BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 czerwca 2025, 15:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Przepływomierz?!
PostNapisane: 6 września 2009, 15:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 46
Lokalizacja: milton keynes,UK
Brak niskich obrotów na zimnym silniku oraz czasami na ciepłym.Po odłączeniu wtyczki od przepływomierza i zostawieniu auta na noc.Rano odpalił normalnie niskie obroty chodzą normalnie w czasie jazdy też jest ok.Jak mam to rozumiec.Wiem że przepływomierz jest uszkodzony ale czemu po odłączeniu go wszystko jest ok?! :kwasny:
pozdrawiam


Ostatnio edytowano 7 września 2009, 00:20 przez marcin520, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 września 2009, 15:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 143
Lokalizacja: ZambrĂłw
Przepływka to nic innego jak czujnik, który mierzy ilość powietrza które przez niego przelatuje. Dzięki niemu sterownik silnika dopasowuje ilość paliwa jaka powinna się mieszać z powietrzem do jak najlepszej mieszanki. Kiedy przepływka jest uszkodzona sterownik działa w trybie awaryjnym i podnosi dawkę paliwa do takiej ilości by podtrzymać pracę silnika objawy mogą być takie o jakich piszesz czyli nierówna praca, słaba moc, falowanie, duże spalanie. Żeby być pewnym co do przepływki należało by zrobić diagnostykę komputerową, która pokazać powinna powody Twoich kłopotów. Jeśłi chodzi o przepływkę nie zawsze diagnostyka musi pokazać jej uszkodzenie mimo że jest faktycznie uszkodzona. Należałoby poprostu z podpiętym kompem przejechać się autem i sprawdzić jakie wartości podaje przepływomierz podczas obciążenia. To ze ja odpinasz i auto normalniej pracuje nie świadczy do końca o tym że przepływomierz jest uszkodzony. Metoda prób i błędów nie musi być do końća skuteczna. Diagnostyka musi być przeprowadzona wtedy coś powinno wyjść.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 września 2009, 15:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 46
Lokalizacja: milton keynes,UK
Dzięki za pomoc.Diagnostyka wykazała uszkodzony czujnik temperatury cieczy oraz silniczek krokowy wszystko wymieniłem wymieniłem świece i nic, dopiero po odłączeniu przepływki obroty wróciły do normy i dlatego wnioskuje że padła przepływka choc diagnosta twierdzi że czujnik przepływki jest ok.A jak ze spalaniem po odłączeniu przepływomierza czy auto w tym przypadku pali więcej? :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 września 2009, 15:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 143
Lokalizacja: ZambrĂłw
marcin520 napisał(a):
Dzięki za pomoc.Diagnostyka wykazała uszkodzony czujnik temperatury cieczy oraz silniczek krokowy wszystko wymieniłem wymieniłem świece i nic, dopiero po odłączeniu przepływki obroty wróciły do normy i dlatego wnioskuje że padła przepływka choc diagnosta twierdzi że czujnik przepływki jest ok.A jak ze spalaniem po odłączeniu przepływomierza czy auto w tym przypadku pali więcej? :kwasny:


Tak będzie paliło więcej, ponieważ mieszanka paliwowo powietrzna będzie nie właściwa ze wskazaniem na więcej paliwa niż powietrza. Auto będzie przylewane nie przepali wszystkiego. Czego nie wypali to dopali w katach lub wyrzuci. Powąchaj spaliny. Jak będą drażniły w nos i poczujesz w nich niespalone paliwo to wiedz że masz za bogatą mieszankę. Podmień przepływke i zobaczysz co i jak.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 września 2009, 20:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 46
Lokalizacja: milton keynes,UK
polatałem chwile na odpiętej przepływce co ciekawe komp pokazuje spalanie normalne.Rozmawiałem z jednym mechanikiem który twierdzi że spalanie z odpiętą przepływką jest takie same jak z podpiętą popsutą, usilnie twierdzi że czujnik jest ok a trachnięte jest sito.oczywiście po wcześniejszym podłączeniu do kompa. I pytanie takie czy ktoś z was ma taką przepływke do sprzedania?dzięki pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL