BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 października 2024, 03:06

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e90] n46b20 nie pali po korekcie rozrzadu
PostNapisane: 12 lipca 2024, 19:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Moje BMW: e90
Kod silnika: M46B20
Cześć Panowie.
Posiadam e90 silnik n46b20, przedwczoraj wywaliło mi check na dużym lcd, a błędy to: 2a61 i 2a6b, mimo wszystko auto normalnie odpalało i jeździło z zawiechami podczas pracy.

Wczoraj wziąłem się za szukanie usterki. Zablokowałem wal korbowy, lecz nie mogłem założyć blokady walków ponieważ były rozjechane nie dużo, oba do prawej strony. Poluzowałem śruby mocujące vanosy i dałem walki do pionu. (Podejrzewam, że vanos wydechowy się skończył, bo gdy kręciłem wałem zaczynał ciągnąć 1sek później niż ssący). Wariatory wymieniłem z zapasowego silnika.

Rozrząd poskładany, wszystko kręci, ponowny test, kilka obrotów po montażu blokad wszystko git. Wszystko na miejscu. Trzy razy ustawiam rozrząd, blokady za każdym razem pasują, a auto nie odpala. W inpie test valve robi bez błędu, lecz nie pasuje mi pozycja ustawienia samego walka valvetronic, bo zostaje półkole skierowane ku górze (chyba, że jest ok w tej pozycji), jedyny błąd 2b62. Czy ten błąd może powodować brak reakcji testu valve przy odpaleniu zapłonu? Bo z tego co pamiętam, zawsze przeleciał góra, dół. Chwilę kręci niby prawidłowo i zaraz słychać, że nie ma kompresji. Drugi valve zamontowałem nadal bez zmian. Czy na grupie jest Ktoś kto może poradzić, gdzie szukać usterki?

Edit 15/07/24
Wymieniłem na nowy czujnik położenia wału nadal nie pali.
Powróciłem do starych wariatorow, nadal nie pali.
kompresja 8bar, mało. Rozrząd po zamontowaniu blokad nadal wszystko idealnie pasuje. Valve mi miesza, bo gdy kręcę przez chwilę, zero błędów, gdy do odcięcia rozruchu wywali błąd czujnika walka ssącego. I interpretacja z inpy: położenie krawędzi fazowych lub położenie montażowe poza tolerancją. Napięcie na czujniku 5V jest, przegwizdalem przewody w tym przypadku dwa do dme wszystko git.
O ile ktoś napisze, daj do specjalisty, nawet chciałby, lecz na ten okres urlopowy nie mam do kogo dać, bo nie chcą tego robić.
Za pomocny komentarz zapłacę, ludzie, weźcie nie bądźcie Tacy, na bank jest Ktoś, Kto wie jak ogarnąć temat. Serio potrzebuję pomocy.. :mur:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL