BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 21 sierpnia 2025, 22:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] dziwne stuki, wymiana dyfra???
PostNapisane: 19 października 2009, 09:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 66
Lokalizacja: gdynia
e39, 97r, 528i touring, manual

Objawy są następujące...
Podczas ruszania z pierwszego biegu, przy około 2-3 tys słychać i czuć głośne stuki z tylu. Mam wrażenie jakby auto podskakiwało na jezdni... 3-4 razy pier... porządnie i potem cisza. Do tego podczas jazdy (na każdym biegu itd) slychać stukanie jakby w podłoge oraz auto lekko co jakiś czas poszarpuje. Sprawdzalem wał: luzy, podpora itd i wszystko ok. Dyfer jest "spocony".
Rozmawiałem z dwoma mechanikami i wersje były różne. Jeden twierdzi że łożyska w dyfrze są do wymiany. Drugi mówi że pomoże wymiana oleju w dyfrze na gęstszy plus jakiś "moto doktor K2" żeby jeszcze bardziej zagęścić olej.
Co z tym zrobić itd?? Z góry dzięki za pomoc.

Jeśli dyfer jest do wymiany, to jakiego szukać, tzn z jakim przełożeniem?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2009, 09:46 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 986
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: E46
Kod silnika: M43TU
ta teoria o wymianie leju na gestszy i dolewac doktora to ...wybacz nie skomentuje :) mechanik ktory wlewa doktora to pewnie silniki tak samo naprawia :)

czy to łożyska ...jest to prawdopodobne ... by trzeba bylo tam zajrzec zeby miec 100% pewnosci .. ale co do twojego posta jedyne co mozna powiedziec ...

skoro luzow nie ma ... lacznik elastyczny walu jest ok ... poducha dyfra tez ok ... a sam dyfer sie poci .. to wiadomo trzeba brac sie za dyfer ... czy łożyska ..jest to bardzo prawdopodobne

czy lac inny olej i doktora - zdecydowanie odradzam !

ps- co do wymiany dyfra to sie wstrzymaj ... niech ocenia twoj i jak mechanik stwierdzi ze kibel nie do zrobienia ... lub koszta wysokie to wymianka.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2009, 15:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 317
Lokalizacja: Warszawa/Legionowo
Moje BMW: e39 535, e34 520 24V
miałem właśnie zbliżone objawy padł mi przegub łączący wał z dyfrem. Można stwierdzić dopiero po jego zdjęciu, był lekko przyrdzewiały i się przycinał /do mojego koszt nowego 600 zeta oryginał.../.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 53 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL