BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 maja 2024, 00:30

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [F32] Xdrive - Problem po założeniu sprężyn Eibach
PostNapisane: 17 września 2023, 19:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: F10
Kod silnika: N55B30
Panowie, pilna sprawa.

Zakładałem do swojej F32 430ix sprężyny Eibach Pro Kit, dedykowane pod xdrive.

Wymieniałem je jak na tym filmiku (bez odkręcania półosi):
https://www.youtube.com/watch?v=p6usLM8-FIQ

Cała operacja się udała bez większych problemów. Ale jak wyjechałem w trasę powrotną do domu to coś stuka z przodu rytmicznie. Wraz z wzrostem prędkości. Nawet jak jadę wolno, szczególnie po ładnej, równej drodze, na niskich obrotach, kiedy jest strasznie cicho, to bardzo to słychać i aż czuć.

Wydaje mi się że wszystko skręciłem jak trzeba, upewniając się dwa razy.

Mój tata twierdzi, że może opuszczając zwrotnice, za bardzo wyszła półoś i teraz trzeba ją wcisnąć do końca. Ma to sens, czy raczej niemożliwe?

Nie mam teraz możliwości sprawdzić bo wróciłem do domu w bloku, a do domu rodziców mam ponad 30km. A nie chcę jechać żeby niepotrzebnie nie uszkodzić jakiś części.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [F32] Xdrive - Problem po założeniu sprężyn Eibach
PostNapisane: 18 września 2023, 07:54 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 513
Moje BMW: 320i
Kod silnika: b48b20 @ 305/415
Rozkręcaj i sprawdzaj.
Najczęściej wtopa jest przy składaniu podkładek pod górne mocowanie amortyzatora, złe ułożenie sprężyny lub pierdoła typu niedokręcony łącznik stabilizatora.
Tylnych półosi nie ruszałeś do wymiany, a te z przodu mają nakrętkę, którą o ile dobrze przykręciłeś to powinna trzymać półoś idealnie na miejscu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [F32] Xdrive - Problem po założeniu sprężyn Eibach
PostNapisane: 18 września 2023, 11:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: F10
Kod silnika: N55B30
Ja w tych amortyzatorach nie mam podkładki, jedynie taką papierową pod kielich:

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=31_0950

Łącznik dokręciłem na bank. Zwrotnice gdzie zaciskam amortyzator. To w sumie tylko dwie śruby które odkręcałem na dole.

A półosi w ogóle nie odkręcałem ze zwrotnicy. Odkręciłem śrubę zaciskającą amortyzator, śrubę od łącznika amortyzatora. I jak odkręciłem amor u góry to wszystko opadło na dół ładnie, tak że wyciągnąłem amortyzator ze zwrotnicy.

Jedynie jak go wsadzałem, to z lewej strony auta musiałem się nagimnastykować, ciągnąłem w różne strony za zwrotnicę, bo nie chciał wejść w swoje miejsce. I myślę że wtedy musiałem półoś pociągnąć za mocno. Najlepsze jest to, że stukanie jest cały czas. Ale jak delikatnie skręcę kierownicą w lewo, to w jednym miejscu stukania w ogóle nie ma.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 60 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL