BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 czerwca 2025, 04:53

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Usuniecie urwanych szpilek na kolektorze wydechowym ??
PostNapisane: 27 września 2009, 22:36 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 37
Posty: 2275
Lokalizacja: Pomiechówek
Moje BMW: F82/F31/F20
Kod silnika: S55/N57Z/B47
Garaż: F31 335xd + F20 118d LCI + F82 M4
Witajcie

Odkrecalem wydechu tuz za kolektorami w mojej z3 i ukrecily mi sie 3 orginalne szpilki wydechu (zreszta widzac je w sumie wiedzialem ze sie ukreca, po gwincie pozostaly na nich tylko wspomnienia) . Ukrecily sie 3 bo czwarta juz ktos wczesniej zmienil na srube :hyhy: . No i wlasnie mam pytanie jak usunac te urwane szpilki ?

Probowalem rozwiercac ale sa cholernie twarde :zdziwko: , pozatym boje sie ze nawet jak je rozwierce to i tak zostanie ich "lepek" bo wyglada jakby byl idealnie zgrzany z kolektorem (nie widac spoiny od spawania) .

Ktos zna na to metode ?

Myslalem zeby nagrzac to miejsce palnikiem i probowac je wybic, ale pozatym ze butle acetylen/tlen mam 50m od miejsca gdzie stoi samochod (wiadomo swoje waza :kwasny: ) ale czy oby napewno nie schranie lambd ktore sa tuz obok tego miejsca ? :niepewny:

2 fotki :

Obrazek

Obrazek

Prosze o porade osoby doswiadczone w tym temacie :).

dzieki
pozdrawiam
Piotrek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 września 2009, 22:40 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 589
Lokalizacja: Południe
Moje BMW: przeróżnie
moim zdaniem nie grzej tego bo mozesz uszkodzic kolektor!
Ja mialem taki sam problem, ktos perfidnie ucial koncowka szpilki u mnie w aucie i tylko oryg. wydech podwiesil na gumach.

2 godziny roboty, 5 wiertel i jest jak nowe :D
Moze sprobowac to wybic, ale tez trzeba czyms zblokowac kolektor zeby go nie urwac u góry.
Moim zdaniem jedyne wyjscie (my tak robilismy) to najpierw mniejszym wiertlem a potem wiekszym jechac i bedzie ok! Pamietaj zeby chlodzic wiertlo i miec naprawde DOBRE wiertla, nie z promocji w OBI i dasz rade!

_________________
Garaż pełen wynalazków...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 września 2009, 23:55 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
Zostaje tylko rozwiercanie

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 września 2009, 06:11 
najlepiej byłoby rozgrzać kolektor i schłodzić trzpienie w środku, żeby je wybić, ale wiadomo, że to byłoby bardzo kłopotliwe :P więc pozostaje wiercenie :/

Kune napisał(a):
to najpierw mniejszym wiertlem a potem wiekszym jechac i bedzie ok!


koniecznie! tylko i wyłącznie w ten sposób, chyba, że operujemy naprawdę ciężką maszynerią.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 września 2009, 10:27 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 37
Posty: 2275
Lokalizacja: Pomiechówek
Moje BMW: F82/F31/F20
Kod silnika: S55/N57Z/B47
Garaż: F31 335xd + F20 118d LCI + F82 M4
Kune napisał(a):
to najpierw mniejszym wiertlem a potem wiekszym jechac i bedzie ok!


koniecznie! tylko i wyłącznie w ten sposób, chyba, że operujemy naprawdę ciężką maszynerią.[/quote]

No to jest dla mnie oczywiste :P . chyba nawet widac przewiercone otwory fi 4mm juz nawet przez te szpilki na foto . ale potem chcialem 6mm lub 7mm wiertlem to przewiercic to za nic nie szlo :zdziwko: .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 września 2009, 11:08 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 589
Lokalizacja: Południe
Moje BMW: przeróżnie
ja teraz dokladnie nie pamietam, ale zaczynalem chyba od 6 a potem 10. Oczywiscie najpierw to co sie dalo obcinalem flexem.
Trzeba duzo sily przylozyc do tego i musi sie udac ;)
Ja mistrzem mechaniki nie jestem, ale sie udalo, wiec nie widze powodu dlaczego Tobie mialoby sie nie udac - musisz tylko dysponowac dobrym sprzetem.

_________________
Garaż pełen wynalazków...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 września 2009, 12:34 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 37
Posty: 2275
Lokalizacja: Pomiechówek
Moje BMW: F82/F31/F20
Kod silnika: S55/N57Z/B47
Garaż: F31 335xd + F20 118d LCI + F82 M4
Kune napisał(a):
ja teraz dokladnie nie pamietam, ale zaczynalem chyba od 6 a potem 10. Oczywiscie najpierw to co sie dalo obcinalem flexem.
Trzeba duzo sily przylozyc do tego i musi sie udac ;)
Ja mistrzem mechaniki nie jestem, ale sie udalo, wiec nie widze powodu dlaczego Tobie mialoby sie nie udac - musisz tylko dysponowac dobrym sprzetem.


No napewno dam rade, tyle tylko ze myslalem ze ktos zna na to prostsza metode jak wiercenie ;) . W piatek jak to probowalem robic to sie spocilem ostro od cisniecia wiertarki :rotfl: .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 września 2009, 22:11 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 37
Posty: 2275
Lokalizacja: Pomiechówek
Moje BMW: F82/F31/F20
Kod silnika: S55/N57Z/B47
Garaż: F31 335xd + F20 118d LCI + F82 M4
Rozwiercalem juz kilka takich urwanych srub ale tak ciezko to nie bylo nigdy :zdziwko: . Chyba te szpilki sa z tytanu :rotfl: . Wiertel w domu mialem duzo, ale wszystkie ze stali szybkotnacej, tepilo sie to blyskawicznie . Wiec pojechalem i kupilem 2 wiertla z kobaltu (6mm i 10mm) za 38 zl :D LOL - cena ostra . I idzie nimi TROCHE lepiej, takze sie tepia ale moze nie az tak szybko . Naprawde nie polecam nikomu tej roboty :P . Rozwiercilem przez 3 godziny 2 szpilki, na jutro zostala mi jeszcze jedna .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 września 2009, 22:56 
piotres napisał(a):
le wszystkie ze stali szybkotnacej


zwykła stal szybkotnąca to dziadostwo :P

to co kupiłeś, to pewnie węglik spiekany :)

piotres napisał(a):
cena ostra



cena ostra to jest za narzędzia z wkładkami ze spieków ceramicznych i supertwardych materiałów polikrystalicznych :viva:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 października 2009, 23:13 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 37
Posty: 2275
Lokalizacja: Pomiechówek
Moje BMW: F82/F31/F20
Kod silnika: S55/N57Z/B47
Garaż: F31 335xd + F20 118d LCI + F82 M4
Skonczylem wiec napisze : rozwiercanie tych szpilek jest niezbyt przyjemna (nawet bardzo nie przyjemna) robota ale da sie to zrobic . Polecam uzycie wiertel : 4mm, 6mm, 8mm, 10 mm . Ja uzylem potem sruby NIERDZEWNYCH M10x40 z lbem imbusowym - pasuja idealnie na dlugosc . Uzylem takie nakretek, podkladek i podkladek sprezystych rowniez nierdzewnych . Sruby posmarowalem przed wlozeniem smarem miedzianym na calej dlugosci gwintu . Mysle ze z tak przygotowanymi sruba nie bedzie problemow z ich odkreceniem przez najblizsze 5 lat albo i 10 :] .

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 10:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 417
Lokalizacja: Bogatynia
niepotrzebnie smarowaleś smarem te śruby,bo smar sie wytopi bedzie śmerdzalo z auta,tam jest zbyt wysoka temperatura żeby smarować to smarem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 12:30 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
smar miedziany jest odporny na temperature tak dla twojej wiadomosci :hyhy:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 12:32 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 37
Posty: 2275
Lokalizacja: Pomiechówek
Moje BMW: F82/F31/F20
Kod silnika: S55/N57Z/B47
Garaż: F31 335xd + F20 118d LCI + F82 M4
variant napisał(a):
smar miedziany jest odporny na temperature tak dla twojej wiadomosci :hyhy:


Dokladnie, do +1200*C . :] A mysle ze temperatura spalin w moim silniku napewno nie przekracza nigdy 700*C.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 13:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 417
Lokalizacja: Bogatynia
no fakt to smar miedziany,nie doczytałem dokładnie posta


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 października 2009, 13:31 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
siem- ze smarowaniem czy nie nie ma znaczenia bo po paru latach nie bedzie i tak po nim sladu - jednak sruby na imbus to moze byc potem problem - jak znowu cos mocno skoroduje - ale tak czy owak -zawsze mozna obciac -pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL