| 
					
						 Witam, przy okazji mojego 1 posta.  Prośba o nakierowanie pomysłami na rozwiązanie problemu.  W e39 2003 m57d30, 380k km automat GM motul5w30 x-clean pojawił się metaliczny stukot na jałowym biegu. Po dodaniu gazy stukot ustaje.  Stetoskop dał usłyszeć dźwięk z górnej przedniej części silnika.  Błąd na 3 wtrysku. Wytrysk sprawdzony. Delikatnie wyższe wartości ale w ocenie specjalisty sprawny technicznie. Ściągnięta pokrywa zaworów, brak luzu na łańcuchu rozrządu przy kręceniu. Dodam, że przy gaszeniu słychać samozapłon jak na plaku.  Co robić ? Wymieniać komplet łańcuchów i napinacze - sam napinacz nie dostępny.  Sprawdzać resztę wtrysków mimo braku błędów ?  Szukać po stronie hydrauliki ?  Dodam że silnik pracuje równo, stukot metaliczny pojawia się chwile po odpaleniu gdy zejdzie z obrotów.  Dziękuje z góry za cenne uwagi.  Pozdrawiam 
					
  
						
					 |