BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 czerwca 2025, 23:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] M50B20 - dziwne spadki mocy silnka !
PostNapisane: 29 kwietnia 2010, 12:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 151
Lokalizacja: Bartoszyce
Witam.Mam problem dość dziwny.
Samochód zimny, odpalony po nocy - jest moc, wszystko super.
Samochód rozgrzany - jest moc, również brak problemów.
Problem zaczyna się z silnikiem gdy samochód po parokilometrowej jeździe zostanie wyłączony i postoi od 1h do paru godzin.
Wtedy przez jakies 2 km jazdy jest dziwny spadek mocy - do ok.2,5tys obrotów samochód bardzo słabo przyspiesza, niewazne czy lekko dodam gazu czy prawie na max - przyspiesza słabo , jakby ktos mnie trzymał z tyłu dopiero od 3tys zaczyna ciągnąc.
Po przejechaniu ok 2km wszystko wraca do normy.
Co może byc przyczyna - filtr paliwa, pompa, świece, regulator ciśnienia paliwa?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M50B20 - dziwne spadki mocy silnka !
PostNapisane: 29 kwietnia 2010, 14:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 151
Lokalizacja: Bartoszyce
Może ktos coś wie?Miał ktoś podobne objawy?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M50B20 - dziwne spadki mocy silnka !
PostNapisane: 29 kwietnia 2010, 16:39 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 1922
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Moje BMW: E92 335i, Z3 2,8 FL
Kod silnika: N54B30, M52TUB28
Prawdopodobnie czujnik położenia wałka rozrządu. Najlepiej podepnij pod kompa i będzie jasność sytuacji. Ale ja stawiam że 90% to on. Sprawdz też który to może być bo są 2. (wałka ssącego i wydechowego)

_________________
Był:
- Golf 1,8 MK III
- E36 320 coupe
- E46 328i coupe
- E46 330i FL coupe
Jest:
- E92 335i
- Z3 2,8i FL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M50B20 - dziwne spadki mocy silnka !
PostNapisane: 29 kwietnia 2010, 20:42 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 433
Lokalizacja: GiÂżycko
Moje BMW: F30 328i
Kod silnika: N20
czujnik wałka w M50 jest jeden.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M50B20 - dziwne spadki mocy silnka !
PostNapisane: 30 kwietnia 2010, 10:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 151
Lokalizacja: Bartoszyce
Ale czy to sa typowe objawy czujnika wałka?
Zdarza mi sie to 3-4 razy w tygodniu i dosłownie po przejechaniu 2km jest po problemie.
Jakie są jeszcze inne objawy zepsutego czujnika wałka?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M50B20 - dziwne spadki mocy silnka !
PostNapisane: 6 maja 2010, 11:45 
Offline
Forumowicz

Posty: 151
Lokalizacja: Bartoszyce
Objawy są coraz częstsze.Zdarza sie też niekiedy na zimnym silnku, że samochód do 2,5-3 tys nie ma ciągu jakby ktos go trzymał, hamował.
Po przejechaniu 2-3 km problem znika.Po przejechaniu5-10km i zostawieniu auta na 3-4 odziny problem jest znów i dopiero jak przejade 1-2km przechodzi.Czy jest to mozliwe zeby czujnik wałka był uszkodzony?- czy wtedy te objawy nie wystepowałyby cały czas, bo u mnie po przejechaniu 2-3km wszystko jest ok.
Jaka może być inna przyczyna takich zachowań?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M50B20 - dziwne spadki mocy silnka !
PostNapisane: 6 maja 2010, 11:59 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 785
Lokalizacja: Zduńska Wola
Moje BMW: e46
W moim m50 miałem podobny przypadek.Auto czasem rwało do przodu tak jak trzeba, a czasem muł tak jak u Ciebie.U mnie winny okazał sie czujnik położenia wałka rozrządu, do tego zaobserwowałem również spalanie o jakies 3 litry większe.Po wymianie czujnika i resecie komputera wszystko wróciło do normy :)

_________________
...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M50B20 - dziwne spadki mocy silnka !
PostNapisane: 6 maja 2010, 12:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 151
Lokalizacja: Bartoszyce
No właśnie też mam takie wrażenie, że niekiedy auto rwie niesamowicie do przodu a niekiedy jakby muliło.
A czy uszkodzony czujnik wałka zostanie wykryty gdy podłacze do kompa, bo gdzies czytałem , że niekoniecznie?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M50B20 - dziwne spadki mocy silnka !
PostNapisane: 6 maja 2010, 12:50 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 785
Lokalizacja: Zduńska Wola
Moje BMW: e46
U mnie komputer nie wykazał błędu czujnika wałka.

_________________
...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M50B20 - dziwne spadki mocy silnka !
PostNapisane: 7 maja 2010, 14:02 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 43
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E60 545i '04
Kod silnika: N62B44
Też mam taki sam objaw w tym silniku.Wymieniłem pompę paliwa,ale nie pomogło.
Za co dokładnie odpowiedzialny jest ten czujnik i dlaczego wywołuje takie objawy?Po przełączeniu na LPG problem znika natychmiastowo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M50B20 - dziwne spadki mocy silnka !
PostNapisane: 7 maja 2010, 14:25 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
tomi_lee napisał(a):
Też mam taki sam objaw w tym silniku.Wymieniłem pompę paliwa,ale nie pomogło.
Za co dokładnie odpowiedzialny jest ten czujnik i dlaczego wywołuje takie objawy?Po przełączeniu na LPG problem znika natychmiastowo.



Czujnik wałka odpowiada za prace wtrysków dlatego na gazie jest to nie odczuwalne


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M50B20 - dziwne spadki mocy silnka !
PostNapisane: 7 maja 2010, 18:50 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 43
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E60 545i '04
Kod silnika: N62B44
Dziękuję za wyjaśnienie.Na allegro są trzech producentów FEBI,SWAG,SIEMENS VDO,ale w tych tańszych nie na numeru OE części.Czy w silniku M50B20 i M52B20 są takie same czujniki?Bo według realoem w M50 nazwa się to "Sygnalizator" i ma inny numer.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M50B20 - dziwne spadki mocy silnka !
PostNapisane: 7 maja 2010, 20:19 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Polecam siemens vdo taki idzie na pierwszy montaż więc taki zamów.

Popytaj na !_nie_reklamujemy_!

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M50B20 - dziwne spadki mocy silnka !
PostNapisane: 11 czerwca 2010, 10:31 
Offline
Forumowicz

Posty: 151
Lokalizacja: Bartoszyce
U mnie wczoraj na przykład samochód jeździł normalnie, a dzisiaj gaz w podłoge a on mulasty w całym zakresie obrotów - i praktycznie cały dzień tak- jakby ktoś mnie trzymał z tyłu.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M50B20 - dziwne spadki mocy silnka !
PostNapisane: 15 czerwca 2010, 16:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 151
Lokalizacja: Bartoszyce
Problem rozwiązany - wtryski były zapieczone - zalałem 98 oraz dodałem xeramic do wtrysków i objawy przeszły - silnik takze przestał cykac, a myślałem , zę juz popychacze dają znac.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M50B20 - dziwne spadki mocy silnka !
PostNapisane: 20 czerwca 2010, 10:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 151
Lokalizacja: Bartoszyce
Mam pytanie - czy czujnik wałka rozrzadu to nr 11 z tego obrazka (sygnalizator/czujnik impulsów)

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M50B20 - dziwne spadki mocy silnka !
PostNapisane: 23 czerwca 2010, 11:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 151
Lokalizacja: Bartoszyce
Ktos wie?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M50B20 - dziwne spadki mocy silnka !
PostNapisane: 23 czerwca 2010, 15:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 192
Lokalizacja: Turek
Moje BMW: E39 2.5tds E36 1.8is
Kod silnika: M50B25
Tak to jest czujnik wałka rozrządu

_________________
Obrazek bmw1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M50B20 - dziwne spadki mocy silnka !
PostNapisane: 26 czerwca 2010, 12:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 151
Lokalizacja: Bartoszyce
Objaw nadal wystepuje - wymieniłem filtr paliwa, na komputerze brak błędów.
W przyszłym tygodniu rozglądne sie za czujnikiem wałka .
Czy takie zachowaniw moze powodowac zuzywająca sie pompa? - tak, ze raz daje rade przepompowac ile trzeba, a niekiedy nie?
Czy raczej jak pompa siada to cały czas nie ma swojej wydajności?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M50B20 - dziwne spadki mocy silnka !
PostNapisane: 7 lipca 2010, 12:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 151
Lokalizacja: Bartoszyce
Czujnik wałka wymieniony : procedura prosta, zdemontowujemy rure do alternatora(tam wedruje później jedna reka), odkręcamy rure od przepływomierza do przepustnicy, wyciągamy z niego mniejszy wężyk i wciskamy cała rure w dół(druga reka wedruje pod linke gazu), namierzamy wtyczkę , naciskamy na niej drucik i wyciągamy.Później odkrecamy srube imbusowa na bloku silnika i wyjmujemy.
Narazie byla tylko mała przejażdzka, gdyz mało paliwa w baku .
Samochód jakby lepiej odpala(szybciej za kazdym razem), silnik brzmi bardziej jedwabiscie(chyba troche inna praca wtrysków), w trakcie jazdy wszystko ok, ale za wczesnie na prognoze, gdyz bywało, ze przez pare dni jeździł ok, a później znowu słabo.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL