BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 czerwca 2025, 23:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] 325 2500 cm3 TD- przegrzewa się...
PostNapisane: 23 sierpnia 2010, 11:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Moje BMW: 320i
Witam mam problem z moją Beatką jest to model 325 1996r. o pojemności 2500 cm3 w TD wersja ta słabsza, bodajże 116 KM i mam teraz pytanie, co jest nie tak. Ostatnio, w sumie parę miesięcy wstecz, zaczął mi się dziwnie przegrzewać, to znaczy z początku jak zimny, łapie stopniowo temperaturę i wchodzi na środek kreski na liczniku czyli jest ok, gdy jeżdżę spokojnie nie grzeje się, a jak przycisnę go np. do 120 km/h i wyżej tylko tak energicznie to bardzo często bywa, że przegrzewa się temperatura dochodzi do czerwonej i blokuje gaz, muszę zgasić i czekać, aż wystygnie płyn w zbiorniczku i dopiero dolać (oczywiście dolewam na włączonym silniku żeby nie było). Co zauważyłem po zagotowaniu zawsze ubywa wody w zbiorniku, czyli wylatuje, jest plama wody na ziemi pod zbiorniczkiem. Poniżej daje zdjęcie zbiornika: (może z nim coś nie tak)

przy tym zdjęciu co trzymam wężyk w ręce to jest to prawidłowe ? to znaczy czy on ma być gdzieś wciśnięty ? bo u mnie leży luzem i nim wypływa też woda jak się gotuje.

Obrazek
Obrazek


a tu zdjęcie silnika:

Obrazek






i Na koniec pytanie co może być przyczyną że się tak dzieje ? kupiłem termostat i chcę go wymienić ale czekam na wasze opinie czy warto czy to może być coś innego.

Pozdrawiam i czekam nie cierpliwie na odpowiedź


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 325 2500 cm3 TD- przegrzewa się...
PostNapisane: 23 sierpnia 2010, 11:40 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1904
Lokalizacja: las nieopodal PMI
Moje BMW: e34
Kod silnika: m30b35
Garaż: się rozje....ł po zimie :/
więc tak kolego
wężyk tak ma wisieć nie ma być nigdzie wciśnięty ;)
co do przegrzewania się to wymień ten termostat skoro już go zakupiłeś jeśli to nie pomoże sprawdź wiskoze bo może ona nie daje już rady.

_________________
Obrazek


BMW miłością .. szpera radością a spalanie.??? a ch... ze spalaniem :D
moja wisienka zmiany nowe koło malowanko str7 => viewtopic.php?f=6&t=38330&p=1206767#p1206767
Moja Czarna Mamba => viewtopic.php?f=60&t=103928


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 325 2500 cm3 TD- przegrzewa się...
PostNapisane: 23 sierpnia 2010, 12:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Moje BMW: 320i
hmm a jak sprawdzić tą wiskozę ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 325 2500 cm3 TD- przegrzewa się...
PostNapisane: 23 sierpnia 2010, 13:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
Sevi19, problem w tym, ze silnik ktory masz wyglada jak TDS 143 konny .....

Visko sprawdzisz tak, ze pojezdzij sobie po miescie, w korkach .... powinienes wtedy przy ruszaniu i obrotach ponad 2000 slyszec duzy szum, ktory wlasnie produkuje zalaczone visco. Mozesz jeszcze wylaczyc taki goracy silnik i po 10 minutach go odpalic i dodac gazu ... wtedy visco tez sia zalaczy i bedziesz slyszec to charakterystyczne wycie.

Zauwazylem tez, ze brakuje Ci tunelu visco ktory pomaga w zalaczeniu tego sprzegla ( temperatura w tunelu rosnie szybciej, bez tunelu ucieka i miesza sie w calej komorze silnika)

Przewod, ktory pokazales na zdjeciu, ma sobie wisiec, powinien byc drozny bo to wlasnie przewod do nadmiaru plynu.

Acha, Kolektor ssacy, ktory jest u Ciebie byl produkowany do stycznia 96 roku, potem byly plastikowe ... sprawdz sobie z vinu dokladnie date produkcji auta, bo cos ten silnik podejrzany ..

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 325 2500 cm3 TD- przegrzewa się...
PostNapisane: 23 sierpnia 2010, 14:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Moje BMW: 320i
Hmm przed chwilą wyciągnąłem termostat z silnika oto zdjęcie:

Obrazek

Obrazek

i teraz najlepsze ten termostat co kupiłem jest od TD mierzyłem oba i się różnią czyli kolejne za że to raczej silnik TDS... O_o ahaa i jak wyjąłem termostat ukazało mi się dziwne zniszczenie uszczelki, taki kawałek z 2 cm, tak jak by poszarpana. Poniżej zdjęcie, zaznaczyłem czerwoną eklipsą miejsce poszarpanej uszczelki.

Obrazek


Jestem w szoku co to może być ta uszczelka poszarpana w środku. ? oraz co do visco teraz nie mam jak sprawdzić bo jest auto rozebrane...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 325 2500 cm3 TD- przegrzewa się...
PostNapisane: 23 sierpnia 2010, 14:13 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
TDS i TD maja takie termostaty, widocznie kupiles zly ....


acha, i napisz gdzie miezyles i co .. bo stary termostat bedzie mniejszy tzn bardzie zduszony z racji uzywania go .... ale srednica nowego i starego musi byc taka sama

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 325 2500 cm3 TD- przegrzewa się...
PostNapisane: 23 sierpnia 2010, 15:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Moje BMW: 320i
byłem reklamować ten termostat zły mi dali od francuza jakiegoś... wymieniłem na dobry teraz chcę zakładać tylko mam pytanie odnośnie tej uszczelki poszarpanej czy jakoś to zabezpieczyć silikonem lub czymś innym ?? czy zostawić jak jest ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 325 2500 cm3 TD- przegrzewa się...
PostNapisane: 23 sierpnia 2010, 15:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
Sevi19, z daleka z silikonem w takich miejscach ..... na Twoim foto nie widac co tam w srodku jest ...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 325 2500 cm3 TD- przegrzewa się...
PostNapisane: 23 sierpnia 2010, 15:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Moje BMW: 320i
ok a teraz mam pytanie założę termostat zakręcę śrubki etc.. i co dalej ? normalnie wlewam płyn do zbiorniczka i mogę już jeździć ? czy muszę jakieś kroki zastosować ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 325 2500 cm3 TD- przegrzewa się...
PostNapisane: 23 sierpnia 2010, 15:41 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
Sevi19, Wlewasz plynu do pelnego stanu, nie zakrecaj korka, odpal auto, wlacz cieply nawiew na max i daj silnikowi sie nagrzac. Niech popracuje tak sobie, az uzyska temperature swojej pracy. Mozesz na cieplym silniku lekko przegazowac, tylko uwazaj z gazowaniem bo przy gazowaniu plyn ze zbiorniczka z korka bedzie pryskal mocno .... ( test pompy wody) Potem zgas silnik i sprawdz stan, jak bedzie brakowalo to dolej i zakrec korek ... i gra gitara :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 325 2500 cm3 TD- przegrzewa się...
PostNapisane: 23 sierpnia 2010, 17:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Moje BMW: 320i
Ok zrobiłem wszystko tak jak napisałeś tylko jest ale ;/ podczas gazowania woda nie pryskała ze zbiorniczka może tylko leciutko się podnosiła. I zrobiłem błąd... włączyłem silnik po dodaniu płynu i zapomniałem włączyć dmuchawę i ciepłe powietrze... byłem ustawione na zimnym i 1 predkość. Czy przez to może się coś stać ? po drugie pojechałem przetestować, nie powiem goniłem go jak nigdy, bardzo energicznie, ale zaledwie do 140 km/h jest wszystko w porządku, temperatura się nie podnosiła, nic się nie gotowało, jeździłem tak z 5, 10 minut ;p przyjechałem do domu otwieram machę i węże są twarde i bardzo gorące... znaczy węże tam gdzie płynie woda od tego zbiorniczka ten gruby a drugi ten co idzie do termostatu nie szło ścisnąć mocno bo takie gorące... czy to może oznaczać że jest zapowietrzony ? teraz czekam aż ostygnie i zobaczę ile płynu ubyło choć mam nadzieję że jest taki stan jak był... (dobrze by było) przetestuje go parę dni i zobaczymy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 325 2500 cm3 TD- przegrzewa się...
PostNapisane: 23 sierpnia 2010, 17:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
Sevi19, Musisz ustawic dmuchawe na cieple powietrze, poto by plyn rowniez z nagrzewnicy sie wymieszal i odpowietrzyl (oczywiscie przy odkreconym korku zbiorniczka),

Dwa to brak fontanny ze zbiorniczka rowniez nic dobrego nie znaczy .... ( to byl test pompy) skoro tej fontanny nie bylo to pompa juz nie domaga .... ( odkrec korek i zwieksz obroty do 2-2,5 obrotow i obserwuj co sie dzieje przy zbiorniczku w chwili kiedy wlasnie zwiekszasz te obroty - mozna przez szczeline otwartej maske z pozycji kierowcy ten zbiorniczek przyczaic - przy 2-2.5 obrotow plyn musi sie wylewac.

Poza tem TDSa sie nie gania, powinienes zrobic wszystko by wskazowka nawet nie drgnela z pionu .... kazde przegrzanie TDSa to blizsza jego smierc ....

Sprawdz jeszcze czy chlodnica nie jest zawalona syfem, piachem itp.

No i tak jak pisalem .... brakuje Ci oslony wentylatora, oslona ta wspomaga prace VISCO

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 325 2500 cm3 TD- przegrzewa się...
PostNapisane: 23 sierpnia 2010, 17:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
marcellchen napisał(a):
Zauwazylem tez, ze brakuje Ci tunelu visco ktory pomaga w zalaczeniu tego sprzegla ( temperatura w tunelu rosnie szybciej, bez tunelu ucieka i miesza sie w calej komorze silnika)

małe sprostowanie: tunel jest po to by wiatrak dmuchał prosto na chlodnicę a nie na boki.
Visco (sprzęgło wiskotyczne) nagrzewa się bezpośrednio z pompy wody która nagrzewa się od: płynu chłodniczego i bloku silnika.
Temperatura powietrza w komorze silnika nie nagrzeje visco. Płyn chłodniczy i blok tak.

marcellchen napisał(a):
owinienes zrobic wszystko by wskazowka nawet nie drgnela z pionu ....

Zgadza się. Wskazówka nie ma prawa się wychylić więcej niż 1-2mm czy coś takiego.
Trzeba odpowietrzyć jak się należy i będzie git :ok:

marcellchen napisał(a):
No i tak jak pisalem .... brakuje Ci oslony wentylatora, oslona ta wspomaga prace VISCO

osłona wspomaga nawiew tworzony przez łopatki wiatraka na chłodnicę. Visco nagrzewa się przez nakrętkę łączącą go z pompą wody

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 325 2500 cm3 TD- przegrzewa się...
PostNapisane: 23 sierpnia 2010, 18:06 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
Pablo325i napisał(a):
Visco nagrzewa się przez nakrętkę łączącą go z pompą wody


oj nie prawda ..... Visco nagrzewane jest powietrzem ,ktore jezeli osciagnie 80 stopni to zalacza bimetalowy czujnik i tym samym wypuszcza olej i zasprzegla wiatrak ... powietrze osiagnie 60 stopni i sprzeglo sie rozprzegla .... pompa i wirnik nic nie maja tu do gadania ...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 325 2500 cm3 TD- przegrzewa się...
PostNapisane: 23 sierpnia 2010, 18:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
marcellchen napisał(a):
oj nie prawda ..... Visco nagrzewane jest powietrzem

nie chce się spierać ale napiszę jeszcze raz co uważam:
Visco po odpaleniu ciepłego silnika (który zgaszono 3 minuty wcześniej, przy jego optymalnej temperaturze) jest zasprzęglone i "wyje".
Więc powietrze które się nie porusza (silnik nie pracuje) nagrzeje visco prędzej niż bezpośrednio skręcona z nim pompa wody która otrzymuje wysoką temperaturę od najbliższego cylindra?

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL