BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 21 czerwca 2025, 09:35

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Kontrolka oleju - serwis tak szybko?
PostNapisane: 17 lutego 2009, 09:45 
Offline
Forumowicz

Posty: 131
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
Moje BMW: e39 2.5 tds
Kod silnika: m51
Witam. W marcu zakupiłem BMW e39 2.5 tds. Zrobilem jej pełen przeglad, wymiane filtrów, olejów. Od tego czasu zrobiłen na niej około 14 tys km. Wczoraj zapaliła mi się lampka serwisu oleju. Przed napisaniem tematu przeszukałem forum i znalazłem informacje, że olej w tych silnikach wymienia sie co nawet 26-30 tys. km. Dodam, że zaczeła brać olej wiec zleciłem odnalezienie przyczyny. Mechanik stwierdził, że silnik jest "czysty" a za pobór oleju odpowiada turbina (ok 1l na 3-4tys km).

I teraz pytania do specjalistów:
1. Czy kontrolka wymiany oleju pracuje prawidłowo?
2. Czy przejmować się luzami na turbinie (jeśli tak to regenerować czy wymienić)?
3. Czy wlanie oleju mineralnego jest dobrym pomysłem? (Mechanik zalecił wlanie mineralnego, aby pobór oleju przez turbine spadł ale osobiście wydaje mi sie to idiotyczny pomysł)

Jest to bmw 525 tds, 99r produkcji, przebieg 210 tys km. Książka serwisowa do 160 tys km (kończy się 2 lata przed zakupem więc przebieg raczej wiarygodny), sprowadzona z Niemczech.

Z góry dziękuje za pomoc :) Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kontrolka oleju - serwis tak szybko?
PostNapisane: 17 lutego 2009, 10:14 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
MichuBa napisał(a):
Witam. W marcu zakupiłem BMW e39 2.5 tds. Zrobilem jej pełen przeglad, wymiane filtrów, olejów. Od tego czasu zrobiłen na niej około 14 tys km. Wczoraj zapaliła mi się lampka serwisu oleju. Przed napisaniem tematu przeszukałem forum i znalazłem informacje, że olej w tych silnikach wymienia sie co nawet 26-30 tys. km. Dodam, że zaczeła brać olej wiec zleciłem odnalezienie przyczyny. Mechanik stwierdził, że silnik jest "czysty" a za pobór oleju odpowiada turbina (ok 1l na 3-4tys km).

I teraz pytania do specjalistów:
1. Czy kontrolka wymiany oleju pracuje prawidłowo?
2. Czy przejmować się luzami na turbinie (jeśli tak to regenerować czy wymienić)?
3. Czy wlanie oleju mineralnego jest dobrym pomysłem? (Mechanik zalecił wlanie mineralnego, aby pobór oleju przez turbine spadł ale osobiście wydaje mi sie to idiotyczny pomysł)

Jest to bmw 525 tds, 99r produkcji, przebieg 210 tys km. Książka serwisowa do 160 tys km (kończy się 2 lata przed zakupem więc przebieg raczej wiarygodny), sprowadzona z Niemczech.

Z góry dziękuje za pomoc :) Pozdro


Wlanie minerala to największa głupota a mechanik to się powinien zając naprawą dużych fiatów i Polonezów. Jeżeli na turbinie są luzy to trzeba to naprawić, najlepiej oczywiście kupić nową.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lutego 2009, 12:34 
Offline
Forumowicz

Posty: 290
Lokalizacja: rzeszĂłw
W BMW o tym kiedy wymienić olej decydują takie zjawiska jak wilgos suchość powietrza stan oleju a nie przebieg jeżeli komputer pokazał że nalezy wymienic olej to znaczy że pasowało by go wymienić ale nie kaze ci tego robić już natychmiast bo stanie w trasie ty decydujesz kiedy trza wymienić olej w dieslach wymienia sie olej częściej niż w silnikach benzynowych bo pracują one w cięższych warunkach wiec z kontrolką jest wsztsko ok wymień olej i filtr oleju tyle nic wiecej nie zmieniaj a co do oleju mineralnego to powiek tak zmień MECHANIKA !!!!!!!!!! pozowdzenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lutego 2009, 13:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 400
Lokalizacja: WĂŞgrĂłw
nie krzywdz silnika i turbiny mineralnym olejem, . nowa turbina (nowy wirnik lozyska kolo kompresji i uszczelenie) to koszt ok 1500zl

_________________
e39 520ia
nie dziekuj - kliknij pomogl...
Przytkaj dyfer pal poluma małolat


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lutego 2009, 14:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 131
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
Moje BMW: e39 2.5 tds
Kod silnika: m51
A co z regeneracją turbiny? Podobno wykonują ją za mniej wiecej 600-700 zł. Dodam, że planuje za jakieś 3 lata zmienić autko na nową piątke, a rocznie robie około 20-25 tys km.

Jaki rodzaj oleju i jaką firme najbardziej polecacie? W tej chwili wlany jest półsyntetyk 10W40. Samochód nie jest garażowany (niestety nie mam takiej mozliwosci :/), noi jak wyzej, turbina bierze olej, rocznie okolo 20-25 tys km, nigdy nie cisne na zimnym silniku, ale na rozgrzanym to juz korzystam z tego co nam fabryka BMW podarowała ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lutego 2009, 14:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 400
Lokalizacja: WĂŞgrĂłw
regenerowana turbina jesli bedzie pracowala na dobrym oleju wytrzyma 3 lata po 20tys km :)
co do oleju to niech pozostanie 10w40 dobrej marki (Vavoline MaxLife Diesel, Liqui Moly, Motul)

_________________
e39 520ia
nie dziekuj - kliknij pomogl...
Przytkaj dyfer pal poluma małolat


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lutego 2009, 14:55 
Offline
Forumowicz

Posty: 290
Lokalizacja: rzeszĂłw
czy ta turbina wymaga regeneracji ????? każda turbina przepuszcza olej delikatnie i nie koniecznie trzeba ją regenerować jeżeli stwierdził to mechanik który zaproponował Ci olej mineralny to podjedź do warsztatu który stwierdzi czy turbina jest do regeneracji czy niee spokojnie jak ci bedzie zużywała 1 litr na 1000 km to wtedy się zastanów na regenracją ale narazie bym nic nie robił w tym temacie norma w takim silniku zużycia oleju to ok 0,3 na 1000 km wiec nic nee rób z turbiną to jest diesel benzyny maja norme ok 0,5 na 1000 km i żyją wiec spokojnie zalej olejem wymień filtr oleju i jeździć trza nie słuchac jakiegos partacza


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lutego 2009, 16:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 131
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
Moje BMW: e39 2.5 tds
Kod silnika: m51
Oka :) A co do oleju, poszukałem faktury, w tej chwili wlany jest Total Quartz, polecacie zmienić na inną markę? Rozumiem, że turbina przy tak małych luzach nie traci na mocy etc?

A i jeszcze jedno. Od momentu zapalenia się kontrolki wymiany oleju mniej wiecej ile km mogę zrobić?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lutego 2009, 16:34 
Offline
Forumowicz

Posty: 256
Lokalizacja: Parczew
Moje BMW: E36, E39,e46, E46
Kod silnika: M41B18, M52B20, M47,
jezdzic mozesz duzo aby stan oleju byl, ale pamietaj ze producent tych samochodow zaleca wymiane oleju co 10 tys km w silnikach benzynowych i co 7tys km w ropniaku, jezeli chodzi o normy zuzycia to wedlog instrukcji obslugi twoj silnik moze przepalic max 1dm3 na 10tys/km
Ale zalecal bym wymiane turbiny bo przy tym zuzyciu i przebiegach ktore robisz i drozszym oleju to przepali ci cene takiej turbiny, przez te trzy lata,pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lutego 2009, 19:51 
Offline
Forumowicz

Posty: 131
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
Moje BMW: e39 2.5 tds
Kod silnika: m51
Jesli dobrze rozumiem procudent zaleca wymiane oleju co 7 tys km a komputer podaje co mniej wiecej 15? bynajmniej dziwne :P

To co, zostawić ten Total Quartz czy zmienić na inną marke?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lutego 2009, 23:35 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
skalar997 napisał(a):
jezdzic mozesz duzo aby stan oleju byl, ale pamietaj ze producent tych samochodow zaleca wymiane oleju co 10 tys km w silnikach benzynowych i co 7tys km w ropniaku

ze co? heh
producent zaleca stosowanie sie do zalecen komputera pokladowego :)

EDIT
total jest dobra marka. Mozesz zostawic.
Tylko pytanie masz masz polsyntetyk czy pelny?
Jedz tez sprawdzic do innego mechaniora czy to napewno turbina. Jesli tak to mysle, ze regeneracja nie jest zlym pomyslem :)

p.s. nawet jak sie zdecydujesz jezdzic tak dalej (moim zdaniem konsumpcja oleju jeszcze nie jest straszna) to nie zalewaj go czasem mineralem... :|

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lutego 2009, 09:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 131
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
Moje BMW: e39 2.5 tds
Kod silnika: m51
półsyntetyk 10W40 Total Quartz :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 marca 2009, 09:27 
Offline
Forumowicz

Posty: 256
Lokalizacja: Parczew
Moje BMW: E36, E39,e46, E46
Kod silnika: M41B18, M52B20, M47,
PageUp te wskazania komputera to tylko wskazowka/sugestia
u mnie po 14tys km zgasky dwie kontrolki czyli po ilu mialbym wymienic olej po 30 tys?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Kontrolka oleju - serwis tak szybko?
PostNapisane: 15 kwietnia 2010, 20:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1160
Lokalizacja: PL
w e39 525tds co 10 tys ksiazkowo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Kontrolka oleju - serwis tak szybko?
PostNapisane: 16 kwietnia 2010, 14:19 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Teoretycznie to co te 24 - 30tyś to się wymienia w 3.0D CR.
W tym silniku są stosowane oleje LONG-LIFE.
Ja zmieniam co 15-17 tyś pomimo tego co pokazują kontrolki.
Tak jest lepiej dla silnika.

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL