BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 czerwca 2025, 06:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 352 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 18  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 29 stycznia 2009, 23:42 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Myślę że problem mógł polegać w tym jak go zhamowano.
Masz automat, masz zmierzoną moc na kołach - nie wiem ile powinno być dokładnie.
To co masz podane w katalogu to jest moc na silniku i mniej więcej tyle, troche mniej, powinno być na kołach w manualu.
W manualu straty wynikają z oporów, złączenie napędu z silnikiem jest w zasadzie 1:1 (nie mówię o przełożeniu).
Sprzęgło hydrokinetyczne nie działa tak jak normalne sprzęgło, ma straty, nie jest to połaczenie 1:1 i tego się po ludzku nie mierzy. Z pomiarami automatów są różne myki.

Jak powinno być nie powiem bo nie wiem, znawcą nie jestem, przedmówcy w tym temacie mają większe doświadczenie.

Tutaj coś goście opisują (pokłócili się też o coś, ale ogólnie jakieśtam sposoby pomiarów opisali):
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=23140

Reasumując, zaryzykowałbym jeszcze jeden pomiar na innej hamowni i zwrócił uwage na to czy stosują jakieś myki odnośnie pomiaru uwzględniając skrzynię automatyczną.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2009, 10:40 
Podstawą do roszczeń, to byłby wykres przed i po, a nie sam po.

Tak czy inaczej hamowanie automata- ciężka sprawa :) Wyjmij silnik i do nas na wydział dawaj :hyhy:

Cytuj:
W manualu straty wynikają z oporów, złączenie napędu z silnikiem jest w zasadzie 1:1 (nie mówię o przełożeniu).


Eee, przesadzasz, nie ma szans na 1:1 :) Zwykła przekładnia, gdzie są 2. koła zębate ma sprawność 0.98 :) Do tego masy wirujące takie, owakie i wcale nie będzie to takie bliskie 1:1 :oczami:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2009, 19:39 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 733
Lokalizacja: WARSZAWA
Co po niektórzy strasza mnie ze automat przekłamuje na hamowni raczej na korzyszc samochodu wiec mozliwe ze mam mniej niz 222KM :( Wydaje mi sie ze niezle sie zbiera chociaz nigdy nie jest za mało i nie bardzo wiem co z tym robic
Fryderyk napisał(a):
Wyjmij silnik i do nas na wydział dawaj

Ale chyba to bedzie najlepszy pomysł :rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 stycznia 2009, 00:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 243
Lokalizacja: WPR
BMW2004 napisał(a):
i nie bardzo wiem co z tym robic

zmień samochód :cwaniak:

nie polecam wykłócania się z el-tec'iem, bo chyba nie masz jak im udowodnić jaką mocą dokładnie dysponowałeś wcześniej... :/

_________________
pozdrawiam
Prezes

Moja flota:• Lalka & • Gwiazdeczka
Obrazek
BMW AutoKlub Polska >> http://forum.bmwautoklub.pl <<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 stycznia 2009, 00:32 
BMW2004 napisał(a):
Fryderyk napisał/a:
Wyjmij silnik i do nas na wydział dawaj

Ale chyba to bedzie najlepszy pomysł :rotfl: :rotfl: :rotfl:


Szczerze powiedziawszy... u nas jest pro hamownia silnikowa (sam silnik, bez budy :cisza: ), którą się chwalili, że kosztowała milion złotych i jest firmy Schenker, wszelkie doprowadzenia powietrza, wyloty itd. zapewnione, a także bardzo fajnie pokazane ile paliwa zużywa ten silinik :)

Poza tym, u nas są 3. egzemplarze M54B30 (BMW dało studentom do badań i zabaw :viva: ) na których można teoretycznie wzorować pomiar :]


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 stycznia 2009, 00:57 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Fryderyk napisał(a):
Eee, przesadzasz, nie ma szans na 1:1 Zwykła przekładnia, gdzie są 2. koła zębate ma sprawność 0.98 Do tego masy wirujące takie, owakie i wcale nie będzie to takie bliskie 1:1


0.98 ~ 1 ;) Skoro w manualu mocna silniku ~ moc na kołach to znaczy że musi być podobne, straty jakieśtam zawsze są, to jasne :)

Fryderyk, jaką sprawność ma moja skrzynia (pewnie autor tematu ma coś podobnie działającego więc będzie wiadomo)? Chodzi mi z grubsza, tyle o ile.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 stycznia 2009, 12:24 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 733
Lokalizacja: WARSZAWA
Cytuj:
nie polecam wykłócania się z el-tec'iem, bo chyba nie masz jak im udowodnić jaką mocą dokładnie dysponowałeś wcześniej...
_________________

Jestem w stanie i to bardzo latwo.Włoze stary filtr z puszka i pojade na ta sama hamownie i jak bedzie lepiej to pojade i to co oni mi zrobili włoze im w .... bo biora za cos naprawde grube pieniadze i gwarantuja wzrost mocy.Wiec jak bedzie inaczej to sa w plecy :]

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 stycznia 2009, 18:01 
Kyokushin napisał(a):
0.98 ~ 1 ;)


Nie można tak tego założyć, wystarczy przemnożyć kilka kół przez siebie i masz np. 0,9.

Kyokushin napisał(a):
Fryderyk, jaką sprawność ma moja skrzynia



Właśnie nie wiem ile dokładnie :wstyd:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2009, 23:12 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 733
Lokalizacja: WARSZAWA
Byłem dzisaj w El-tecu i rozmawiem z panem ktory mi powiedział ze w Mastersie maja dobra hamownie tylko ich problem polega na kiepskim nadmuchu powietrza.Ale chyba zrezygnuje ze stozka bo samochod raczej bedzie do sprzedania wiec łatwiej bedzie sprzedac bez stozka

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2009, 23:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
BMW2004 napisał(a):
Ale chyba zrezygnuje ze stozka bo samochod raczej bedzie do sprzedania wiec łatwiej bedzie sprzedac bez stozka


:rotfl: :rotfl: Czekałem aż to napiszesz bo juz coś długo ci się schodzi... :rotfl:


To co teraz 7er ? czy może jakieś Cabrio na sezon ? :cwaniak:

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2009, 23:30 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 733
Lokalizacja: WARSZAWA
Jak bym miał zmieniac to napewno juz nie BMW.Chodzi mi po głowie 340konny EVO IX.Ale zobaczymy jak to bedzie bo dopiero co wymieniłem olej w skrzyni i doprowadziłem go ogolnie do stanu perfekt i szkoda mi troche go sprzedac.Wiec musze jeszcze wszystko na spokojnie przemyslec. :kwasny:

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2009, 23:40 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 37
Posty: 2275
Lokalizacja: Pomiechówek
Moje BMW: F82/F31/F20
Kod silnika: S55/N57Z/B47
Garaż: F31 335xd + F20 118d LCI + F82 M4
Hehe przeciez jeszcze niedawno otwarcie pisaliscie ze stozek w bmw odbiera moc wiec skad to zdziwienie ze wyszlo 222km i malo niutkow ?

Zobaczcie tu jakie jaja : http://www.racingforum.pl/Wydech-E46-33 ... 62527.html

Niby tem sam silnik (m54B30) , niby identyczne kolektory a jednemu panu przybylo 12KM, a drugiemu ubylo 10KM wiec jaja dobre sa :rotfl: .

Chyba w tych silnikach pewny przyrost da tylko kompresor lub turbo .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lutego 2009, 18:23 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 711
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: G20
Kod silnika: B48
BMW2004 napisał(a):
Jak bym miał zmieniac to napewno juz nie BMW.Chodzi mi po głowie 340konny EVO IX.Ale zobaczymy jak to bedzie bo dopiero co wymieniłem olej w skrzyni i doprowadziłem go ogolnie do stanu perfekt i szkoda mi troche go sprzedac.Wiec musze jeszcze wszystko na spokojnie przemyslec. :kwasny:


Oj nie przejmuj się ;) i nie zamieniaj na żaden plastikowy samochód :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2009, 19:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 135
Lokalizacja: PL
Moje BMW: 320d
samochód wygląda kozacko :ok:
sam się zastanawiam nad 5er z USA, tyle że nieco mocniejszą i w manualu, ale koszty zakupu i spalanie trochę stawiają mnie w kropce także ciągle się zastanawiam nad różnymi innymi opcjami. Poza tym nie wiem jak ze sprzedażą benzyniaka będzie - czy nie ożenię się na przyszłe 5 lat , bo u nas większość do klekoty :hyhy: Marzy mi się taka tylko black i manual... apropos ile pali w automacie? i ile kosztował ten wydech?

_________________
...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2009, 22:16 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 733
Lokalizacja: WARSZAWA
Pali do 15.Wszystko zalezy od jazdy.Jeszcze nigdy w miescie nie udało mi sie zejsc ponizej 13,2.Co do ceny wydechu to koszt 1600zł.Mysle ze na benzyne tez znajdzie sie amator tym bardziej ze znam ludzi ktorzy nie uznaja diesla.

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lutego 2009, 13:50 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 733
Lokalizacja: WARSZAWA
Wczoraj zdemontowałem ten stozek i wrociłem do serii.Po zamontowniu serii pojechałem na ta sama hamownie.Efekt jest tak ze +8km i 11Nm wiec jeszcze moj przypadek potwierdza ze filtr stozkowy to pic na wode :wstyd:

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2009, 15:15 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 733
Lokalizacja: WARSZAWA
Dzisaj jako ze mi sie nudziło pojechałem na myjnie i zrobiłem kilka nowych zdjec nowym aparatem :D
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2009, 15:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
rewelacja :!:

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2009, 15:25 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
Piekna,nawet M packa nie potrzeba

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2009, 15:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 243
Lokalizacja: WPR
kuuurde...ale pocisk... :cwaniak:

_________________
pozdrawiam
Prezes

Moja flota:• Lalka & • Gwiazdeczka
Obrazek
BMW AutoKlub Polska >> http://forum.bmwautoklub.pl <<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 352 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 18  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL