BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 czerwca 2025, 14:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Źle złożony mechanizm wycieraczek
PostNapisane: 27 marca 2010, 20:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 412
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E30 Cabrio
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131744
Witam

Takie pytanko mam. W moim e36 ktoś kiedyś grzebał przy wycieraczkach (dokładnie przy mechanizmie wycieraczek) i źle to poskładał. W tej chwili wycieraczki opadają za nisko, tzn opadając w dół schodzą pod maskę i dopiero potem unosząc się kilka cm wracają do swojej pozycji. Mniej więcej starałem się to pokazać na rysunku poglądowym poniżej:

Obrazek

Wiem że chodzi o przełożenie jakiś przekładni. Dostałem się do tego całego mechanizmu, tylko nie bardzo wiem co należy przestawić żeby było Ok. Jakieś podpowiedzi?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Źle złożony mechanizm wycieraczek
PostNapisane: 27 marca 2010, 20:44 
Offline
Forumowicz

Posty: 305
Lokalizacja: katowice
zaraz nad silniczkiem jest nakretka na klucz 13 nie te 3 po bokach tylko ta na 13 nia regulujesz w przod czy w tyl dojdziesz do tego zobaczysz nie jest to takie trudne

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Źle złożony mechanizm wycieraczek
PostNapisane: 27 marca 2010, 23:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 412
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E30 Cabrio
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131744
Hym...

Więc biorąc pod uwagę rysunek z książki chodzi o odkręcenie nakrętki (nr.11) i przekręcenie korby- (nr.4) a co za tym idzie przesunąć ramiona które napędzają wycieraczki. Dobrze kombinuje?


Obrazek

I jeszcze pytanie czy ten bolec któy jest na poniższym obrazku trzeba do tego ściągnąć?

Obrazek

Bo z tego co czytałem niby nie ale nie bardzo mi się widzi żeby dało się coś przestawić bez jego wyciągnięcia

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Źle złożony mechanizm wycieraczek
PostNapisane: 27 marca 2010, 23:34 
Offline
Forumowicz

Posty: 305
Lokalizacja: katowice
dobrze kombinujesz

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Źle złożony mechanizm wycieraczek
PostNapisane: 27 marca 2010, 23:39 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 412
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E30 Cabrio
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131744
swistak240 napisał(a):
dobrze kombinujesz


To się cieszę... Tylko jeszcze z tym bolcem sprawa? :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Źle złożony mechanizm wycieraczek
PostNapisane: 28 marca 2010, 21:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 412
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E30 Cabrio
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131744
Po pół dnia grzebania niby doszedłem mniej więcej jak to wyregulować. Niestety chyba w między czasie jak wycieraczki nie do końca chodziły jak trzeba uszkodziło się coś innego :/ A mianowicie, wycieraczki zacinają się np w połowie szyby. Chodzą w zadsadzie tylko na ostatnim najszybszym biegu. Jak tylko przełącze manetkę jeden tryb niżej stają dokładnie w tym miejscu w którym przełączam dźwignie. Czy to uszkodzony silnik wycieraczek czy raczej przekaźnik? A może jeszcze coś innego?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL