BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 czerwca 2025, 12:40

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Problemy... Diagnostyka?
PostNapisane: 20 września 2009, 15:49 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 29
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B25
Witam,
Mam pewien problem z moim bmw, mianowicie zbyt często sie grzeje.
Autko kupiłem 9 miesięcy temu, z uszkodzonym silnikiem (poprzedni właściciel zapomniał wlać oleju... :rotfl:). Ze starego silnika wziąłem głowice którą oczywiście oddałem do regeneracji, a resztę silnika kupiłem.
Od pewnego czasu silnik zaczął mi się nadmiernie grzać, szczególnie przy wysokiej temperaturze na dworze. Czytałem już wiele for na których ludzie kładą winę na pękniętą głowice lub uszczelkę pod nią, ale w takich wypadkach miałbym "mleku" w oleju, a płyn chłodniczy ubywał by mi na okrągło, a u mnie w przypadku oleju jest ok, a co do płynu to napisze dalej...
Jest o tyle dziwna sprawa że są momenty gdy jeżdżę nim przez 2 tygodnie i nic sie nie dzieje, a przyjdzie taki dzień gdzie ta przeklęta wskazówka wchodzi mi na czerwone pole, wtedy odpalam wentylatory na gorące powietrze, co obniża temperaturę i w najbliższym możliwym miejscu uzupełniam płyn chłodniczy.
Przy pierwszym spotkaniu z mechanikiem okazało się że powrót nie był do końca drożny, został on przetkany, ale niestety problem nie zniknął. Dzisiaj przejechałem ponad 200km nim i nic sie nie działo, a 3 dni wcześniej przy zwykłej jeździe po mieście zaczął mi się gotować, a co sie potem okazało, wypluł połowe wody z układu.
Z tego co zauważyłem to mam okropnie duże ciśnienie w rurach w których płynie płyn chłodniczy, a co za tym idzie w zbiorniku wyrównawczym tak samo.
W 8/10 przypadków przy odkręcania przeze mnie korka zbiornika, całe ciśnienie uchodzi, a przy okazji wylewa sie dobre 2-3 litry wody (teraz wlewam wode, bo zbankrutował bym na "Borygo"), ale są takie przypadki że poprostu odkręce korek, ciśnienie w ciągu 3-4 sekund zejdzie i jest wszystko ok.
Kompletnie niewiem już co mam o tym myśleć, mam zamiar w tym miesiącu znowu go oddać do mechanika na dokładne zbadanie sprawy, ale wolałbym najpierw znać waszą diagnozę, co może być nie tak? czy uszkodzenie głowicy mogę wykluczyć?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 września 2009, 19:22 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1904
Lokalizacja: las nieopodal PMI
Moje BMW: e34
Kod silnika: m30b35
Garaż: się rozje....ł po zimie :/
a wiskoza jak sie trzyma??? sprawdz ja czy jest zdatna czy do wymiany. i sprawdz termostat moze tez szwankowac dlatego Ci sie grzeje.

_________________
Obrazek


BMW miłością .. szpera radością a spalanie.??? a ch... ze spalaniem :D
moja wisienka zmiany nowe koło malowanko str7 => viewtopic.php?f=6&t=38330&p=1206767#p1206767
Moja Czarna Mamba => viewtopic.php?f=60&t=103928


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 września 2009, 19:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 392
Lokalizacja: uk / okolice leeds
termostat sie zacina


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 września 2009, 19:41 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
może być korek od chłodnicy uszkodzony i układ zapowietrzony


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL