BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 czerwca 2025, 04:28

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Problem z odpalaniem m20b25
PostNapisane: 24 października 2010, 20:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: E34
Kod silnika: M20B25
Witam wszystkich,jestem nowy na forum .
Mam problem z odpalaniem silnika a jest to m20b25.Problem polega na tym,ze jak mam odlaczone wtyczki od czujnikow temperatury wody przy obudowie termostatu to silnik odpali ,a jak podlacze to moge krecic i nic.Dodam ze jest instalacja gazowa i przypatrzylem ze jest tam podlaczony emylator wtryskow od lpg. Z tego co sie doczytalem to jeden z czujnikow podaje temperature do kabiny na wskaznik,a drugi do komputara i poniekad bierze udzial w sterowaniu wtryskami.

Prosze o jakies podpowiedzi,z gory dzieki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Problem z odpalaniem
PostNapisane: 25 października 2010, 10:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 149
Lokalizacja: Ząbki
Moje BMW: E32 730i '88
Kod silnika: M30B30
Proponuję zmierzyć miernikiem opór na czujnikach na całkowicie zimnym silniku i zapisać temperaturę, przy której był wykonany pomiar. W "sam naprawiam" dla e34 na pewno jest informacja o prawidłowych wartościach oporów tych czujników.
Mówimy oczywiście o odpalaniu na benzynie? Jeśli po odpięciu czujników zapala, to możliwe, że czujnik podający temperaturę do sterownika silnika jest uszkodzony.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Problem z odpalaniem
PostNapisane: 25 października 2010, 15:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: E34
Kod silnika: M20B25
Ok, dzieki. Dzisiaj to sprawdze i jak by co to napisze co wyszlo.Tylko zastanawia mnie to, ze po podlaczeniu i odlaczeniu wtyczek od czujnikow ciezko odpala na benzynie ledwo trzyma obroty i jak by nie palil na wszystkie cylindry.A czy ten "Emulator wtryskow od LPG ktory jest tam podlaczony moze robic balagan?I jeszcze druga sprawa,wczesniej podczas podlanczania akumulatora byl dziek z deski rozdzielczej ze dostal prad i odpalal normalnie,teraz tego sygnalu juz nie ma i sa cyrki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Problem z odpalaniem m20b25
PostNapisane: 26 października 2010, 03:48 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 283
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Moje BMW: E 34 525
Kod silnika: M20B25
kolego masz ten sam problem co umnie. gaz masz podlaczony tak zeby komputer nie uczyl sie ustawien z gazu i ten gong to bylo spowodowane tym ze po wyjeciu kluczyka odlaczalo prad wszedzie jak bys aku wyjmowal.( to tak w skrucie) zrob reset kompa-zdejmij klemy i polacz przewodem + z - na okolo 20 minut a kluczyk w pozycje 2. pozniej zobacz czy jest lepiej.jesli nie to jak odpalisz na benzynie i bedzie tak by ci gary zalewalo to puknij w ten emulator( u mnie pomaga) jest tak prawdobodobnie ze dostaje dwie dawki paliwa -gaz i pb i dlatego taka siara sie robi.a ciezkie odpalanie mozesz tez miec ze wzgledu np na luzy na zaworach za duze. sprawdz najpierw ten emulator wtryskow.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Problem z odpalaniem m20b25
PostNapisane: 26 października 2010, 20:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: E34
Kod silnika: M20B25
Robilem reset kompa i nic nie pomoglo,dalej odpala tylko przy odlaczonym czujniku temperatury wody ten co idzie do kompa.Raczej nie dostaje podwojonej dawki poniewaz mam wlaczony pstryczek na benzyne i nie slychac zyby sie wlaczal mieszalnik.Poza tym zauwazylem kontrolke przy zegarach "check engine" i sie nie zapala przy zaplonie.Podmienialem zarowke i nic.

Jakies pomysly


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Problem z odpalaniem m20b25
PostNapisane: 26 października 2010, 20:55 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Moriss napisał(a):
Z tego co sie doczytalem to jeden z czujnikow podaje temperature do kabiny na wskaznik,a drugi do komputara i poniekad bierze udzial w sterowaniu wtryskami.

Niebieski podaje sygnał do kompa, brązowy - na zegary.
A powiedz, czy takie same objawy masz i na zimnym, i na ciepłym silniku? Ja miałem podobnie w mojej e30, co prawda m20b20, ale te silniki są podobne konstrukcyjnie. O ile dobrze pamiętam, gdy połączenie czujnika (niebieskiego) było uszkodzone (w miejscu okrągłego gniazdka pod kolektorem ssącym, tam, gdzie idzie też sterowanie wtryskami), to na zimnym auto odpalało i ładnie chodziło, a jak tylko silnik się nagrzał - nie chciało juz odpalać. Podejrzewam, że gdy czujnik temp. nie był podpięty, ECU przyjmował domyślną temperaturę minus ileś stopni (tak gdzieś wyczytałem...) i niepotrzebnie wzbogacał mieszankę, co skutkowało trudnościami z odpaleniem samochodu.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Problem z odpalaniem m20b25
PostNapisane: 26 października 2010, 21:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: E34
Kod silnika: M20B25
Na zimnym silniku odpali przy odpietym niebiski czujniku i chodzi bardzo nierowno,zuca nim jak by nie pali na wszystkie cylindry ale gdy dodaje gazu to sie wkreca,puszcze gaz to zgasnie.Jak podlacze czujnik jeszcze stosunkowo na zimnym silniku na chwilke odpali ale sa trudnosci w utrzymaniu go nawet trzymajac gaz.Jak juz zlapie troche temperatury to juz rowniej chodzi juz bez trzymania noga gazu ale tez kuleje dosyc mocno.Pochodzi troche na jalowym i zgasnie i pozniej nie odpala.Wiec musze sciagnac wezyk od paliwa i odpali z tym co ma w listwie,podlaczam i znowu odpala.Zaskakije mnie ten samochod ale i tak jest tego wart:).

Jakas propozycja?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Problem z odpalaniem m20b25
PostNapisane: 26 października 2010, 21:15 
Offline
Naczelny złomiarz forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1115
Lokalizacja: KGR
Moje BMW: 520 e34 i 528 e39
Kod silnika: m20b20 i m52b28
Garaż: Zielona http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=68745
e39 528 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155826

oraz e36 coupe http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=140644
dokładnie tak to jest mozliwe ja niedawno wymieniałem silnik i miałem z tym problem bo wymieniałem z m20b25 na m20b20 i musiałem obydwa czujniki założyć od b 25 bo tak to mi cos nie tak chodziło tmp jak był zimny była na srodku a potem rosła dopiero tak ze mozesz miec jakis problem z tym czujnikiem niebieskim...

_________________
Sprzedana Biała e34 viewtopic.php?f=6&t=120395
oraz e30 ...viewtopic.php?f=6&t=78197[url=http:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Problem z odpalaniem m20b25
PostNapisane: 26 października 2010, 21:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: E34
Kod silnika: M20B25
Tez myslalem ze czujnik i wymienilem i nic sie nie zmienilo.na poczatku przy pierwszym odpaleniu na nowym czujniku to bardzo ladnie zaskoczyl rowno chodzil,ale tylko przez chwilke,tak jak by cos zepsulo ten nowy czujnik.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Problem z odpalaniem m20b25
PostNapisane: 26 października 2010, 21:26 
Offline
Naczelny złomiarz forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1115
Lokalizacja: KGR
Moje BMW: 520 e34 i 528 e39
Kod silnika: m20b20 i m52b28
Garaż: Zielona http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=68745
e39 528 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155826

oraz e36 coupe http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=140644
a na lpg ci odpala normalnie?

_________________
Sprzedana Biała e34 viewtopic.php?f=6&t=120395
oraz e30 ...viewtopic.php?f=6&t=78197[url=http:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Problem z odpalaniem m20b25
PostNapisane: 26 października 2010, 21:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: E34
Kod silnika: M20B25
Samym lpg nie odpali probowalem,ale sprobuje jak odpale na benzynie i przelaczyc go na gaz moze zaskoczy,przyznaje ze tego nie probowalem.Zastanawiam sie czy lpg nie powoduje tych problemow bo jest to podlaczone pod ten czujnik temperatury (chodzi o emulator wtryskow).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Problem z odpalaniem m20b25
PostNapisane: 26 października 2010, 21:52 
Offline
Naczelny złomiarz forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1115
Lokalizacja: KGR
Moje BMW: 520 e34 i 528 e39
Kod silnika: m20b20 i m52b28
Garaż: Zielona http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=68745
e39 528 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155826

oraz e36 coupe http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=140644
wiem rozumie cię ja tez tak mam...

_________________
Sprzedana Biała e34 viewtopic.php?f=6&t=120395
oraz e30 ...viewtopic.php?f=6&t=78197[url=http:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Problem z odpalaniem m20b25
PostNapisane: 27 października 2010, 09:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 149
Lokalizacja: Ząbki
Moje BMW: E32 730i '88
Kod silnika: M30B30
Moriss, z tego co się orientuję wersje europejskie miały nieaktywną opcję "check engine".
JAki masz rocznik auta i czy orientujesz się w którym miejscu dokładnie masz wpiętą tą emulację wtrysków LPG?

Może sygnał z czujnika ginie gdzieś po drodze do komputera. Masz miernik? Z lewej strony silnika M20 (chyba przy rozruszniku) jest wtyczka 7-pinowa, w której do pinów 1 i 2 są doprowadzone bezpośrednio przewody z czujnika temperatury dającego sygnał do DME. Gdybyś wpiął się w tą część wtyczki, która biegnie od strony czujnika, mógłbyś sprawdzić tam opór. Powinien być identyczny jak na czujniku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Problem z odpalaniem m20b25
PostNapisane: 27 października 2010, 16:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: E34
Kod silnika: M20B25
Rocznik 90.Sprawdzilem i jest taka sama wartosc na wtyczce tej 7 pinowej jak na czujniku.

Zresetowalem kompa przez polaczenie klem itd.,zostawilem go na cala noc.Jak wrocilem z roboty to podlaczylem czujnik i jak zakrecilem to drazu zaskoczyl od strzala i o wiele lepiej chodzil,fakt ze nie chodzil na jalowym ale reagowal na gaz .Puscilem gaz zeby sprawdzic czy podciagnie i zgasl i juz nie odpalil,dopiero jak odlaczylem czujnik to zaskoczyl,bez czujnika daje mu chyba strawsznie duzo paliwa bo az czuc benzynke.

A co do sygnalu dziekowego z deski rozdzielczej w momencie gdy podlaczamy aku.Wczesniej mialem ten sygnal(chodzi o ten dzwiek jak przekrecamy stacyjke) to auto odpalalo z podlaczonym czujnikiem i bylo ok.Jak zgasilem silnik to juz nie chcial odpalic i zauwazylem ze nie ma tego sygnalu no i wiadomo teraz zabawa z tym czujnikiem.A wiem napewno ze powinien byc bo mialem wczesniej e32 i tez byl.

Moze to miec jakies powiazanie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Problem z odpalaniem m20b25
PostNapisane: 27 października 2010, 20:11 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 283
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Moje BMW: E 34 525
Kod silnika: M20B25
kolego nie wiem dokladnie ale u mnie gong sygnalizuje jakby napiecie na ukladzie i p tym wlasnie gongu pojawiaja sie kontrolki na desce i dopiero wtedy odpali,ale jesli nie ma i nie chce sam sie wlaczyc to po przekreceniiu roszrunikiem sie zalacza moze to wina podpiecia instalacji gazowej jednak? tak mi sie wydaje ze to moze byc przyczyna.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Problem z odpalaniem m20b25
PostNapisane: 30 października 2010, 23:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 63
Moje BMW: bmw 5 e34
Kod silnika: M50B20
panowie patrzyłem u mnie na te czujniki i oba są niebieskie z tym że ten drugi (bliżej srodka silnika) ma tylko jeden styk a we wtyczce idącej do niego idą dwa przewody. natomiast ten pierwszy ma dwa styki i dwa przewody czy to normalne odnośnie drugiego czujnika dzięki wielkie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL