BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 czerwca 2025, 12:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] m20b20 plusy minusy najczęstrze usterki
PostNapisane: 22 września 2009, 18:18 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
Z racji tego że jest tu dużo speców od silników bmw e30 (jeszcze nie miałem z nimi do czynienia) chciałbym sie dowiedzieć jakie są najczęstrze usterki wady tego silnika. Jakie są plusy ile ma koni i jaki max moment, przy ilu ma odciecie jakim olejem powinien być zalany? Pytam się ze względu na to że mam jedną na oku i przy oględzinach chce mieć jakąś wiedze. A i jeszcze jedno jak silnik m20b20 będzie sie zachowywał z dyfrem 4,10

Za wszystkie odpowiedzi z góry THX

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2009, 19:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Witam! Miałem taki silnik w E30 którą sprzedałem w wiec... moc 129km, odciecie
chyba 6250 obr/min moja zalana była pół syntetykiem 10W40 do 290 tyś był syntetyk
gdy sprzedawałem miał 360 tyś. Silnik moim zdaniem nie do zdrarcia aczkolwiek sporo
pali (nie licz że zejdziesz poniżej 12l w mieście) jedzie to dopiero od 4000 obr więc trzeba
ten silnik kręcić dość wysoko. Jeśli silnik w dobrym stanie i nie przegrzany to bedzie to
jeździć wiecznie :D Zdecydowanie lepszy jest silnik m20b25 który ma sporo większą moc
(chyba 174 km jeśli sie myle to mnie poprawcie) a przy tym pali troszeczke więcej od M20B20
Ja wybrałem dwu litrówke ponieważ stan samochodu jak na ten wiek był bardzo dobry.
Przejechałem nim ok 100 tyś km i nigdy mnie nie zawiódł, jedyne co musiałem wymienić
to szczotki w alternatorze bo ładowania brakło

Tak więc m20b25 zdecydowanie lepszy ale bierz pod uwagę stan całego samochodu

Pozdrawiam Lukasz_S


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2009, 19:16 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
B25 ma dokładnie 170KM i pali akurat mniej niż B20.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2009, 19:32 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 761
Lokalizacja: wml
Moje BMW: 525i
Kod silnika: N52b25
pękające głowice w m20 to mit czy fakt?

_________________
Bayerische Motoren Werke - Miłość do Marki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2009, 19:36 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 616
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52TU
1.Silnik nie do zajechania jeśli jest użytkowany a nie katowany – pancerny dół i góra

2.Na seryjnym układzie wydechowym wydaje z siebie super dźwięk.

3.Do 4 tys. obrotów raczej ospały/dostojny , powyżej dostaje wyraźnego kopniaka. Naturalnym jest to,że 2.5 jest mocniejsza – ale jakiejś kolosalnej różnicy nie ma.
2.5 z prostym gazem już nie robi szału w porównaniu do 2.0 na BP.

4.Zdrowa sztuka swoje musi spalić ale można śmiało w mieście uzyskać spalanie ok. 10,5 l/100km – bez zamulania. Jak się ma ciężką nogę to i 15 pęknie.

5.Mitem jest to,że B25 pali mniej. Jeśli już to porównywalnie.
Jadąc z kumplem na wczasy E30tkami : on 2.5 ja 2.0 uzyskaliśmy identyczne spalanie. 10l/100km. Wynik oczywiście na + dla 2.5 za pojemność.

6.Toczysz się kilka km/h np. podczas przejeżdżania śpiącego policjanta , wyjazd ze skrzyżowania ,parkingu itp… zapięty II lub III bieg i płynnie zaczynasz przyspieszać bez szarpania czy dławienia jak w 4 cylindrowych silnikach o podobnej pojemności

7.Tanie części eksploatacyjne ( np. rozrząd) i nieskomplikowana konstrukcja silnika.

8.B20 jest częściej w lepszym stanie niż B25

9.Głowica B20 mniej podatna na uszkodzenia niż B25

Bierz to co w lepszym stanie. Jeśli będziesz mial 2 sztuki B20 i B25 w dobrej kondycji bierz B25.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2009, 20:06 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 81
Lokalizacja: Opolskie
Cytuj:
3.Do 4 tys. obrotów raczej ospały/dostojny , powyżej dostaje wyraźnego kopniaka. Naturalnym jest to,że 2.5 jest mocniejsza – ale jakiejś kolosalnej różnicy nie ma


Oj nie wiem, albo jeździłeś super mocnymi M20B20, albo padniętymi B25, miałem kilka E30 i E34 z silnikami M20B20 i B25, różnica między tymi silnikami jest ogromna, 2,5l jest dużo mocniejszy od 2,0!

Spalanie w obu motorach zależy od stylu jazdy, ale jest wysokie, niema nawet co liczyć na wyniki mniejsze niż 10L, co do awaryjności myślę że niema różnicy, tylko ciężko trafić zdrowe M20B25. No i jeszcze trzeba uważać na gaz, miałem M20 z gazem i zadowolony byłem tylko z jednej M20B25(gaz z blosem), reszta albo strzelała, albo nie chciała jechać .

Jeżeli chodzi o typowe usterki, to głównie awarie powstałe w wyniku zaniedbania, przede wszystkim układ chłodzenia- visco,pompa wody,termostat- silnik się przegrzewa, co często prowadzi właśnie do uszkodzenia uszczelki pod głowicą, lub samej głowicy, jakiekolwiek ślady oleju w układzie chłodzenia, czy wody w oleju (budyń pod korkiem oleju) oznaczają że silnik ma walniętą uszczelkę/głowice i choćby sprzedający nie wiadomo co wymyślał i jakie bajki opowiadał, silnik nadaję się na złom!Tyczy się to nie tylko silnika M20 ale wszystkich silników BMW !!
Często w silnikach M20 siadają przepływomierze, nie koniecznie od gazu, potrafią się po prostu zatrzeć, sprawa też tyczy się silniczków krokowych, zbiera się w nich syf i też się zacierają.
Jeszcze jedna rzecz która mi przychodzi do głowy to klepiące zawory i stukające wtryski (łatwo pomylić jedno z drugim)
A i silniki M20 (tak jak inne silniki BMW) nienawidzą oszczędzania na przewodach zapłonowych, świecach i kopułkach, lepiej kupić drogi oryginał niż pięć tanich zamienników, a silnik na nich będzie chodził jak stara ... :]

Co do dyfra 4.10, to do normalnej jazdy się nie nadaje, miałem niedawno E30 320it z takim dyfrem- S4.10- na 5 biegu przy 100-110km/h silnik wył już strasznie, a następnego biegu niema :) Fajnie to przyspiesza, da się driftować (miałem szperę) ale do normalnej jazdy, takie przełożenie jest za krótkie.


Ostatnio edytowano 22 września 2009, 20:25 przez kapitan_bomba, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2009, 20:14 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 616
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52TU
Wiem,że bywają B20 zamulone i dychawiczne bo kilkomatakimi jeździłem jak szukałem E30tki.
Moja jest wyjątkowo chętna do pracy :super:

Kilka razy siedziałem cały czas na dupsku E30 B25 moim B20 i tak jak mówię szału 2.5 nie robiło a na 99% miały gazownie.
Ale fakt jest niezaprzeczalny,że zdrowe niezagazowane 2.5 jest szybsze i zrywniejsze.

Ale nie o tym jest temat :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2009, 20:27 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 81
Lokalizacja: Opolskie
Temat nie o tym , ale ja wolał bym M20B25 niż M20B20 :)

Widzę że jesteś ze śląska, moje byłe E30 Cabrio jeździ po siemianowicach, jest to 325i z gazem (!) i mogę ci zagwarantować że miał byś spore problemy z dogonieniem tego autka, sam byłem zdziwiony że to tak fajnie idzie, a silnik nie był dłubany!


Ostatnio edytowano 22 września 2009, 20:30 przez kapitan_bomba, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2009, 20:30 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 616
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52TU
kapitan_bomba napisał(a):
Temat nie o tym , ale ja wolał bym M20B25 niż M20B20

A ja M3 ;)
kapitan_bomba napisał(a):
Temat nie o tym , ale ja wolał bym M20B25 niż M20B20

No chyba każdy by wolał :ok:...choć wolę śmigać moim B20 niż E46 żonki z porąbanie mocnym silnikiem. :rotfl:


Ostatnio edytowano 22 września 2009, 20:32 przez Bartosz_E30, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2009, 20:32 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 81
Lokalizacja: Opolskie
A ja wolę M70B50 i taki mam :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2009, 20:59 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
wielkie dzięki chłopaki właśnie takich informacji potrzebowałem, a co do przełożenia to chce kupić takie auto do zabawy nie do codziennej jazdy.

Czyli główy problem to ta pekająca głowica? Jeżeli sprawdze płyn i pod korkiem będzie ok. to ma być wszystko dobrze? W jaki sposób można by to dokładnie sprawdzić?

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2009, 21:14 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 81
Lokalizacja: Opolskie
Główny problem M20 to właściciel-debil !

Głowice pękają tylko od mocnego przegrzania silnika, nie jest to wada fabryczna tylko efekt idiotycznego użytkowania samochodu, M20 to bardzo dobra konstrukcja i tak jak wcześniej ktoś pisał "pancerna", ale jak nie dba się o smarowanie i chłodzenie to żaden silnik długo nie wytrzyma!
Jak silnik był mocno przegrzany to to będzie też słychać cały jego "dół", po prostu wszystko będzie dzwonić!
Jak pod korkiem i w płynie chłodniczym nie będzie żadnych dziwnych rzeczy, musisz odpalić auto, pojeździć i zostawić na chodzie, strzałka od temperatury ma stać w pionie i nie może przesunąć się ani o milimetr, na postoju i podczas jazdy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2009, 21:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 2786
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Moje BMW: AR 159
miałem e28 m20b20 i jestem baaardzo zadowolony z tego silniczka, nie jest to pocisk itp ale naprawdę chodził pięknie, ja go podziwiałem normalnie :P ,
na liczniku 320tys.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2009, 22:41 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
panowie a czym sie różnią silniki z przedziału 1982-1985r a 1985-1987 bo znalazłem że ta pierwsza ma 125KM a ta druga 129KM ??

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2009, 06:53 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 616
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52TU
125KM 170 Nm L-Jetronic -stary silnik- wąska lampa
129KM 174 Nm LE-Jetronic prod. od 9/85
129KM 164 Nm LU-Jetronic prod. od 12/86 z katalizatorem
129KM 164 Nm Motoronic produkowany od 86 do końca produkcji z katalizatorem ( dwie wersie 1.1 i 1.3 )

Różnice pomiędzy starszymi a nowszymi silnikami M20B20 :

1.Wiązka od kompa do silnika,

2.Komputer w starych M20 ( Jetroniki ) jest 2 rzędowy a w nowszych 3 rzędowy.

3.Złącza diagnostyczne w starszych silnikach ma inny kształt i inaczej porozstawiane piny,

4.Motronic ma silniczek krokowy,

5.Motronic nie ma podciśnieniowego sterowania tylko elektronikę na czujnikach,

6.Starsze M20 miały inny wydech – nowsze mają podwójny na całej długości. Stare tylko do połowy,

7.Motronic ma kopułkę zapłonu z przodu głowicy.

8.Starsze M20 miały inne chłodnice i inaczej umieszczony zbiorniczek płynu chłodzącego

9. Przepływomierze dla Jetronica i Motronica są inne.

Znajdzie się jeszcze kilka różnic.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2009, 06:59 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Bartosz_E30 napisał(a):
Naturalnym jest to,że 2.5 jest mocniejsza – ale jakiejś kolosalnej różnicy nie ma.

Różnica jest ZNACZNA.
Bartosz_E30 napisał(a):
4.Zdrowa sztuka swoje musi spalić ale można śmiało w mieście uzyskać spalanie ok. 10,5 l/100km

Zapomnij.
Bartosz_E30 napisał(a):
wyjazd ze skrzyżowania ,parkingu itp… zapięty II lub III bieg i płynnie zaczynasz przyspieszać bez szarpania czy dławienia jak w 4 cylindrowych silnikach o podobnej pojemności

I tu też Kolega przesadził - m40b18 ma niewiele mniejszy moment obrotowy i na II/III biegu odjeżdża z prawie taką samą dynamiką, też bez szarpania. Ilość cylindrów nie ma tu nic do rzeczy, tylko moment obrotowy i jego dostępność.
kapitan_bomba napisał(a):
Co do dyfra 4.10, to do normalnej jazdy się nie nadaje, miałem niedawno E30 320it z takim dyfrem- S4.10- na 5 biegu przy 100-110km/h silnik wył już strasznie, a następnego biegu niema

Chyba Koledze się coś pomyliło, bo dyferencjał o takim przełożeniu był montowany w 320i seryjnie-mam taki, jechałem max 180 km/h i był jeszcze zapas ;-)

Poza tym zgadzam się z resztą przytoczonych tu uwag.

Obiektywnie rzecz biorąc, m20b20 to NAJGORSZY silnik montowany w e30. Pali tyle, co m20b25, a dynamika zbliżona do m40b18. No ale kultura pracy i dźwięk niektórym (w tym i mi) rekompensują te niedogodności :-) .

Do zabaw polecałbym Ci już prędzej m20b25 albo m42b18 (czyli 318 is - szybszy od 320i).

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2009, 07:42 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 616
Lokalizacja: Sokołów Podl./Wawa
Moje BMW: e34 ix/e30/e39
Kod silnika: M50B25/M20B20/M57D25
Garaż: e34 525 ix -> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=21841
e30 320i -> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=52144
e39 525d -> soon :)
Coraz pojawiają się opinie jak to dużo m20b20 w e30 pali. To ja podam spalanie w mojej e30: 9,01 l/100 km za ostatnie 2830 km. Jazda miasto (Warszawa) 50% i 50% trasa. Nie wiem jak wy jeździcie że pali wam 12l albo że więcej niż m20b25 ale na tym forum to już standard ze im większy silnik tym mniej pali. I zaraz posypią się odpowiedzi, że większy silnik ma lżej itp. No ma lżej i co z tego? Nikt cały czas nie wyciska ze swojego silnika siódmych potów, kiedy to większy silnik, który ma lżej mniej by palił. Ja swoją e30 nie jeżdżę na rekordy spalania. Lubie przycisnąć, przeciagnąć na obrotach aby posłuchać niesamowitego dźwięku m20. Minimalne odnotowane spalanie to 8,19 l/100km. Jeżeli chodzi o osiągi to różnica z m20b25 jest od razu odczuwalna.

_________________
Moje gelerie:
Obrazek ObrazekObrazek

e34 525 xDrive -> viewtopic.php?t=21841
e30 320i -> viewtopic.php?t=52144


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2009, 07:47 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 616
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52TU
maaaad napisał(a):
Zapomnij.


Śmigając codziennie do pracy 90% drogi to miasto i czasami po trasce - sporadycznie - robie zawsze +/- 570km na zbiorniku 60 litrowym.
Wychodzi ok 10,5 l na każde 100km
Jazda delikatna ale tak jak pisałem bez zamulania.
Jak jadę bardziej zdecydowanie to faktycznie spalanie rośnie dość znacząco.

Różnica w osiągach jest znaczna hmmm.. pojęcie względne i dla każdego znaczy to co innego.
Dla mnie znaczna różnica w osiągach jest w przypadku E46 mojej zony (3.0) a E30 320.

A porównywanie 1.8 do 2.0 to raczej kiepski pomysł.
Za żadne skarby świata nie kupiłbym E30 z takim silnikiem.. No może 1.8is :)
I nie mów mi że nie wybrałbyś dopracowanego 6 cylindrowego silnika tylko kiepskie 1.8.
I że niby 1.8 chodzi tak samo płynnie i odjeżdża z niskich obrotów jak R6 - teraz ja się nie zgadzam ;)
Dane techniczne a odczucia z jazdy to zupełnie inna bajka.
Faktycznie parametry ma bardzo zbliżone ale nijak nie przekłada się to na jazdę.

Dyskusja raczej akademicka bo jakoś tak się przyjęło,że dużo osób psioczy na 2.0 M20B20 bo mają do wyboru mocniejsza alternatywę.
Wymaga się od 2.0 jakiś ponadprzeciętnych osiągów a to tylko 2000 cm pojemności i 129KM....chociaż i tak porobi niejedno nowoczesne auto bez problemu.


Ostatnio edytowano 23 września 2009, 08:07 przez Bartosz_E30, łącznie edytowano 4 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2009, 07:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1904
Lokalizacja: las nieopodal PMI
Moje BMW: e34
Kod silnika: m30b35
Garaż: się rozje....ł po zimie :/
witam ja w mojej e30 miałem wsadzony b25 miał niby stoczone koło zamachowe co okazało sie prawda :D wrazenia z jazdy były (jak dla mnie) powalajace i na dobra sprawe chyba nawet leprze niz w moim aktualnym BMW
co do awaryjnosci z silnikiem nic mi sie nie działo a lekkiego zywota nie miał :rotfl: borykałem sie z problemem chłodzenia ale chłodnica od super ety je rozwiazała i przez te 2 lata kiedy ja posiadałem padła mi tylko pompa wody a od pierwszego zlotu dyfry jeden po drugim :rotfl: ogolnie jak trafisz dobre m20 nie do zdarcia.

_________________
Obrazek


BMW miłością .. szpera radością a spalanie.??? a ch... ze spalaniem :D
moja wisienka zmiany nowe koło malowanko str7 => viewtopic.php?f=6&t=38330&p=1206767#p1206767
Moja Czarna Mamba => viewtopic.php?f=60&t=103928


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2009, 08:49 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Bartosz_E30 napisał(a):
Śmigając codziennie do pracy 90% drogi to miasto i czasami po trasce - sporadycznie - robie zawsze +/- 570km na zbiorniku 60 litrowym.
Wychodzi ok 10,5 l na każde 100km

Miasto a miasto...Cóż, może być róznica. U mnie wychodzi po mieście (30 tys. mieszkańców) ok. 12 litrów/100 km. Normalna jazda, lekko dynamiczna może nawet.
Tyle że konkurencja spala dobry litr mniej.
Bartosz_E30 napisał(a):
Dla mnie znaczna różnica w osiągach jest w przypadku E46 mojej zony (3.0) a E30 320.

To jest różnica KOLOSALNA :-D
2.5 s. do 100 to nie jest nieznaczna różnica.
Bartosz_E30 napisał(a):
A porównywanie 1.8 do 2.0 to raczej kiepski pomysł.

Bo? Nie każdego interesuje, ile ma cylindrów pod maską, a jedynie to, żeby w miarę się auto odpychało i w miarę paliło.
Bartosz_E30 napisał(a):
I nie mów mi że nie wybrałbyś dopracowanego 6 cylindrowego silnika tylko kiepskie 1.8.

Z dopracowaniem tego silnika to nie jest tak różowo :-) A co do wyboru... Zobacz, co mam pod avatarem ;-) Dodam tylko, że to był świadomy wybór. Na marginesie, twierdzenie, że m40 jest kiepską konstrukcją to nadużycie z Twojej strony i w sumie nie mam pojęcia, na czym ta "kiepskość" miałaby polegać. Na klepiącym rozrządzie? Wychodzę z założenia, że jak kto dba, tak ma :-) No ale to nie ten temat :-)
Bartosz_E30 napisał(a):
Dane techniczne a odczucia z jazdy to zupełnie inna bajka.

Moje odczucia co do różnic między m20b20 a m20b25 i m40b18 oparte są na wrażeniach z jazdy, danymi technicznymi się podpieram tylko :-)
Bartosz_E30 napisał(a):
dużo osób psioczy na 2.0 M20B20 bo mają do wyboru mocniejsza alternatywę.

Bo lepsze jest wrogiem dobrego :-D
Bartosz_E30 napisał(a):
Wymaga się od 2.0 jakiś ponadprzeciętnych osiągów a to tylko 2000 cm pojemności i 129KM

No moc w porównaniu z konkurencją ma ponadprzeciętną, więc czemu nie oczekiwać ponadprzeciętnych osiągów? :-D Konkurencja z tego okresu wyciągała z 2 litrów w granicach 90-115 KM.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL