BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 czerwca 2025, 22:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] Jak sprawdzić sondę lambda?
PostNapisane: 15 kwietnia 2010, 12:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Okazało się, że mam padniętą sondę lambda. Kupiłem już drugą ze złomu, ale chyba jest niesprawna, bo nie ma napięcia między białymi przewodami po jej nagrzaniu, czyli nie działa grzałka. Końcówkę sondy grzałem długo na kuchence gazowej. Chodzi o sprawdzenie sondy przed włożeniem do auta (nie ma sensu płacić za robociznę, a ja kanału nie mam). Czy ktoś może mi coś więcej doradzić? Czy dobrze ją sprawdzam? Czy ktoś zna metodę na pewne sprawdzenie sondy przed włożeniem do auta?

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Jak sprawdzić sondę lambda?
PostNapisane: 15 kwietnia 2010, 14:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 425
Lokalizacja: KRAKÓW/chicago
Moje BMW: 2003 BMW 530i
Kod silnika: M54B30
Niema czegoś takiego , grzanie sondy ci nic nie da , tak musisz ją włożyć bo ona reaguje na ilość substancji w spalinach .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Jak sprawdzić sondę lambda?
PostNapisane: 15 kwietnia 2010, 18:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Sonda lambda to źródło niskonapięciowe reagujące na różnicę temp. Sondę wstawiłem sam do auta i chyba jest dobra, jak coś to odświeżę temat, dzięki za próbę pomocy.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Jak sprawdzić sondę lambda?
PostNapisane: 15 kwietnia 2010, 20:29 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
No nie do końca tak, że reaguje na zmianę temperatury. Reaguje na zmianę zawartości tlenu w spalinach. Dwa białe przewody prowadzące do sondy służą do jej nagrzania, aby jak najszybciej sama sonda osiągnęła temperaturę roboczą. Tlen w spalinach generuje napięcie, które sonda podaje do ECU (przewód szary to sygnał, czarny - masa, o ile dobrze pamiętam) i na tej podstawie ECU dobiera dawkę paliwa. Sondę możesz sobie zdiagnozować na 2 sposoby - albo podpinając się pod komputer, wtedy pokaże Ci ładnie, jak waha się na sondzie napięcie przy różnym obciążeniu silnika, albo własnoręcznie - miernikiem napięcia. Nie pamiętam już dokładnie, ale sam to kiedyś rozkminiałem w moim m20 i o ile dobrze pamiętam, na wolnych obrotach napięcie powinno wahać się co sekundę od 0,2 do 0,8 V. Jeśli stoi w miejscu - sonda uszkodzona.
O tu masz coś więcej i bardziej fachowo:
http://autotechnikaekspert.republika.pl ... iagnostyka

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Jak sprawdzić sondę lambda?
PostNapisane: 15 kwietnia 2010, 20:47 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
maaaad, coś Ci się popaprało ;)
Czarny=sygnał, szary=masa, białe=grzałka.
Rezystancje grzałki można sprawdzić miernikiem, powinna wynosić między 3, a 5 Ohm (w Japończykach nawet 15 Ohm).

Co do wahania napięcia na sondzie masz mniej więcej rację, ale częstotliwość zmian nie koniecznie taka jak podałeś. Jeżeli sonda jest sprawna to działa o wiele szybciej i zależnie od korekty czasu wtrysku ECU.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Jak sprawdzić sondę lambda?
PostNapisane: 15 kwietnia 2010, 21:46 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Toudi napisał(a):
Czarny=sygnał, szary=masa

A tak, masz rację oczywiście.
Co do częstotliwości - no tak mniej więcej pokazywało u mnie (m20b20 na Motronic 1.1), no może trochę szybciej.
Tu jeszcze coś jest:
http://forum.beemka-klub.pl/viewtopic.p ... 42&start=7

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Jak sprawdzić sondę lambda?
PostNapisane: 14 maja 2010, 16:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 134
Lokalizacja: LubaĂą
ja troszke odgrzeje temat bo nie chce zakladac nowego. mam jedno pytanie. czy stale napiecie na poziomie 0.02-0.05 v to jednoznacznie uszkodzona sonda czy moze sie tak dziac gdy uszkodzone jest co innego? w moim przypadki silnik m20b25 gdy zimny to mieszanka jest uboga i prycha, kicha i nie chce jechac. jak sie zagrzeje to juz lepiej ale przyspieszenie tez kiepskie. po odlaczeniu sondy jest jeszcze gorzej, nie duzo ale gorzej

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL