BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 21:06

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx] M50 na M52 zamiana samego bloku??czy sie da??
PostNapisane: 9 marca 2013, 09:50 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 66
Lokalizacja: Polska
Moje BMW: E36 318i
Kod silnika: M52b25 T
waldano43 napisał(a):
Witam,odgrzeje kotleta,,widze ze temat podobny nie bede zakladal nowego.
Otoz sprawa wyglada tak,posiadam e36m52b23 rok 1996/7 silnik ma juz spore przedmuchy jak odkrece korek wlewu oleju po dodaniu gazu wydziela sie para czy tez spaliny,olej tez troche polyka,na zimnym kopci.Chociaz odpala od strzala nie faluje i przyspiesza tez nie zle.Ale jak wiemy silnik raczej nie nadaje sie do remontu bo jest na nica-silu,wiec ma pytanie drugiego takiego samego chyba juz nie warto inwestowac.Zeby w miare bylo to nie za drogo i dobrze moze przelozyc sam blok od m50 zalozmy b25 na zeliwie,i tu mam pytanie czy tylko sam blok kupic ,czy moze byc blok z walem i tlokami i czy cos jeszcze bede musial dokupic oprocz bloku.Wiem ze pompa wspomagania jest inna,jak z miska olejwa,lapami itp i td.czekam na podpowiedzi a moze cos innego doradzice chetnie wszystko rozwaze.pozd.


Ja u siebie robię przekładkę silnik m52b25 dostaje żeliwny blok z m50b25 pod turbo . Blok musisz kupić kompletny z podporami wału inaczej czeka cię ośowanie wału ,oraz dyszami do natrysku oleju na denko tłoka plus osłona wału do której przykręcony jest smok. Wszystkie pozostałe części pasują .Co do bloku z M52 to ja miałem żeliwne tuleje taka mała niespodzianka od bmw.

_________________
MOJE BMW TURBO - http://xn--bmwklubpoudnie24-ryc.pl/view ... cd5811e0d5
PRZYSPIESZENIE III BIEG - http://www.youtube.com/watch?v=fqZTpvXug5Q
OPIS SWAPU - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... 5&t=128821
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] M50 na M52 zamiana samego bloku??czy sie da??
PostNapisane: 9 marca 2013, 13:31 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
a czy mierzyłeś kompresję w obecnym silniku?
czy kiedykolwiek była wymieniana odma?
możliwe,że to przez nią są te przedmuchy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] M50 na M52 zamiana samego bloku??czy sie da??
PostNapisane: 9 marca 2013, 18:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
Ja u siebie robię przekładkę silnik m52b25 dostaje żeliwny blok z m50b25 pod turbo . Blok musisz kupić kompletny z podporami wału inaczej czeka cię ośowanie wału ,oraz dyszami do natrysku oleju na denko tłoka plus osłona wału do której przykręcony jest smok. Wszystkie pozostałe części pasują .Co do bloku z M52 to ja miałem żeliwne tuleje taka mała niespodzianka od bmw.
[b][/b]


CZYLI JAK KUPIE kompletny blok z walem i tlokami to co wymieniles juz tam bedzie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] M50 na M52 zamiana samego bloku??czy sie da??
PostNapisane: 9 marca 2013, 18:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
a czy mierzyłeś kompresję w obecnym silniku?
czy kiedykolwieymieniana odma?
możliwe,że to przez nią są te przedmuchy


Nie mierzylem cisnienia,ale jak odkrece korek wlewu oleju widac spaliny po dodaniu gazu na zimnym tez troszke chmurke robi?
Gdzie ta odma b23?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] M50 na M52 zamiana samego bloku??czy sie da??
PostNapisane: 9 marca 2013, 19:32 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15
ten element Nr2 jest pod kolektorem ssącym i jest to ważna rzecz w pracy silnika
jeżeli puszcza dymka na zimnym to możliwe,że winne są uszczelniacze zaworowe
a dół silnika jest ok
radzę zmierzyć kompresję na cylindrach i ewentualnie zrobić próbę olejową aby stwierdzić którędy ucieka ciśnienie
można to zrobić tanio i ocenić stan silnika,bez pakowania sie od razu w kłopoty
odmę trzeba wymienić w pierwszej kolejności


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] M50 na M52 zamiana samego bloku??czy sie da??
PostNapisane: 10 marca 2013, 17:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
Dzki kolego za info.
Czy moge sam zmierzyc to cisnie bo posiadam ten przyrzad do mierzenia,tylko nie wiem jak to dokladnie zrobic?
Zapomnialem dodac ze olej tez pije.
tTa odme to rozumiem ze nowa mozna kupic?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] M50 na M52 zamiana samego bloku??czy sie da??
PostNapisane: 10 marca 2013, 17:22 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
ciśnienie można zmierzyć samemu
trzeba to zrobić na ciepłym silniku i z pedałem gazu wciśniętym do podłogi
odmę trzeba nową
przez uszkodzoną odmę olej idzie do kolektora ssącego i jest spalany
ważne aby różnice ciśnienia na cylindrach były małe i nie przekraczały 1bar
próba olejowa polega na tym,że lejesz do każdego cylindra około 10ml. oleju silnikowego
i powtarzasz pomiar
jeżeli ciśnienie znacząco wzrośnie,to znaczy,że puszczają pierścienie
jeżeli nie wzrośnie,to problem jest w zaworach
dobre ciśnienie to około 13bar


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] M50 na M52 zamiana samego bloku??czy sie da??
PostNapisane: 10 marca 2013, 19:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
trzeba to zrobić na ciepłym silniku i z pedałem gazu wciśniętym do podłogi
Wkrecam czujnik pomiaru w pierwszy culinder i odpalam gaz do podlogi?
próba olejowa polega na tym,że lejesz do każdego cylindra około 10ml. oleju silnikowego
i powtarzasz pomiar

czyli do wszystkich cylindrow leje olej i mierze pojedynczo?
olej tam lac gdzie swiece?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] M50 na M52 zamiana samego bloku??czy sie da??
PostNapisane: 10 marca 2013, 20:15 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
tak jest
przepustnica przy pomiarze ma być otwarta
olej tam gdzie świece,do wszystkich cylindrów i pomiar pojedyńczo
kręcisz rozrusznikiem,aż wskazówka przestanie rosnąć
i jeszcze jedna ważna sprawa
wyjmij przekażnik od pompy paliwa,aby wtyskiwacze nie lały benzyny do cylindrów
próbę olejową robisz wtedy,gdy będą zastrzeżenia co do kompresji,lub duże różnice na cylindrach
wtedy możesz ją zrobić na tych najgorszych


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] M50 na M52 zamiana samego bloku??czy sie da??
PostNapisane: 10 marca 2013, 21:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
To jeszcze zapytam o ten przekaznik gdzie on sie znajduje?
ta odme to tylko w aso?bo na allegro nie widze nowych?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] M50 na M52 zamiana samego bloku??czy sie da??
PostNapisane: 11 marca 2013, 08:26 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
viewtopic.php?t=28619
przekażnik nr.1
odmę trzeba w aso,o używanych nie ma co myśleć


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] M50 na M52 zamiana samego bloku??czy sie da??
PostNapisane: 17 marca 2013, 18:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
Witam, mam jeszcze jedno pytanie,czytalem w necie rozne objawy tej odmy.Jedni pisza ze jak odkreci sie korek wlewu oleju to przy dobrej odmie powinna nawet zgasnac silnik,inni znowu e powinien rowno pracowac,jak to w ko0ncu jest?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] M50 na M52 zamiana samego bloku??czy sie da??
PostNapisane: 17 marca 2013, 19:05 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
w M52 silnik gaśnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] M50 na M52 zamiana samego bloku??czy sie da??
PostNapisane: 17 marca 2013, 20:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
to u mnie nie gasnie,troche inaczej pracuje,ale nie faluje,czyli niby odma do wymiany w/g tego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] M50 na M52 zamiana samego bloku??czy sie da??
PostNapisane: 30 listopada 2013, 17:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
Witam,odma wymieniona dawno,teraz chodzi super,ale bierze olej dalej.Pmiary z kompresji
1.13,5 ten od wanosa
2.13,5
3.13
4.13
5.12,5
6.12
teraz z olejem,wlalem tylko do tego ostatniego wzroslo do16,ale tez wlalem do porownania do pierwszego tez wzroslo do17,wiec chyba w dobrym tez wzronie z tego tak wynika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] M50 na M52 zamiana samego bloku??czy sie da??
PostNapisane: 30 listopada 2013, 19:19 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
jeżeli pomiar przeprowadzony był prawidłowo,to ten wzrost ciśnienia jest według mnie za duży
świadczyło by to o braniu oleju przez pierścienie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] M50 na M52 zamiana samego bloku??czy sie da??
PostNapisane: 30 listopada 2013, 20:22 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
ryszard55 napisał(a):
w M52 silnik gaśnie


m52 po odkreceniu korka nie zgasnie zaczne tylko lekko falowac
a jak odma zapchana do po odkreceniu korka zero reakcji
sa tez przypadki ze uszkodzona odma zasysa korek i po odkreceniu silnik natychmiast gasnie

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] M50 na M52 zamiana samego bloku??czy sie da??
PostNapisane: 1 grudnia 2013, 17:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
no robilem pomiar tak jak pisales,wlalem olej wkrecilem manometr i zaraz krecilem pierwszy byl wl;asnie 16,ale drugi raz mierzylem i byl mniejszy juz.Bede wymienial swiece to zrobie jeszcze raz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] M50 na M52 zamiana samego bloku??czy sie da??
PostNapisane: 31 stycznia 2018, 22:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
panowie ,silnik nie moze odpalic swiece zalane paliwem i kreci bardzo lekko jakby swiece wykrecone byly,brak kompresji?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] M50 na M52 zamiana samego bloku??czy sie da??
PostNapisane: 2 lutego 2018, 15:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
teraz raczej kompresji nie zmierze bo zimny silnik


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 134 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL