BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 czerwca 2025, 11:18

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] Problem z silnikiem m50b20
PostNapisane: 5 grudnia 2009, 17:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47TU
Witam panowie ma taki problem z silnikiem m 50 b20 , silnik na niskich obrotach czasami ma muła , najbardziej w granicach 1700 do 2300 obr, czasami jest dobrze , zauważyłem także że jeżeli wcisne mu trochę mniej gazu (przy niskich obrotach) to zbiera się lepiej , natomiast jak mu mocniej wciskam to tak jakby się delikatnie dusił , ale nie zawsze te objawy są takie drastyczne.Natomiast powyżej 3500 obr wszystkie objawy ustepują :) i zaczyna wciskac w fotel :D . Sprawdziłem przepływomierz i napięcie na wyjściu na wolnych obrotach wynosi 3.04 wolta , po wyczyszczeniu przepływomierza ,natomiast przed wyczyszczeniem wynosiło 2.92V, oczywiście wzrasta wraz z obrotami silnika i dawaniem gazu.
Kolejnymi żeczami jakie zmierzyłem były czujnik położenia wału , rozrządu , oraz sonda lambda.
1.Czujnik położenia wału: Rezystancja pomiędzy jednym z bocznych styków a środkowym wynosiła 600 ohm, natomiast pomiędzy drugim z bocznych styków a środkowym rezystancja była nieskonczenie wielka , taka rezystancja nieskonczenie wielka była także pomiędzy dwoma bocznymi stykami w kostce czujnika.
2.Czujnik położenia wałka rozrządu: Taka sama sytuacja jak wyżej tyle że zamiast 600 ohm było 1450 ohm .
3.Sonda lambda: Napięcie pomiedzy przewodami czarnym i szarym , wachało się w granicach 0.15v do 1.15v , te zmiany napięcia były bardzo szybkie ( miernik cyfrowy ) , po dodaniu gazu takie same zmiany napięc.
Moje pytanie jest teraz następujące czy ktoś spotkał się z takimi objawami i czy elementy które pomierzyłem sa sprawne ? , i czy napięcie na sondzie powinno się tak szybko zmieniac (pytam ponieważ , ostatnio jak byłem u gazownika to akurat była podłączona pod komputer micra , i na monitorze komputera był także odczyt z sondy , tam napięcie wachało sie w granicach 0.725 do 8.770 , gdy dodawał gazu schodziło nawet poniżej 0.500v , nie wiem czy takie w miare stabilne napięcie spowodowane jest zwłoką przyrządu który to mierzył w przypadku micry (komputera i oprogramowania ) czy tak powinno byc? Zastanawia mnie to ponieważ u mnie na mierniku ciężko żeby napięcie przez sekundę było stabilne. Dodam że auto nie posiada instalacji gazowej, a u gazownika byłem przypadkiem :cwaniak:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Problem z silnikiem m50b20
PostNapisane: 5 grudnia 2009, 18:07 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego pomiary dają pewne pojęcie ale nie zastąpią one podłączenia auta pod interfejs diagnostyczny
oczywiście przez osobę która wie co robi
na live data można zobaczyć pracę sond, przepływki i innych czujników
i wtedy będziesz miał jasność
a swoją drogą dwulitrówki nie są za mocne na niskich obrotach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Problem z silnikiem m50b20
PostNapisane: 5 grudnia 2009, 18:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47TU
Rozumiem że silniki 2 litrowe tym bardziej bez vanosa mogą nie byc mocne na niskich obrotach , ale chodzi tu o to że ona zbiera się na niskich obrotach , raz lepiej raz gorzej , a czasami jak zmieniam z 1 na 2 bieg i silnik jest w zakresie 1700 do 2300 obrotów na dwójce , wcisne mu mocniej gaz , to tak jakby się dławił przez chwile. Dla porównania to kolega ma auto z takim samym silnikiem i u niego tego problemu niema. Wiec nie jest to raczej fabryczny problem tylko nabyty.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL