BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 czerwca 2025, 21:30

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Problem z silnikiem?- klekotal i przestał
PostNapisane: 18 kwietnia 2010, 18:42 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 17
Lokalizacja: otwock
Moje BMW: e36
witam wszystkich. jakiś czas temu kupiłem sobie E36 318i z 93 silnik tam chyba M43. każdy mechanik patrzył z podziwem "że takie stare a tak chodzi i tak dobrze wygląda" cieszyłem się też- do wczoraj kiedy to na autostradzie przy dłuższym trzymaniu prędkości około 180km/h nagle zobaczyłem, że temperatura podniosła sie już prawie do czerwonego pola... musiałem zwolnić do około120km/h żeby się ustabilizowała. przejechałem później jeszcze jakieś 200km i gdy zatrzymałem się, a potem odpaliłem autko znowu, ze zgrozą stwierdziłem, że silnik zaczął pracować jak stary diesel :rozpacz:
niestety bedąc w trasie w nocy nic za bardzo nie mogłem zrobić dojechałem więc wolnitko do domu... dziś wstałem i zacząłem rozpaczać, ale poszedłem sprawdzic jeszcze co tam klekocze i... nic... jak ręką odjął... silniczek pracuje cichuko równiutko jakby nigdy nic... czy to możliwe??? jaka mogła być przyczyna tego stukania/klekotania? nie powiem ciesze się, że wszystko jest dzis ok ale boję się żeby to nie był "początek końca"może komuś przytrafiło się coś podobnego? dodam jeszcze, że pomimo silnik pracował jak traktor, to nic nie stracił na mocy i nie klekotał ani głośniej ani ciszej przy zmianie prędkości...
proszę Koledzy pomóżcie z góry bardzo dziękuję


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: problem z silnikiem?- klekotal i przestał
PostNapisane: 18 kwietnia 2010, 19:41 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
jumalu napisał(a):
proszę Koledzy pomóżcie z góry bardzo dziękuję

ale w czym mamy pomóc skoro nie ma objawów?
może wiatrak obcierał o obudowę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Problem z silnikiem?- klekotal i przestał
PostNapisane: 18 kwietnia 2010, 19:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E30 touring '91
Kod silnika: M40B16
jumalu napisał(a):
na autostradzie przy dłuższym trzymaniu prędkości około 180km/h nagle zobaczyłem, że temperatura podniosła sie już prawie do czerwonego pola... musiałem zwolnić do około120km/h żeby się ustabilizowała.


Jesteś pewien, że wzrost temperatury do czerwonego pola nastąpił w trakcie jazdy? Tzn. nie zatrzymałeś się na chwilę w korku?
Tak czy inaczej na Twoim miejscu sprawdziłbym działanie sprzęgła wiskotycznego wentylatora oraz stan paska klinowego. Wygląda na to, że podczas jazdy na chwilę przestała działać pompa wody (chłodzenia). Mogła to być wina zacierającego się sprzęgła (wisko), które jest napędzane wspólnie z pompą tym samym paskiem klinowym. Pasek mógł się tak rozgrzać, że przestał przenosić napęd na pompę. Niemniej, nie rozumiem dlaczego po zwolnieniu pompa zaczęła działać - taka przygoda powinna zniszczyć pasek klinowy całkowicie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Problem z silnikiem?- klekotal i przestał
PostNapisane: 18 kwietnia 2010, 20:06 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 17
Lokalizacja: otwock
Moje BMW: e36
pasek jest nówka sztuka przejechałem na nim od piątku jakieś 2000km a w korku nie stałem zauważłbym ;) wiatrak za to zasuwa mi cały szas bez przerwy jest też nowy termostat, wiatrak też o nic nie zaczepia bo sprawdzałem a wydaje mi się że objawy są (a przynajmniej były) to dość znaczące a pomocy potrzebuję żeby chociaz móc się domyślać co się stało bo jakąś godzinę temu znajomy mechanik orzekł po raz kolejny że autko jest w stanie idealnym... (szkoda że nie pszyszło mi o głowy żeby nagrać dźwięk jaki wydawał ten silnik kilkanaście godz temu) :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Problem z silnikiem?- klekotal i przestał
PostNapisane: 19 kwietnia 2010, 01:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E30 touring '91
Kod silnika: M40B16
Coś jest nie tak, skoro nastąpiło przegrzanie przy normalnej (szybkiej) jeździe. Albo masz niewydolną chłodnicę (zapowietrzenie, kamień), albo niesprawną pompę lub termostat - może się nie do końca otwiera, albo czasami zacina. Hałasem bym się nie przejmował - jeśli pochodził z wentylatora, to wszystko z nim OK. Jeśli po intensywnej jeździe nagle zatrzymasz wóz i wyłączysz silnik, to temperatura w jego otoczeniu cały czas rośnie (przez jakiś czas) i po ponownym włączeniu wisko jest zasprzęglone, zatem śmigło kręci się wtedy o wiele szybciej, niż normalnie, wytwarzając hałas podobny do turbosprężarki. Samo wisko możesz łatwo sprawdzić. Po minucie od uruchomienia zimnego silnika otwórz maskę i spróbuj zatrzymać wentylator wsuwając w łopatki zwiniętą gazetę. Powinien się zatrzymać i ruszyć znów dopiero po wyjęciu gazety. Z kolei jeśli po intensywnej przejażdżce (gorący silnik) zatrzymasz samochód na kilka minut z silnikiem na obrotach jałowych, to wisko powinno się zasprzęglić - wówczas słychać charakterystyczny hałas (narastający przy zwiększaniu obrotów) i nie da się zatrzymać wiatraka gazetą. Po ruszeniu i przewietrzeniu chłodnicy wisko znów się wysprzęgla i hałas znika.
Tak czy siak usterka, na którą się natknąłeś, jest niezależna od wisko i wentylatora - nie zaszkodzie sprawdzić po kolei wszystkiego w układzie chłodzenia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Problem z silnikiem?- klekotal i przestał
PostNapisane: 19 kwietnia 2010, 08:44 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 17
Lokalizacja: otwock
Moje BMW: e36
tak mi się wydaje że usterka nie jest winą wentylatora i wisko. usterka (hałas) trwała by z tego co piszesz może kilka minut. natomiast u mnie trwała na przestrzeni prawie 1000km!!! od około 2,5tys obrotów dżwięk osiągał swą maksymalną głośność i tak już zostawał... no i nie wiem czemu wiatraka u mnie nia da się "zatrzymać gazetą" czy zimny czy gorący silnik :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Problem z silnikiem?- klekotal i przestał
PostNapisane: 19 kwietnia 2010, 14:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 262
Lokalizacja: Kołobrzeg
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
moze masz olej jakis kulawy, albo stanu nie ma... u mnie kiedys na "sprawnosciowce popychacze oleju nie dostaly i lekko temperatura skoczyla wtedy zaczal klekotac jak diesel ale popracowal chwile na wolnych obrotach i przeszlo. ;) - nie sugeruj sie moja wypowiedzia :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Problem z silnikiem?- klekotal i przestał
PostNapisane: 19 kwietnia 2010, 14:42 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 17
Lokalizacja: otwock
Moje BMW: e36
może to i jakaś podpowiedź bo dziś sprawdziłem stan oleju i okazało się że go sporo ubyło po trasie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Problem z silnikiem?- klekotal i przestał
PostNapisane: 19 kwietnia 2010, 18:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E30 touring '91
Kod silnika: M40B16
jumalu napisał(a):
no i nie wiem czemu wiatraka u mnie nia da się "zatrzymać gazetą" czy zimny czy gorący silnik :/


To niedobrze! Gdy wentylator cały czas chodzi pełną parą to rozwala łożyska pompy wody i może spowodować jej uszkodzenie. Nie wspomnę o dużym zużyciu paska klinowego i spadku mocy silnika. Hałas może też pochodzić od zatartego wiska, bo w zależności od pozycji może ono ustawić się bardziej lub mniej "mimośrodowo" i w zależności od tego wentylator czasem bije, a czasem nie. Jest też ryzyko, że takie wisko rozleci się w końcu całkowicie i rozkręcony wentylator spadnie z wału - połamie sobie łopatki, rozwali tunel, poszarpie jakieś kable, zdarzały się już takie numery.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Problem z silnikiem?- klekotal i przestał
PostNapisane: 19 kwietnia 2010, 18:42 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 617
Lokalizacja: Orońsko
Moje BMW: Twoje?
Kod silnika: 25 6S1
dałeś w piec, zagrzałeś motor, olej sie rozrzedził bo był gówniany i albo zaczęły Ci stukać panewki albo góra/hudraulika. A oleju Ci ubyło bo podczas ostrzejszej jazdy po prostu został spalony.

_________________
Obrazek
Banda Złego :)
---===Zobacz Moje E36===---


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Problem z silnikiem?- klekotal i przestał
PostNapisane: 19 kwietnia 2010, 18:54 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 17
Lokalizacja: otwock
Moje BMW: e36
olej jest elf 10w40 ubyło litr... może być to powód że to tylko smarowania zabrakło?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Problem z silnikiem?- klekotal i przestał
PostNapisane: 19 kwietnia 2010, 18:57 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 617
Lokalizacja: Orońsko
Moje BMW: Twoje?
Kod silnika: 25 6S1
jumalu napisał(a):
może być to powód że to tylko smarowania zabrakło?

tak z tym że jeśli faktycznie zabrakło smarowania to napewno cos sie przytarło.

_________________
Obrazek
Banda Złego :)
---===Zobacz Moje E36===---


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Problem z silnikiem?- klekotal i przestał
PostNapisane: 25 kwietnia 2010, 21:47 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 17
Lokalizacja: otwock
Moje BMW: e36
kurcze problem z klekotaniem w silniku ustał za to zaczął się grzać i to nie w korkach czy na postoju tylko jak przekraczam 120/h temperatura zaczyna szybko rosnąć... odpuszczam gaz prędkość poniżej 120 temperatura wraca do normy... płyn w chłodnicy jest olej wymieniony uszczelka pod głowicą sprawna wisko też... gdzie jest przyczyna??? o co chodzi bo mi już pomysłów brakuje...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL