BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 22 czerwca 2025, 10:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Czy padla sonda lambda? 2.0 bez vanosa
PostNapisane: 3 lipca 2011, 22:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 68
Lokalizacja: Zgorzelec
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M50B20
Witam, od pewnego czasu mam problem z moim bmw, tzn poki jest zimna to jest ok, jak silnik osiagnie prawidlowa temp pracy to zaczyna mulic, dlawic sie, kopci na czarno i spada moc.
Mial ktos moze podobne objawy, wiecie co to moze byc??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Czy padla sonda lambda? 2.0 bez vanosa
PostNapisane: 3 lipca 2011, 23:57 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 48
Posty: 11
Lokalizacja: Suwałki
Moje BMW: e39 540iT/528iT
Kod silnika: M62B44/M52TUB28
komputer prawdę Ci powie.

P.s. a byłu w e39 silniki benzynowe bez VANOSa? Z jednym m52bxx z dwoma m52tubxx, ale bez? Jaki kod silnika?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Czy padla sonda lambda? 2.0 bez vanosa
PostNapisane: 4 lipca 2011, 09:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 68
Lokalizacja: Zgorzelec
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M50B20
w E39 chyba wszytskie mialy vanos, ale ja w E36 nie mam :)

_________________
Moje BMW:

http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/u/zygizz/album/776414


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Czy padla sonda lambda? 2.0 bez vanosa
PostNapisane: 4 lipca 2011, 14:43 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
Podłącz pod komputer, wiele czynników może składać się na czarny kolor spalin. Chyba że chcesz po kolei wymieniać i masz wiaderko kasy na wymiany ;)

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Czy padla sonda lambda? 2.0 bez vanosa
PostNapisane: 4 lipca 2011, 18:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 68
Lokalizacja: Zgorzelec
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M50B20
No własnie w jednym z zakładów diagnostyki dowiedziałem się, że w tych modelach bmw komputer często nie wykrywa usterki.
Może jest jakaś metoda sprawdzenia sondy oprócz tego że powinna dawać napięcie do 1V ?

_________________
Moje BMW:

http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/u/zygizz/album/776414


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Czy padla sonda lambda? 2.0 bez vanosa
PostNapisane: 6 lipca 2011, 02:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 111
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Moje BMW: e46
prace sondy bez problemowo sprawdzisz na komputerze,

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Czy padla sonda lambda? 2.0 bez vanosa
PostNapisane: 6 lipca 2011, 14:53 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 707
Lokalizacja: Kamyk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30 Supercharged
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 78&start=0
No nie tak do końca to prawda z tym sprawdzeniem pracy sondy w tym modelu bez vanosa. Sam takowy posiadam. Tam jest sterownik BOSCH DME 3.31. W porównaniu z tymi nowszymi SIEMENS-a ten nie ma aż tak wielu opcji. Ciężko jest nawet z LIVE DATA jak się nie ma DIS (GT1). W INPA nie ma live data i sprawdzania pracy sondy. :kwasny:

A co do Twojego problemu kolego to objawy masz właśnie na sondę albo przepływkę bo skoro na rozgrzanym kopci na czarno to za bogata dawka chyba jest. Jak tam ze spalaniem? Nie falują ci obroty jak odpalasz rozgrzany silnik? a świece kiedy były wymieniane? Jak cewki? Fajki na cewkach nie popękane? i czy nie leje ci się olej do komory świec? :|

Pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Czy padla sonda lambda? 2.0 bez vanosa
PostNapisane: 6 lipca 2011, 18:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 108
Lokalizacja: kamionna
Bardzo duze prawdopodobienstwo ze to sonda.Nawet bardzo duze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Czy padla sonda lambda? 2.0 bez vanosa
PostNapisane: 6 lipca 2011, 19:23 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 683
Moje BMW: e46 Touring Auto
Kod silnika: M54B25
zygizz napisał(a):
No własnie w jednym z zakładów diagnostyki dowiedziałem się, że w tych modelach bmw komputer często nie wykrywa usterki.
Może jest jakaś metoda sprawdzenia sondy oprócz tego że powinna dawać napięcie do 1V ?


Pewnie że jest metoda.
Wystarczy poszukać sobie na youtubie i można znaleźć tysiąc filmików w tym temacie.
Sprawdzanie jest banalnie proste i wymaga jedynie miernika uniwersalnego za kilka złotych.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Czy padla sonda lambda? 2.0 bez vanosa
PostNapisane: 6 lipca 2011, 22:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 68
Lokalizacja: Zgorzelec
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M50B20
piotrek8113 napisał(a):
No nie tak do końca to prawda z tym sprawdzeniem pracy sondy w tym modelu bez vanosa. Sam takowy posiadam. Tam jest sterownik BOSCH DME 3.31. W porównaniu z tymi nowszymi SIEMENS-a ten nie ma aż tak wielu opcji. Ciężko jest nawet z LIVE DATA jak się nie ma DIS (GT1). W INPA nie ma live data i sprawdzania pracy sondy. :kwasny:

A co do Twojego problemu kolego to objawy masz właśnie na sondę albo przepływkę bo skoro na rozgrzanym kopci na czarno to za bogata dawka chyba jest. Jak tam ze spalaniem? Nie falują ci obroty jak odpalasz rozgrzany silnik? a świece kiedy były wymieniane? Jak cewki? Fajki na cewkach nie popękane? i czy nie leje ci się olej do komory świec? :|

Pozdrawiam :)


No tak wlasnie slyszalem ze silniki bez vanosa nie bardzo chca wspolpracowac z kompem diagnostycznym.
Swiecie maja jakie 12 tys, fajki ok, cewki ok, przeplywomierz tez chyba ok. Zanim padla to troche jakby wiecej palila z 2-3l gazu na stowke. Przewody do sondy i ogolnie elektryki pod maska ok, podcisnienia ok, krokowy tez sprawdzilem, obroty hm na rozgrzanym silniku jak przygazuje to schodzi do jakis 200 obr potem do 1000 znowu spada i jest ok.
Myslalem ze mzoe ktos mial podobny problem.
Zostalo mi tlyko sprawdzenie tej sondy miernikiem, no ale to czekam na wolny kanal.
I jeszcze jedno pytanie jaka radzicie sonde? Zamienniki za 100-120 zl pochodza troche czasu ?

_________________
Moje BMW:

http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/u/zygizz/album/776414


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Czy padla sonda lambda? 2.0 bez vanosa
PostNapisane: 7 lipca 2011, 18:09 
Offline
Forumowicz

Posty: 108
Lokalizacja: kamionna
Pochodzą.Ja juz 50 tys zrobilem na uniwersalnej NGK.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Czy padla sonda lambda? 2.0 bez vanosa
PostNapisane: 7 lipca 2011, 21:06 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 770
Moje BMW: 740i, M3
Jak sonda siada i komputer wykrywa błąd to przechodzi w tryb awaryjny i drastycznie zmniejsza AFR. Jeśli byłaby winna sonda to spalanie powinieneś mieć dużo wyższe.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Czy padla sonda lambda? 2.0 bez vanosa
PostNapisane: 7 lipca 2011, 22:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 412
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E30 Cabrio
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131744
Jest jeszcze jeden patent na sprawdzenie lambdy. Po prostu ją odpiąć. Tylko że po odpięciu lambdy trzeba zrobić reset, tzn odłączyć klemy od aku, zewrzeć je razem i wcisnąć stop (żeby kondensatory się rozładowały). Dać mu postać tak z pięć minut. Podłączyć wszystko. Odpalić, dać mu pochodzić z 5-10 minut na jałowym (w tym czasie może trochę nie równo pracować bo komp łapie sobie wartości), przejechać się trochę na wyższych, niższych obrotach tudzież zrobić kilka km ze stałą prędkością. Jeżeli lambda będzie odpięta powinien skalibrować się na ustawienia uśrednione, fabryczne. Będzie więcej palił ale sprawdź czy będzie dalej prychał, kopcił przy odpalaniu itp. Jeśli trochę to ustąpi na 9(% będzie to lambda.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL