BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 czerwca 2025, 09:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 24 marca 2007, 20:12 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
Też mam 2gen i też problemów większych nie ma. A straty mocy można zmniejszyć dzięki urządzeniu zwanemu BLOS - taki "gaźnik gazowy" montowany zamiast miksera.
Do E36 brałbym sekwencję. Szczególnie, że na 4cyl to nie jest znowu tak duży koszt, a 2gen zabije Ci część i tak małego stada kucyków pod maską, co odbije się na osiągach i spalaniu. Po prostu 1.6 to trochę mały silnik do E36.

Z drugiej strony przelicz, czy się opłaca w ogóle zakładać cokolwiek. Przy małych przebiegach lub samych "trasach" to średnio się taka impreza opłaca. Obecnie mam zapchany filtr gazu i jeżdżę na benzynie. I o dziwo zastanawiam się, czy nie wyciągnąć gazu, bo i tak 90% przebiegu to trasa (uczelnia<->dom), a te kilka kucyków pod maską bardzo by się przydało - nie musiałbym kupować BLOSa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 marca 2007, 20:34 
adikbmw napisał(a):
Do bialy, od wrzesnia zrobilem swoja beta ok 50.000km a czemu pytasz?


To znaczy,że wydajesz na benzynę ok 2000zł miesięcznie.
Niestety nie każdy tyle zarabia,żeby móc sobie pozwolić na wydanie 2000PLN miesięcznie
na benzynie a dużo osób jeździ tyle co ty.
To nawet nie chodzi o kwestę stać nie stać ale można połowę tej kasy przeznaczyć na coś ciekawszego i przyjemniejszego niż tankowanie.
Przejechanie tego dystansu na benzynie kosztowało Cię około
16.617,50 (wg średniej ceny pb w polsce za ostatnie pół roku)
gdybyś miał gaz koszty paliwa wyszły by 8978,75 (wg średniej ceny)
Są to średnie wyliczenia z kalkulatora który dodaje automatycznie 20% do zużycia gazu.
Takim sposobem w 8 miesięcy zaoszczędził byś 7638PLN co oznacza,że za oszczędzone pieniądze mógł byś kupić sobie dwa takie silniki jak masz a czy LPG niszczy również zawieszenie powoduje przyspieszoną korozję itd?
Na swój sposób jeżdżenie na PB to wyrzucanie kasy w błoto ja póki co też to robię ale stwierdzam,że wole przeznaczyć tą kasę na coś ciekawszego niż wkurzanie się przy dystrybutorze np utrzymanie bmw w idealnym stanie (w moim przypadku będę oszczędzał 800zł miesięcznie co starczy na kupę gratów)
Jak czasy w polce się zmienią wyjmę gaz i kupie sobie silnik który nigdy na nim nie jeździł.
A co do LPG najnowsze instalację są na tyle dobre że nawet Niemcy zaczynają na tym jeździć a są jak wiadomo wybrednym i bogatym narodem.
Jeżeli miał bym oszczędzać rocznie 2000 jeżdżąc na gazie to napewno wolał bym PB ale walka toczy się o 10tyś zł a to już nie jest mało.


Ostatnio edytowano 24 marca 2007, 21:00 przez --==maly==--, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 marca 2007, 20:54 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
--==maly==--, wyjąłeś mi to z ust :) Lepiej bym tego nie z obrazował ;)

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 marca 2007, 20:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 288
Lokalizacja: xxx
Do --==maly==-- : kupując bmw liczylem sie z tym, ze musi swoje zjesc i, że tanie w utrzymaniu nie jest:) to nie pierwsze bmw jakie mam w benzynie... poza tym przeczytałem Twoj post i zgadzam sie z nim, ale czy w kalkulacjach doliczyles koszt takiej instalacji? ( sekwencja do mnie to koszt ok. 4.500-5.000zl ) :hyhy: skoro stac mnie na serwisowanie bmw w autoryzowanym serwisie BMW Inchcape we Wrocławiu, gdzie robie wszystko w sumie, to na paliwko też mam, i nigdy nie bede zwolennikiem LPG:) takie jest moje zdanie poprostu:) pozdrawiam :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 marca 2007, 21:04 
Cieszę się,że masz taką sytuację jeżeli zarabiał bym więcej napewno też olał bym kalkulacje i jeździł na PB niestety nie mam na tyle luzu finansowego,żeby olać 800zł miesięcznie.
Na swój sposób po montażu instalacj mogę to uznać za podwyżkę ;)
Trzeba myśleć o mieszkaniu i innych rzeczach ważniejszych niż samochód bo on nie jest niestety najważniejszy w życiu.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 marca 2007, 21:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 288
Lokalizacja: xxx
Poza tym Kolego, ja robie straszne przebiegi nawet do 120.000km rocznie i dosc czesto zmieniam auto, to mam od wrzesnia i juz 50.000km 4 razy olej juz zmienialem, owszem silnik jest nie do zajechania, ale wiadomo auto z duzym przebiegiem, ktore w wiekszosci robi trasy po Polsce to wszystko sie duzo szybciej zuzywa :kwasny: max rok i kupuje cos nowszego:) szukam e39 M5 po 2002r, moze wiesz, gdzie lub kto zajmuje sie sciaganiem takich mocniejszych wozkow:) pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 marca 2007, 21:13 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
adikbmw, koszt instalacji do R6 to 3500 zł a do V8 to koszt 4000 zł

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 22:33 
ja mam bmw e36 316i m40 i przykładam się do założenia sekwencji, w moim mieście to koszt 2300zł, druga gen. to koszt 1800zł wiec wole dołożyć 500zł i nie mieć problemów, a przede wszystkim posiadać lepszą instalacje i jeździć spokojnie. Pozdrawiam


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 23:36 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
to ''żeś se'' odgrzał kotleta az dwa lata czekaliśmy na ta odpowiedź lepiej później niż wcale :rotfl:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 23:48 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 707
Lokalizacja: Kamyk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30 Supercharged
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 78&start=0
Witam :)
No to jak odgrzewać to odgrzewamy :D :D

Co do LPG mogę się troszkę wypowiedzieć bo mam zarówno w 320i jak i 318i. :hyhy:

W M43b18 mam tak:
- reduktor KME SILVER
- wtryskiwacze MATRIX XJ (są to bardzo wytrzymałe i precyzyjne wtryskiwacze LPG)
- elektronika SIROCCO

Na tym zestawie LPG jest już przehulane około 70tys. km. i nigdy jeszcze mnie nie zawiodła. Praktycznie nie odczuwam różnicy pomiędzy LPG a PB ( nie sprawdzałem na hamowni także nie piszę ,że jest identycznie) Spalanie +/- 0,5l w stosunku do PB. Nic przy tej instalce nie robiłem oprócz regularnej wymiany filtrów LPG.

Tak mój silniczek pracuje pod na jałowym LPG (stare video także sorki :P) :
http://www.youtube.com/watch?v=s8FRcVZeAjQ

Obecnie proponował bym taki zestaw:
- reduktor KME SILVER
- wtryskiwacze MATRIX XJ bądź MATRIX HD 544
- elektronika STAG 300
- no i znaleźć sobie dobrego gaziarza ,który ogarnie tą instalkę :rotfl:

W ostateczności zapraszam na to forum LPG http://lpg-forum.pl/index.php

I nie pisać mi tu ,że do BMW to się gaz nie nadaje. Nadawać się nadaje tylko trzeba dobrze go założyć i dopasować odpowiednio wydajne podzespoły do pracy na LPG.

Pozdrawiam ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL