BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 21 lipca 2025, 11:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2009, 21:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Kune napisał(a):
Racingforum jest ciulate bo jest tam zawarta inna wiedza niz Twoja. Chcialbym zobaczyc chociaz jedno porownanie Twojego czasu do ich. Wtedy mozemy dyskutowac na temat co TY wiesz, a co oni wiedza.


Wiesz jaka jest roznica? Ludzie z racingforum dopiero zdobywaja doswiadczenie metoda prob i bledow, priorytem jest zawsze zrobienie tego po taniosci. Jest ta subtelna roznica, ze ja znam rozwiazania z perspektywy producentow czesci stricte performance typu JUN czy HKS (jezeli Ci to cos mowi), wiec doskonale wiem, czym umotywowane sa te rozwiazania, znam tez wiekszosc sekretow ich budowy ;)

Sorry ale wykrecanie czasow na torze mnie nie interesuje, interesuje mnie budowa samochodow do tego przeznaczonych. Liga Time Attack powstala w Japonii wlasnie z tego powodu, aby tunerzy mogli ze soba konkurowac w swojej wlasnej (nieograniczonej) serii wyscigowej, co nijak nie przeklada sie na czym jest Time Attack w Polsce - bo ilu tunerow produkujacych wlasne czesci, kompleksowo budujacych samochody, startuje w tych zawodach w Polsce? A u nas to tylko moda, tak jak byla moda na drag (i juz upadl), byla moda na drift (ktory sie wypala). A niedlugo ktos uruchomi polska gymkhane i bedzie wielkie wow.

Kune napisał(a):
A jesli chodzi o rozstaw kół, to jesli ty tak wszystkiego szukasz jak tego to nie widze sensu dalszej dyskusji.

Popatrz po normalnych autach, bo nigdzie przyjetym kryterium nie byl HH.
Ja szybko znalazlem roznice wynaszace nawet 45mm!! Tego tez nie zauwazysz? To Ci gratuluje, widocznie masz malo wspolnego z samochodami.


A jak uwazasz, ze mam szukac, nie wybralem jakis nietypowych modeli, tylko te popularne, mam Ci zrobic szczegolowa procentowa analize na przestrzeni lat w ilu samochodach FWD jest szerszy rozstaw kol na przedniej osi niz na tylnej? Nie musze, nie mam na to czas, bo wiem jaki bedzie wynik.

Pamietaj tez, ze sa takie subtelne rzeczy jak roznica w budowie tylnego zawieszenia i jego wplyw na podsterownosc, ale przeciez taki motoryzacyjny ekspert powinien to wiedziec. W tanszych samochodach tylne zawieszenie jest bardzo proste = wieksza tendencja do posterownosci. Przykladowo polaczenie malego samochodu, ciezkiego diesla, belki skretnej to idealny przepis na podsterownosc i zadne dystanse, ani szersze przedni opony tu nie pomoga.

Kune napisał(a):
Chyba ze tylko HH maja sie prowadzic, a pozostale jada po szynach?


HH z zasady maja sie prowadzic, po to sa, wersje zwykle maja bezpiecznie przejechac z punktu A do B.

Kune napisał(a):
PS. To jak Ci biedni, szarzy ludzie jezdza tymi swoimi smutnymi autami! Przeciez w zimie kazdy w rowie powinien byc po 3 spinach na autostradzie, a tylko kozaki w HH maja prawo jechac dobrze.
PPS. Mam Clio 2 RS i tu tez tylna os ma mniej szerokosci (to grosze bo 4mm) - ale jest. W fazie 3 jest 22mm roznicy. Chyba ze to nie jest HH?


Straszna jest Twoja frustracja, lacze sie w bolu, ze nie znalazles seryjnego FWD z szerszymi przednimi oponami...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2009, 22:20 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 589
Lokalizacja: Południe
Moje BMW: przeróżnie
krotko, bo dla mnie jest juz pozna godzina i pozny stan...

Z tego co piszesz to widze ze jestes mistrzem teorii, chyba ze to TY budujesz te fury w US i JP?
Bo bo nawet najlepsza teoria nie zawsze sprawdza sie w praktyce. Chyba ze chcesz ujawnic jakies jakies super projekty?

A jesli chodzi o zawieszenie, to zawsze mi sie wydawalo ze mniej zaawansowany zawias = gorsze wyczucie i prowadzenie pojazdu. Ale pewnie po raz kolejny jestem w bledzie?
Nie wiem czy pamietasz jeszcze istote problemu?
Bo przez ta cala sterte opini zapomniales chyba o czym byla tutaj rozmowa.
Szersze felgi na przedniej osi przy zachowaniu tych samych rozmiarow opon.
WIEC pewnie wiekszosc producentow popularnych samochodow sie myli, i chce pozabijac swoich klientów? Bo przeciez tylna os ma mniejszy rozstaw niz przednia!
Oto tutaj chodzi, ja nie wiem czy zaciera Ci sie rzeczywistosc, czy jaki jest problem, bo od samego poczatku pisalem ze to kiepski pomysl, ale cala panika "nastepstw takiego numeru" jest mocno przesadzona.

PS. No i pokaz mi miejsce w ktorym napisalem ze w serii wychodza samochody z szerszymi oponami z przodu :)

PPS. Nie wchodze juz w szczegoly nie z braku argumentow tylko sensownosci rozmowy. Bo rozumie ze wszystko co jest w PL i z PL jest do dupy w Twoim mniemaniu. Skoro profi rzeczy sa tylko z USA i JP oraz wykonywane w USA i JP to czemu sprzedajesz jakies felgi badziewnej polskiej firmy o ktorej google.com niewiele wiedza?

Nie odbieraj tego jako osobistego ataku,
ale dziwne rzeczy piszesz.
Najpierw twierdzisz ze nie moze byc mniejszego rozstawu kol z tylu bo caly czas bedzie Cie wynosic tylem, a na udokumentowanie seryjnosci takich pojazdow szukasz tematow zastepczych.

Naprawde uwazasz ze z flega 8,5 calowa na przodzie i 7.5 calowa na tyle auto bedzie totalnie nie do jazdy?

_________________
Garaż pełen wynalazków...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2009, 08:01 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Kune napisał(a):
Z tego co piszesz to widze ze jestes mistrzem teorii, chyba ze to TY budujesz te fury w US i JP?
Bo bo nawet najlepsza teoria nie zawsze sprawdza sie w praktyce. Chyba ze chcesz ujawnic jakies jakies super projekty?


:rotfl: wiesz, nie bede komentowal. Mam zbudowac samochod na tor z budzetem 300-400 tys. aby o 10 lat wyprzedzic wogole jakakolwiek konkurencje w Polsce? Tylko po co, nic dzieki temu nie zyskam, nie przelozy sie to na zainteresowanie ludzi rozwiazaniami w takim samochodzie, nie przelozy sie na ich sprzedaz.

Praktyka bez teorii, oj tak, mozesz sobie w ten sposob dlubac samochod w garazu i metoda prob i bledow dochodzic do lepszych czasow, bardzo racjonalnie.

Kune napisał(a):
A jesli chodzi o zawieszenie, to zawsze mi sie wydawalo ze mniej zaawansowany zawias = gorsze wyczucie i prowadzenie pojazdu. Ale pewnie po raz kolejny jestem w bledzie?


Zobacz co napisalem wyzej, bo wydaje mi sie, ze nie czytasz ze zrozumieniem.

Kune napisał(a):
Nie wiem czy pamietasz jeszcze istote problemu?
Bo przez ta cala sterte opini zapomniales chyba o czym byla tutaj rozmowa.
Szersze felgi na przedniej osi przy zachowaniu tych samych rozmiarow opon.
WIEC pewnie wiekszosc producentow popularnych samochodow sie myli, i chce pozabijac swoich klientów? Bo przeciez tylna os ma mniejszy rozstaw niz przednia!


Ciezko Ci jest wytlumaczyc, przyczepilem sie do tych bardziej wystajacych kol, pokazalem Ci ze to nie ma nic do znaczenia, bo trzeba tez zwrocic uwage jak jest zbudowane zawieszenie samochod, jaki jest rozklad mas...ale widze dla Ciebie to sa nieistotne detale. A roznice w rozstawie kol na przedniej i tylnej osi rzedu 2mm na kolo i ich wplyw na prowadzenie to jakis chory zart z Twojej strony.

Kune napisał(a):
Oto tutaj chodzi, ja nie wiem czy zaciera Ci sie rzeczywistosc, czy jaki jest problem, bo od samego poczatku pisalem ze to kiepski pomysl, ale cala panika "nastepstw takiego numeru" jest mocno przesadzona.


Kune napisał(a):
Naprawde uwazasz ze z flega 8,5 calowa na przodzie i 7.5 calowa na tyle auto bedzie totalnie nie do jazdy?

Z luzem w ukladzie kierowniczym, czy pogietymi wahaczami tez mozna jezdzic, tez nie ma paniki... tylko po co?

Ciezko jest przelozyc opony miedzy felgami i zamontowac to tak jak powinno byc?

Kune napisał(a):
PS. No i pokaz mi miejsce w ktorym napisalem ze w serii wychodza samochody z szerszymi oponami z przodu :)


Napisales, ze jest to swietne rozwiazanie, uzywane przez "chlopakow latajacych w zakretach" , jednak nie potrafisz przelozyc tego jakze wspanialego rozwiazania na, uzywanego, uwaga trudne slowo w PRAKTYCE, takie samo rozwiazanie w samochodzie seryjnym czy przygotowanym profesjonalnie do sportu :rotfl:

Kune napisał(a):
PPS. Nie wchodze juz w szczegoly nie z braku argumentow tylko sensownosci rozmowy. Bo rozumie ze wszystko co jest w PL i z PL jest do dupy w Twoim mniemaniu. Skoro profi rzeczy sa tylko z USA i JP oraz wykonywane w USA i JP to czemu sprzedajesz jakies felgi badziewnej polskiej firmy o ktorej google.com niewiele wiedza?


Widzisz i tutaj jest problem, bo nie rozumiesz tego co chce pokazac. W Polsce w tej chwili kroluje drut, zrobienie czegos jak najmniejszym kosztem czesto bez zastanowienia, polecanie sobie super patentow sprawdzonych w praktyce :rotfl: Polska jest zapozniona o jakies 15-20 lat, zreszta nie tylko w tej dziedzinie. Nie uwazam, ze tutaj sie nie da zrobic czegos sensownego, a wrecz przeciwnie, da sie, tylko sporo czasu, pieniedzy i wysylku trzeba w to wlozyc, zeby cos zmienic.

Felgi badziewnej polskiej firmy sa produkowane w Japonii, to taka subtelna roznica...wiesz dlaczego, bo liczy sie jakosc, jakosc, ktora dotad w Europie oferuje tylko BBS. Felgi to najprostszy produkt za pomoca, ktore mozna zmienic podejscie do rynku klientow, pokazac, ze "tuning" to nie tylko obwieszenie samochodu badziewiem z allegro, norauto czy oferty Jacky, ze "tuningowac" mozna cos innego niz Golfa III czy E36. Za felgami przyjda kiedys (kiedy, gdy rynek bedzie gotow) profesjonalne gwintowane zawieszenia, uklady hamulcowe (nie uniwersalne, nie przelozone z powypadkowe Porsche), uklady wydechowe (nie spawane u Pana Kazia), dodatki poprawiajace aerodynamike samochodu i masa masa innych.

Kune napisał(a):
Najpierw twierdzisz ze nie moze byc mniejszego rozstawu kol z tylu bo caly czas bedzie Cie wynosic tylem, a na udokumentowanie seryjnosci takich pojazdow szukasz tematow zastepczych.


Tak jak Ci napisalem, jest masa takich samochod...seryjnie...tyle, ze jakos niedoczekalem sie zbyt wielu modeli. O wlasnie, zamiast teoretycznie gdybac, idz sobie przetestuj Dacie Sandero, ma wlasnie szersza przednia os, proste tylne zawieszenie i jest bardzo nadsterowna jak na samochod FWD. Bedziesz mial swoja praktyke :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 166 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL