BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 czerwca 2025, 23:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Wymiana tulei/gum wozka?
PostNapisane: 3 listopada 2009, 14:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: E34 535i
Kod silnika: M30B34
Witam
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... fg=30&hl=5
Wymiana części nr 2 z obrazka to odkręcenie śruby, zdjęcia talerza, wyciągnięcie starej i włożenie nowe?
Dam rade zrobić to sam czy potrzebne jest jakieś konkretne narzędzie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 listopada 2009, 14:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 195
Lokalizacja: W-wa
oj może być ciężej.
U mnie jeden mechanik krzyknął tyska z akomplet, ale wydaje mi się, że przesadził w drugą stronę.
Było trochę na forum o tych tulejach.

Jakie masz dokładnie objawy?

Chętnie dowiem się ile inni płacili za tę robotę..

pzdr
letki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 listopada 2009, 15:20 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Na te tuleje jest pewien patent....
Wiem że stosuje go wielu mechaników...
Odkręcasz śruby , docinasz z grubej gumy koła z dziurą na śruby i skręcasz tak aby guma klinowała się pomiędzy ramą a podwoziem.
Koszt parę złotych i prosta robota a w kieszeni 1000zł :D
Problem z luzami i stukaniem znika a auto jest ciut twardsze - ma się wrażenie lepszego kontaktu z nawierzchnią :hyhy: no ale kosztem trochę obniżonego komfortu...

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 listopada 2009, 15:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 195
Lokalizacja: W-wa
no proszę. :)
Jaka średnica tych kół? MOże na wymianę tez jest jakiś patent, a przynajmniej fabryczna konstrukcja zostaje? ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 listopada 2009, 15:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 392
Lokalizacja: uk / okolice leeds
do wymiany tulej trzeba cala kolyske zdjac , sam niepodolasz chyma ze masz prase lub duuuuzy zciagacz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 listopada 2009, 16:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 429
Lokalizacja: Zamosc
Moje BMW: E46 328i ,
Kod silnika: M52TUB28
Witam, robiłem to niedawno w E46, wymieniałem te tuleje oraz poduszke tylnego mostu. Koszt części niewielki bo np. ta (nr 2) kosztuje 49zł Lemforder, a poduszka około 65zł. Najgorsza jest wymiana, mozna pajacować i coć kombinować bez zdejmowania sanek ale najlepiej jest je wyjąć, Lecz roboty jest niemało, bo cały tylny zawias trzeba pprzktycznie rozkręcić. Nie wymienisz tej tulei tak jak piszesz!!!!!! są one wprasowywane i wierz mi że nie dasz rady!!!!!!

_________________
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 listopada 2009, 16:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 429
Lokalizacja: Zamosc
Moje BMW: E46 328i ,
Kod silnika: M52TUB28
Witam, robiłem to niedawno w E46, wymieniałem te tuleje oraz poduszke tylnego mostu. Koszt części niewielki bo np. ta (nr 2) kosztuje 49zł Lemforder, a poduszka około 65zł. Najgorsza jest wymiana, mozna pajacować i coć kombinować bez zdejmowania sanek ale najlepiej jest je wyjąć, Lecz roboty jest niemało, bo cały tylny zawias trzeba pprzktycznie rozkręcić. Nie wymienisz tej tulei tak jak piszesz!!!!!! są one wprasowywane i wierz mi że nie dasz rady!!!!!!

_________________
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 listopada 2009, 16:46 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Do E39 dobra tuleja jak się dobrze poszuka 200zł.
Czyli kpl 800zł

Koła muszą być trochę większa niż średnica gniazda w ramie , tak żeby to gniazdo zapierało się poprzez wycięte koło z gumy o ramę.
Czyli otwór w środku taki żeby środkowa część tulei przez nie przechodziła.
Ma się zapierać tylko na gnieździe ramy o podwozie.
Guma np z taśmociągów.
Patent stary i pilnie strzeżony prze wtajemniczonych mechaników.
Wiadomo że to nie jest to co nowe tuleje ale oprócz kosztów tulei jeszcze trzeba dobrego mechanika który zrobi to dobrze i nic nie sknoci przy demontażu ramy.
A to już nie jest takie proste...

Patent ???
Mierzysz , wycinasz , odkręcasz śrubę , odchylasz ramę , wsadzasz i skręcasz.
Później czteropak browca i się śmiejesz jakie to łatwe i ile oszczędziłeś
:D

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 listopada 2009, 21:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 66
Lokalizacja: Slupsk/Schaijk Holandia
Moje BMW: e61 530dA
Kod silnika: M57N
Ja wymienilem sam te tuleje na orginal Lemfordera,tokarz dorobil mi sciagacz,ok.3godz.roboty bez demontazu wozka czy zawiechy i tuleje wymienione.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wymiana tulei/gum wozka?
PostNapisane: 21 listopada 2009, 21:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: E34 535i
Kod silnika: M30B34
Tuleje kupiłem po 190zł Lemfordera, za wymianę z zdejmowaniem wózka zapłaciłem 400zł, auto było u mechanika 2 całe dni. Do tego doszła wymiana linek ręcznego bo nie mogli ich wyjąć, 2 szt po 50zł + wymiana 60zł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wymiana tulei/gum wozka?
PostNapisane: 21 listopada 2009, 21:54 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Czyli prawie 1350zł :kwasny:
Nie chciałeś spróbować opcji o której pisałem ?

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wymiana tulei/gum wozka?
PostNapisane: 22 listopada 2009, 12:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: E34 535i
Kod silnika: M30B34
Do wymiany miałem jeszcze tuleje pływające, więc potrzebował bym 2 różnych ściągaczy, musiałbym kupić jeszcze żabę i pewnie coś jeszcze no i troche mało pewny siebie byłem więc zostawięłm u mechanika.

Tuleje pływające po 105zł lemfordera i wymiana obu 160zł.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wymiana tulei/gum wozka?
PostNapisane: 22 listopada 2009, 13:39 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 31
Lokalizacja: PL
Moje BMW: E 39
Kod silnika: M57 D30
Trochę dużo liczy ten Twój mechanik :kwasny: Ja wymieniałem te tuleje w jakiś czas temu i płaciłem 250 za wymianę.. (a tuleje ory z logiem BMW. kupiłem za 500 zł. Koleś prowadził sprzedaż poza serwisową) .. Zdejmowali wszystko i wciskali na prasie. takiego remontu wolałem się nie podejmować :looka: na jedno by wyszło a też za pewny siebie nie byłem.
Moim zdaniem troche za dużo Cię skasował.
No ale co mechanik to inna cena :D

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wymiana tulei/gum wozka?
PostNapisane: 30 listopada 2009, 17:59 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: Poznan
Adamo mozesz dac namiar na tego mechanika?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wymiana tulei/gum wozka?
PostNapisane: 30 listopada 2009, 19:34 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 865
Lokalizacja: dziaÂłdowo
Moje BMW: E39 TURING
Kod silnika: M57 dA
dzisiaj jestem po zabiegu w w moim Turingu , a mianowicie dociąłem gumy z pasa (podajnika ze żwirowni) koniecznie zbrojony rozmiary koło o średnicy 12 cm ( nie musi być koło ) ale żeby miał 12 cm +\- 1cm i w samym środku otwór średnicy 13 mm ' 8 szt 1 na dół 1 do góry
odkręcamy z jednej strony obie śruby wózka kluczem 21 lewarek pod tył karoserii i podnosimy jakieś 10cm (oczywiście koło założone) wkładamy na górę 1 gumę nad jedna tulej trzeba ja wcisnąć na taki dzyndzel co wchodzi w ową tulej no i opuszczamy auto następne 2 g€my na talerzyki z śrubami no i dokręcamy na max .na rysunku nr.2,4,5 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=30
nawet nie bolało i po zabiegu ,bardziej się zmęczyłem wycinając te gumy nisz je montując.
nic nie puka super polecam koszt; . flaszka+ czas = satysfakcja z jazdy bezcenna


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wymiana tulei/gum wozka?
PostNapisane: 30 listopada 2009, 19:45 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 31
Lokalizacja: PL
Moje BMW: E 39
Kod silnika: M57 D30
okony, No od Ciebie to daleko :) Warmia-mazury :]

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wymiana tulei/gum wozka?
PostNapisane: 30 listopada 2009, 20:03 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
martinobmw czytałeś wcześniej mój wpis ?
Czy patent znasz z innego źródła ?
Jak z twardością zawiech z tyłu po wymianie ?

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wymiana tulei/gum wozka?
PostNapisane: 5 grudnia 2009, 21:04 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 865
Lokalizacja: dziaÂłdowo
Moje BMW: E39 TURING
Kod silnika: M57 dA
będąc pod spodem auta zauważyłem luz wiec sam wpadłem na taki pomysł aby podłożyć jakieś gumy pod belkie ! :super: a z twardością jest wszystko oki tyle ze nic nie puka no a auto w końcu się lepiej prowadzi amorki zaczęły działać.dzisiaj jeszcze położyłem po 1 gumie pod sprężynę bo za nisko mi stała ,no i efekt zadowalający .polecam :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wymiana tulei/gum wozka?
PostNapisane: 1 marca 2011, 17:11 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 250
Lokalizacja: gdaĂąsk
Moje BMW: e39 523i
Kod silnika: m52b28
Witam , chodzi mi o patent to wystarczą 4 gumy czy dać aż 8 gum ?? jedna między budę a wózek a ta 2 trzeba dać między wózkiem a podkładką śruby ?? czy nie??

_________________
BMW E39 523i™


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wymiana tulei/gum wozka?
PostNapisane: 1 marca 2011, 20:53 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Odpuść sobie.
Sam zachwalałem ten patent i go wypróbowałem.
Jednak jak założyłem oryginalne tuleje to różnica komfortu to PRZEPAŚĆ w stosunku do tych gum.
Aha - jak się zdecydujesz to kup w serwisie.
Normalnie 300zł sztuka
Można utargować cenę.
To co jest poza serwisem to odpady ze startymi napisami. Porównywałem na podnośniku w serwisie swoje z pewnego źródła Lemfordery do tych z serwisu w aucie obok.

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL