje bmw zaczęło wyrzucać błędy zakleszczonego wałka rozrządu. Wałek ssący. Samochód pracował przez 3 minutu po odpaleniu idealnie. Potem łapał błędy i masakra. Zamiana elektrozaworów Vanos jako pierwsza. To samo. Nie ważne czy pierwszy czy dzieiaty raz zapalany i kasowane błedy to samo. Zdjęcie pokrywy głowicy. Okazało się, ze łańcuch rozrządu przeskoczył na obu kołach o 1 na ssącym i dwa zęby na wydechowym. Myślę masakra. Co się stało. Wymiana rozrządu na SWAG i kół vanos. Po naprawie wyrzuca błędy obu wałków rozrządu, obu Vanosów i silnik strasznie trzęsie, Zalewa go paliwem, po kolei odcina wtryskiwacze i i gaśnie.
Zakładane nowe czujniki wałków rozrządu, to samo.
Nie wiem co robić. mam cały nowy rozrząd, wszystko nowe a samochód nie jeździ. POMOCY


Ostatnio edytowano 14 czerwca 2022, 07:12 przez dzik320d, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e82 n55 potworny problem HELPP
PostNapisane: 3 czerwca 2022, 08:20 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Zmierz kompresję.

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e82 n55 potworny problem HELPP
PostNapisane: 3 czerwca 2022, 10:07 
Offline
Forumowicz

Posty: 392
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 135i, f54.
Kod silnika: n55, b46
Lincoln napisał(a):
Zmierz kompresję.

Żeby podczas wymiany rozrządu stracił kompresję. Wcześniej grama oleju nie brał. Chodził do ostatniego dnia jak zegarek. Jedynie ten valvetronic kilka miesięcy temu ale w końcu się zaadoptował. Nawet kilka dni temu jak jeszcze pracował przez kilka minut dobrze to sprawdzany, kąty zadane były wykonywane. Vanosy też pracowały według isty OK. Wszystkie parametry silnika idealne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e82] n55 potworny problem HELPP
PostNapisane: 3 czerwca 2022, 12:09 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Wiem, ale przeskok rozrządu mógł to zmienić.

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e82] n55 potworny problem HELPP
PostNapisane: 3 czerwca 2022, 12:47 
Offline
Forumowicz

Posty: 392
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 135i, f54.
Kod silnika: n55, b46
Zapomniałem dodać. po wymianie rozrządu pracował idealnie jakieś 10 minut. Potem zaczęły się cyrki. Zdjęta pokrywa zaworów, sprawdzenie wszystkiego i takie tam.
Błędy jakie s a to:
2C58 - Charging pressure control: Switch-off as consequence
3011 - Intake Camshaft: Installation faulty.
3012 - Exhaust Camshaft: Installation faulty.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e82] n55 potworny problem HELPP
PostNapisane: 4 czerwca 2022, 22:48 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
To nie napisałeś, bo stawiałem na minimalnie uszkodzone zawory.
Wygląda trochę jak błąd synchronizacji rozrządu.

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e82] n55 potworny problem HELPP
PostNapisane: 5 czerwca 2022, 21:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 392
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 135i, f54.
Kod silnika: n55, b46
Lincoln napisał(a):
To nie napisałeś, bo stawiałem na minimalnie uszkodzone zawory.
Wygląda trochę jak błąd synchronizacji rozrządu.

Tylko dwa razy sprawdzane i rozrząd ustawiony idealnie:(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e82] n55 potworny problem HELPP
PostNapisane: 7 czerwca 2022, 20:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 392
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 135i, f54.
Kod silnika: n55, b46
Jak mój majster sie podda na 100% to z chęcią.

Dziś wszystko zmontowane. Samochód ogólnie pracuje ładnie. Wywala jeden jedyny błąd

2db0-vanos exhaust intake cam shaft not in locking position at start up

nie ma cheka itp. Jedynie ten błąd . Co teraz. Zamieniałem elektrozawory i to samo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e82] n55 potworny problem HELPP
PostNapisane: 13 czerwca 2022, 05:22 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Cytuj:
Jak mój majster sie podda na 100% to z chęcią.

Dziś wszystko zmontowane. Samochód ogólnie pracuje ładnie. Wywala jeden jedyny błąd

2db0-vanos exhaust intake cam shaft not in locking position at start up

nie ma cheka itp. Jedynie ten błąd . Co teraz. Zamieniałem elektrozawory i to samo.

Skasowane prawidłowo adaptację w sterowniku silnika?

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e82] n55 potworny problem HELPP, naprawiony
PostNapisane: 14 czerwca 2022, 07:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 392
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 135i, f54.
Kod silnika: n55, b46
Hej,
samochód jeździ i w końcu przeszedł wszystkie testy adaptacje itp. Do końca nie wiadomo co było, jakaś wtyczka, może przytkany kanał vanosa (mało realne) może jakiś wewnętrzny błąd w DMW, coś sobie nadpisał. Niemniej wszystko rozebrane jeszcze raz, wyjęte czujniki, elektrozawory, silniczek valvetronica, sprawdzony rozrząd. Zmontowane, pracował jak traktor. Co robić. Odpięliśmy oba elektrozawory vanos. Zacząć równo chodzić ale z błędami. Wcześniej nie chodził równo bez zaworów, czyli dobry znak. Podpięty pierwszy, kasowanie błędów. Pracuje równo a błędy tylko drugiego Vanosa. Podpięty drugi, kasowanie błędów i samochód zaczął normalnie chodzić. Co mu odbiło, że trzeba było taką procedurę robić? Jeśli podpinaliśmy na raz oba elektrozawory i kasowali błędy zawsze było to samo. pojedynczo wszystko OK. Niemniej nie ważne, Działa :hurra: . Teraz tylko czas na panewki bo zbliża się 160 tysi a to najwyższa pora.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e82] n55 potworny problem HELPP, naprawiony
PostNapisane: 15 czerwca 2022, 04:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Lokalizacja: Kraków / Koszyce
Moje BMW: e46 328i 1999
Kod silnika: M52TU B28
dzik320d napisał(a):
Hej,
samochód jeździ i w końcu przeszedł wszystkie testy adaptacje itp. Do końca nie wiadomo co było, jakaś wtyczka, może przytkany kanał vanosa (mało realne) może jakiś wewnętrzny błąd w DMW, coś sobie nadpisał. Niemniej wszystko rozebrane jeszcze raz, wyjęte czujniki, elektrozawory, silniczek valvetronica, sprawdzony rozrząd. Zmontowane, pracował jak traktor. Co robić. Odpięliśmy oba elektrozawory vanos. Zacząć równo chodzić ale z błędami. Wcześniej nie chodził równo bez zaworów, czyli dobry znak. Podpięty pierwszy, kasowanie błędów. Pracuje równo a błędy tylko drugiego Vanosa. Podpięty drugi, kasowanie błędów i samochód zaczął normalnie chodzić. Co mu odbiło, że trzeba było taką procedurę robić? Jeśli podpinaliśmy na raz oba elektrozawory i kasowali błędy zawsze było to samo. pojedynczo wszystko OK. Niemniej nie ważne, Działa :hurra: . Teraz tylko czas na panewki bo zbliża się 160 tysi a to najwyższa pora.


No rzeczywiscie ciekawa historia .... Wazne ze zakonczylo sie wszystko pozytywnie :)

Zastawia mnie tylko jedna rzecz... pisales, ze zmienialiscie rozrzad? czyli co caly komplet wraz z kolami vanosow? Jakie kola vanosow poszly? oryginal bmw czy zamiennik? Nie upatruje tutaj winy w kolach zebatych ale z pytam z czystej ciekawosci :)
Piszesz tez, ze pora teraz na panewki? A czy przypadkiem nie mieliscie juz miski olejowej zrzuconej bo przy wymianie rozrzadu w N55 miche trzeba zrzucac.... Wiec warto moze bylo od razu zajrzec do panewek?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e82] n55 potworny problem HELPP, naprawiony
PostNapisane: 15 czerwca 2022, 08:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 392
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 135i, f54.
Kod silnika: n55, b46
Hej,
koła poszły z zamienników, Szczerze nie pamiętam jaka firma. Ważne, ze działają. Teoretycznie moje były dobre ale jak robiłem wszystko to stwierdziłem, że lepszy zamiennik niż stare z przelotem. Co do panewek to miska nie była zdejmowana. Rozrząd tylko góra poszedł nowy czyli łańcuch, ślizgi i napęd na wale. Dodatkowo kupiłem oryginalny napinacz BMW a rozrząd SWAGA. Napędu pompy oleju i vacum nie wymieniałem.
Co do panewek to właśnie rozebrałem samochód sobie w garażu. Już ma zdjętą miskę i korby na wierzchu. Panewki wpadną Kolbenschmit, do tego dwa kilo śrub, wszystkie aluminiowe wymagają wymiany chociaż i korbowodów też.
Łańcuch o koło pompy wyglądają pięknie.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e82] n55 potworny problem HELPP, naprawiony
PostNapisane: 16 czerwca 2022, 06:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Lokalizacja: Kraków / Koszyce
Moje BMW: e46 328i 1999
Kod silnika: M52TU B28
aaa ok, bo myslalem ze micha musiala byc sciagana do rozrzadu.
CZyli zeby zrobic wymiane kompletnego rozrzadu w N55 wystarczy scaiganac dekiel gorny i kolo pasowe i wtedy caly lancuch idzie do gory wraz ze slizgami po odkreceniu kol zebatych z walkow? Dobrze kojarze?
Pompa olejowa natomiast ma swoj krotki lancuszek napedowy?

Panewki Kolbenschmit kto Ci dobieral?
Bo z tego co patrze sa w roznych rozmiarach do N55. Ktore wybrales?

STDX -0,025 mm (luźniejsze niż nominalne)
STD +0,000 mm (nominalne)
+0,025 mm (ciaśniejsze niż nominalne)
+0,25 mm (pierwszy szlif wału)
+0,50 mm (drugi szlif wału)

Pokaz stare panewki jak wygladaja :) ciekaw jestem jaki jest ich stan po tych 160 tys przelotu :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e82] n55 potworny problem HELPP, naprawiony
PostNapisane: 20 czerwca 2022, 12:32 
Offline
Forumowicz

Posty: 392
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 135i, f54.
Kod silnika: n55, b46
xxxprzemo napisał(a):
aaa ok, bo myslalem ze micha musiala byc sciagana do rozrzadu.
CZyli zeby zrobic wymiane kompletnego rozrzadu w N55 wystarczy scaiganac dekiel gorny i kolo pasowe i wtedy caly lancuch idzie do gory wraz ze slizgami po odkreceniu kol zebatych z walkow? Dobrze kojarze?
Pompa olejowa natomiast ma swoj krotki lancuszek napedowy?

Panewki Kolbenschmit kto Ci dobieral?
Bo z tego co patrze sa w roznych rozmiarach do N55. Ktore wybrales?

STDX -0,025 mm (luźniejsze niż nominalne)
STD +0,000 mm (nominalne)
+0,025 mm (ciaśniejsze niż nominalne)
+0,25 mm (pierwszy szlif wału)
+0,50 mm (drugi szlif wału)

Pokaz stare panewki jak wygladaja :) ciekaw jestem jaki jest ich stan po tych 160 tys przelotu :)


Aby wymienić rozrząd tylko dekiel, vanosy, napinacz, koło pasowe z piastą i tam zębatkę. Dekielek napinacza i napędu pompy vacum i oleju. Rozrząd wychodzi cały do góry.
Napędy pompy leju i vacum zostają na swoim łańcuszku.
Panewki to STD. Miało być jak w oryginale i sprawdzane były luzy. Wyszły nominalne. Sam takie kupiłem. Co do nad wymiarów to tego wału się nie szlifuje i wystarczy poczytać, ze może być tragedia.
Najśmieszniejsze jest to, ze BMW każe kupować panewki po odczytaniu numerów z wału. Tam napisane są kody panewek. Wychodzą różne kolory. Każdy kolor ma inny numer. Co się okazało po zdjęciu moich panewek :hyhy: Na każdej panewce są nabite dwa numery. Czyli i tak zawsze to ta sama panewka nie ważne co zamówię i tak dostaną tą samą panewkę. Dlatego zrezygnowałem z OE na poczet tańszych Kolben.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e82] n55 potworny problem HELPP, naprawiony
PostNapisane: 21 czerwca 2022, 07:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Lokalizacja: Kraków / Koszyce
Moje BMW: e46 328i 1999
Kod silnika: M52TU B28
aaa czyli wymiana rozrzadu w N55 to nie jest jakas wielka tragedia... myslalem ze temat jest duzo gorszy. Wiadomo jest sporo pracy i wszystko wymaga precyzji jednak skoro nie ma potrzeby demontowac michy to nie jest tak zle... wiadomo koszt nie jest maly tym bardziej jesli sie bedzie dawac kola zebate oryginalne no ale wazne ze nie trzeba silnika rozbierac w drobny mak.

Co do panewek to przed zakupem pierw pomierzyles wszystko i dopiero kupiles nominal tak? Czyli nie kupowales pod numer walu a po prostu po pomiarze? Gdzie wogole szukac numeru walu w tych silnikach?
Co do kolorow to wiem jak jest bo sprawdzalem juz na bmwstore i podaja wlasnie rozne kolory :)

co masz dokladnie na mysli piszac "Na każdej panewce są nabite dwa numery. Czyli i tak zawsze to ta sama panewka nie ważne co zamówię i tak dostaną tą samą panewkę."?

To znaczy, ze na kazdej panewce sa dwa numery tyle ze jeden numer odpowiada za np panewke zielona a drugi np za zolta a finalnie i tak sa to te same panewki? np te 56 mm ... bo z tego co widze ta bmwstore to do n55 jest tam chyba milion panewek wyszczegolnionych z czego 56mm to chyba nominal a pozostale np w konfiguracji 55,50 mm + 0.50 mm lub 55,75 mm + 0.25 mm co sumarycznie i tak daje 56 mm... wiec nie idzie sie polapac i zawsze nad tym sie zastawialem jak to jest dokladnie.

Sa jakies inne wzmacniane dostepne do tych silnikow ? bardziej wytrzymale niz OE? orietowales sie?
Jak wygladaly te panewki po demontazu? wrzuc jakies zdjecie do podgladu bo jestem ciekawy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e82] n55 potworny problem HELPP, naprawiony
PostNapisane: 22 czerwca 2022, 09:01 
Offline
Forumowicz

Posty: 392
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 135i, f54.
Kod silnika: n55, b46
Hej,
odpowiem wieczorem ogarniam drugi samochód, który lada dzień pojawi się w nowej galerii :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 93 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL