BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 czerwca 2025, 22:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] 1.8 problem z silnikiem
PostNapisane: 30 sierpnia 2009, 14:38 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: z Miasta
Witam.
Mam mały problem od niedawna a mianowicie.
Mam BMW E30 z 88 roku z silnikiem 1.8 i zauważyłem że chyba silnik łyka mi olej
w znacznej ilości i zaczeła więcej palić

Nie dawno wymieniałem olej razem z filtrem.
Zalałem Castrola GTX 15W40 przy 187373 przebiegu
obecnie stan licznika wynosi 189530.
Razem z tym wymieniłem wentylator, kopułkę, palec, filtr powietrza. Wymienić muszę jak najszybciej jeszcze świece i przewody. Jednak chwilowo fundusze mnie ograniczyły.

Po wymianie oleju z rury dawało dymem jedynie na starcie (ruszanie na światłach jak mu depłem) teraz dym się nie wydostaje.
Silnik ogólnie jest suchutki, jedynie nad kolektorem jest „usyfiony czarny” po poprzednim właścicielu jeszcze. Może olej wycieka w tym miejscu

Silnika nie katowałem, gumy nie paliłem, bączków tez nie kręciłem. !

Od 3 dni zapala się kontrolka oleju i gaśnie podczas jazdy. Sprawdzałem poziom to się przeraziłem sprawdzam go od tych 3 dni rano i widać, że znacznie go ubywa.

Jaka może być tego przyczyna ? Co trzeba zrobić, wymienić, naprawić, sprawdzić ? Pomóżcie proszę, podpowiedzcie :) mechanikiem nie jestem ale co nie co wiem.

Z góry bardzo dziękuję. :)


Ostatnio edytowano 30 sierpnia 2009, 14:47 przez Bertek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sierpnia 2009, 15:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 268
Lokalizacja: Żelechów/Tullamore
Moje BMW: 2xCoupe: E30&E36
Kod silnika: M40 & M42
Garaż: www.klubbmwirlandia.czo.pl
15W40 to błąd. Jeżeli to jest M40 bo nie wiem jak się ma sprawa z M10.
Ja też taki zrobiłem i strasznie żarła mi olej, na szczęście w porę zmieniłem na dobry 10W40 i od razu zrobiło się jak należy.

_________________
Obrazek
PL e30 M40B18 by BeeRTe
IE e36 M52B28 by BeeRTe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sierpnia 2009, 18:50 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Jeżeli w ciągu trzech dni auto wypiło od 1 do 1,5 litra oleju to wymiana na inny olej nie wiele pomoże.

Takie dawki przepalanego oleju mogą świadczyć o dwóch uszkodzeniach i mogą to być pierścienie olejowe na tłokach, lub uszczelniacze zaworowe.
Ja obstawiałbym tą drugą opcję. Zakładając że przebieg jest oryginalny to po prawie 200 tyś. km. gumy na zaworach miały prawo stwardnieć i stać się niemal plastikiem. Olej przy wyższych obrotach ścieka po zaworach do komory spalania i stąd ubytek.

Podstawowo należy zacząć od wykonania pomiaru ciśnienia sprężania na wszystkich cylindrach (znamionowe 11 bar, minimalne 10 bar) jeżeli będzie prawidłowe, to należałoby zabrać się za wymianę uszczelniaczy.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sierpnia 2009, 19:53 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: z Miasta
Co do tego oleju 15W40 koledzy to luknołem w książce sam naprawiam bmw serii 3 ze musi być 15W40 wiec sie posłuchałem i zalałem taki.

Na dzień dzisiejszy z olejem jest kiepsko. Bagnet pokazuje bardzo śmieszną ilość jak by tego oleju wogóle w silniku nie było.

A jaki to jest silnik to szczerze nie wiem właśnie czy to m40 czy m10. :zalamany:

z silnika spisałem kod (18 4K A 00974337) też zabardzo niewiem zielony w tym jestem :wstyd:

Dokładnie olej wymieniałem 5 sierpnia przy stanie licznika 187373 wlałem świeze 4 litry i do dzisiaj przy stanie 189530 na moje oko połknął dobre 3 litry jak wspominałem bagnet pokazuje śmieszny poziom.



Obrazek

Po mału ten silnik doprowadzam do ładu i składu. Pytałem się dzisiaj znajomego który był mechanikiem obejrzał silnik i powiedział ze prawdopodobnie szykuje się generalka bo silnik po mału umiera, ewentualnie co mówiłeś pierścienie lub uszczelki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sierpnia 2009, 20:01 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Ten silnik to M10.
Sprawdź kompresję jak radziłem.
Mądre przysłowie mówi że "na oko to chłop w szpitalu umarł" ;)

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sierpnia 2009, 20:10 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Z własnego doświadczenia dodam tylko, że tych silników nie opłaca się remontować.

Na 10 remontów tylko jeden bywa udany i satysfakcjonujący.


Ale to tylko moje spostrzeżenie, które wcale nie musi być brane pod uwagę :)

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sierpnia 2009, 20:12 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: z Miasta
No ja też znam takie przysłowie :P

Ale ja mówie poważnie z tym olejem moge zdjęcie zrobić bagnetu :)
Naprawde po zalaniu po tygodniu sprawdziłem było pięknie jak po wlaniu ale od ostatnich dni coś zaczeła świrować z tym olejem :(
Bo to coś musi być że ona sobie zaserwowała taką dawke oleju bez przesady.

A drugi problem to przez to może dużo wciągać paliwa tzn. powyżej normy ?

Napewno sprawdzę jutro się wezmę do roboty ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sierpnia 2009, 21:03 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
A sprawdzałeś odmę, nie zapchała się przypadkiem??

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL