BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 maja 2024, 18:12

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1563 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 79  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx] INPA -pomoc przy rozszyfrowniu błędów
PostNapisane: 19 kwietnia 2013, 14:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 70
Lokalizacja: Świetokrzyskie/staszów
Moje BMW: E46 330D
Kod silnika: M57
większość błędów jest sporadycznych być może kiedyś odpinałeś aku lub się rozładował. spróbuj skasować błędy i zobaczysz które się powtórzyły.

_________________
wszelka pomoc w woj. świętokrzyskim związana z BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] INPA -pomoc przy rozszyfrowniu błędów
PostNapisane: 22 kwietnia 2013, 15:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 343
Lokalizacja: Brodnica
Moje BMW: E91
Kod silnika: M57T2D30
Witam. Może ktoś pomóc w znalezieniu przyczyny występowania n/w błędów?

Obrazek

Przepływki nie bierzcie pod uwagę, została wymieniona.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] INPA -pomoc przy rozszyfrowniu błędów
PostNapisane: 22 kwietnia 2013, 18:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 343
Lokalizacja: Brodnica
Moje BMW: E91
Kod silnika: M57T2D30
Czy przerywacz spalania to cewka czy to jakiś inny element?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] INPA -pomoc przy rozszyfrowniu błędów
PostNapisane: 22 kwietnia 2013, 19:28 
Pomoże ktoś?
E46 320i M52TU

E R R O R M E M O R Y R E P O R T -------------------------------------

216 Signal Lambda probe after-Kat Bank 2 not any Signal

Error frequency : 2 Logistic counter: 40

Engine speed 1280.00 1/min load 76.26 mg/Hub temperature cooling water 73.50 Grad C lambda probe voltage after cat probe Ban 0.42 V appear
before (rel.) 1.50 h

CARB-Fehler Fehler nach Entprellung gespeichert Fehler momentan nicht vorhanden sporadischer Fehler

Errorcode: D8 B4 02 28 28 0E A2 54 E5 57 =============================================================

Dodam że w livedata sondy za katem stoją nonstop na 0,42V


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] INPA -pomoc przy rozszyfrowniu błędów
PostNapisane: 22 kwietnia 2013, 22:21 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1864
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
Grzegorz76, pytam ponownie czy twoje auto posiada LPG ?

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] INPA -pomoc przy rozszyfrowniu błędów
PostNapisane: 22 kwietnia 2013, 22:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 343
Lokalizacja: Brodnica
Moje BMW: E91
Kod silnika: M57T2D30
Nie posiada.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] INPA -pomoc przy rozszyfrowniu błędów
PostNapisane: 23 kwietnia 2013, 08:52 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1864
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
przerywacz spalania czyli na 5 i 6 cylindrze wypadaja zaplony. swiece moze juz umieraja lub cewki. proponuje cewki z 5 i 6 cylindra zmienic z 1 i 2 i zobaczyc czy potem wystapi blad na 1,2. co do regulacji lambda do albo sondy niezyja lub zle wskazania przeplywomierza spowodowaly wystapienie bledu.

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] INPA -pomoc przy rozszyfrowniu błędów
PostNapisane: 23 kwietnia 2013, 13:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: m54b30
Witam,
Co oznacza ten błąd:
66 Control unit DDE (EEPROM and configuration)
Error Frequency:50
adjustment checksumme
Errorcode: 42 50 32 00 72 01 74 00 00 00 00
Błąd cały czas wraca.
E46 M47


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] INPA -pomoc przy rozszyfrowniu błędów
PostNapisane: 23 kwietnia 2013, 13:18 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1864
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
samochod rozumiem nie odpala?

sprawdz czy dochodzi zasilanie do sterownika silnika, wiem ze sytuacja z tym bledem wystepuje rowniez w przypadku gdy umrze sterowanie pompy vp44

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] INPA -pomoc przy rozszyfrowniu błędów
PostNapisane: 23 kwietnia 2013, 13:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: m54b30
samochód odpala, jeździ itd.
Jedynie co to kopci na czarno(wg testów disem przepływka wskazuje ok, jedynie na postoju za dużo pokazuje lub turbo dmucha - podmienie dziś przepływkę). Stawiam jeszcze że wtryski leją. Jakie powinny mieć ciśnienie wtryski w M47? ok 200 atmosfer? Minimalnie brakuje mocy ale wiąże to z wtryskami. Sprawdzić wtrysków za bardzo się nie da w M47 więc trzeba wyciągać.
Swoją drogą znalazłem w internecie informację że początek błędu tj Errorcode: 42 oznacza coś z kręceniem przebiegu(błąd z eepromem również był w liczniku - nie wiem czy jest obecnie). Wg disa wszystkie testy wychodzą w miarę ok dotyczące kąta wtrysku(tutaj idealnie - pompa to ustawia?), dawki, ciśnienie w kolektorze itd.)
Ciężko cokolwiek znaleźć nt tego błedu.

P.S. zasilanie raczej dochodzi do sterownika bo jest z nim kontakt :), sterownik silnika to jest ten przy kielichu? jest tam też przekaźnik niebieski po wypięciu którego wskazówka od temp idzie na max, a jak jest włożony jest ok więc zakładam że on też jest ok)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] INPA -pomoc przy rozszyfrowniu błędów
PostNapisane: 23 kwietnia 2013, 14:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 343
Lokalizacja: Brodnica
Moje BMW: E91
Kod silnika: M57T2D30
Zywiec napisał(a):
przerywacz spalania czyli na 5 i 6 cylindrze wypadaja zaplony. swiece moze juz umieraja lub cewki. proponuje cewki z 5 i 6 cylindra zmienic z 1 i 2 i zobaczyc czy potem wystapi blad na 1,2. co do regulacji lambda do albo sondy niezyja lub zle wskazania przeplywomierza spowodowaly wystapienie bledu.
Dzięki, tak zrobię.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] INPA -pomoc przy rozszyfrowniu błędów
PostNapisane: 23 kwietnia 2013, 16:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 343
Lokalizacja: Brodnica
Moje BMW: E91
Kod silnika: M57T2D30
Więc tak, jakieś 2 tygodnie temu dałem jej nowe świece - dedykowane BKR6EQUP i zresetowałem adaptacje (domowym sposobem). Dzisiaj byłem w serwisie Boscha na kompie i z tamtych błędów zostały :

E4 - Odchylenie mieszanki (rząd 2) - Za duży
F2 - Przerywacz spalania cylinder 5 - Rozpoznany

ale doszedł nowy błąd, który nie mam pojęcia co oznacza, zatem proszę o pomoc :

Układ odparowania paliwa - zawór regeneracji (machan)
Przerwa/masa/zwarcie do plusa

Skasowałem też adaptacje, tym razem profesjonalnie - za pomocą komputera.
Teraz pojeżdżę trochę i zobaczę co wyskoczy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] INPA -pomoc przy rozszyfrowniu błędów
PostNapisane: 23 kwietnia 2013, 17:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: m54b30
czy zna ktos odpowiedz co znaczy moj błąd? oznacza on na 100% błąd pompy? przepływka dziś podmieniona, minimalnie mniejsze kopcenie, do końca tygodnia podmienie wtryski, pytanie czy ten błąd jest błedem pompy(elektroniki) czy to błąd związany z błędną korekcją przebiegu??
auto na jałowym kopci 3500 obrotów w góre tzn im wieksze obroty tym wiekszy dymek. Nie jest on nie wiadomej ilosci lecz jest(tak wiem diesel zakopci ale nie az tak)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] INPA -pomoc przy rozszyfrowniu błędów
PostNapisane: 23 kwietnia 2013, 18:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 343
Lokalizacja: Brodnica
Moje BMW: E91
Kod silnika: M57T2D30
Nie wiem czy to Ci coś pomoże ale w mojej byłej A4 2.5TDI kopcenie na czarno spowodowane było uwaloną przeplywką, ewentualnie niesprawnym zaworem recyrkulacji spalin.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] INPA -pomoc przy rozszyfrowniu błędów
PostNapisane: 23 kwietnia 2013, 20:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: m54b30
ok zgodze się ale w przypadku E46 można odpiąć zawór AGR i nie powinna kopcić a kopci. Sprawdzę jeszcze wtryski ale troche roboty jest a gdybym znal rozwinięcie tego błędu to wiedziałbym czy ma sens podmiana czy nie.
Przepływkę podmieniłem - wyżej napisałem. Założona była dobra przepływka Boscha o prawidłowym numerze tj 527 końcówka. Soft nowy. Kawałek z odpięta jazdy, później podpięcie. Auto jedzie w miarę ok ale nadal kopci przy wyższych obrotach. Stawiam albo pompe albo wtryski (pompa przy wysokich obrotach może nie wyrabiać z ciśnieniem?). Ewentualnie uszkodenie elektroniczne pompy lecz auto pali, dawkuje paliwo więc nic nie jest zacięte ani nic.
Ma ktoś pomysł na mój błąd podany wyżej? Wygląda to na bład sum kontrolnych?
Pozdrawiam i liczę na pomoc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] INPA -pomoc przy rozszyfrowniu błędów
PostNapisane: 24 kwietnia 2013, 13:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 343
Lokalizacja: Brodnica
Moje BMW: E91
Kod silnika: M57T2D30
Jakiś dziwny ten opis tego Twojego błędu, nic nie można znaleźć a chciałem pomóc bo widzę, że wszyscy mają wy......e. :/ Może mógłbyś podjechać na jakiś inny komp z innym interfejsem?
Jedyne co znalazłem to taki temat: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... 9&t=197254 Może coś pomoże?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] INPA -pomoc przy rozszyfrowniu błędów
PostNapisane: 24 kwietnia 2013, 14:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: m54b30
Inpa i DIS pokazują praktycznie to samo. Dziś wrzuce nowy soft bo może ktoś coś dłubał w tym.
Tamten temat widziałem ale u mnie auto zapala bez żadnego zająknięcia beż żadnych akcji itp. Dawka paliwa jest zmienna tzn zawór działa, kąt wtrysku idealnie dąży do zadanego.
Jedynie co to zakopci przy wyższych obrotach a przy obciążeniu puści większego dymka(zależne od światła w lusterku wstecznym czasem widać, czasem nie ale zawsze puszcza).
Odnośnie kopcenia jutro podmiana wtrysków. Nie wiem tylko jakie ciśnienie powinny mieć sprawne wtryski w M47...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] INPA -pomoc przy rozszyfrowniu błędów
PostNapisane: 24 kwietnia 2013, 14:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 343
Lokalizacja: Brodnica
Moje BMW: E91
Kod silnika: M57T2D30
Ale z tego co wiem, zanim EGR czy w BMW AGR zareaguje na wciśnięcie pedału gazu to może puścić czarnego kopcia i jest to zjawisko normalne i często przeze mnie obserwowane nawet w nowych autach z wyższej półki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] INPA -pomoc przy rozszyfrowniu błędów
PostNapisane: 24 kwietnia 2013, 17:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: m54b30
mój wątek tutaj kontynuowany:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=128971


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Co to za błąd 123 ansteuerung kennfeldkuehlung
PostNapisane: 27 kwietnia 2013, 13:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52
Ponawiam temat... co to za błąd?? termostat??mam taki sam w e46 320i M52


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1563 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 79  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 62 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL