BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 czerwca 2025, 17:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 318is Gaśnie, Dusi Się, Obroty Skaczą, Czuć Benzynę
PostNapisane: 4 września 2009, 17:18 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: ³ódzkie
Witam, jestem pierwszy raz na takim forum, wiec prosze o wyrozumialosc..
To Moje pierwszse autko, na motoryzacji sie nigdy nie znalem, a ilu osob pytam o problemy, tyle dostaje roznych odpowiedzi..
Przedstawie problem moze w sposob, jak na laika przystalo...
...
Problem nr 1.
Po odpaleniu silnik pracuje tak, ze az auto sie trzesie, obroty skacza, gasnie kilka razy od momentu gdy pierwszy raz go odpalam i przykladowo wyjade z garazu na podworko i dalej na droge :( kilka razy nawet zablokowalo Mi kierownice, gdy dojezdzalem do skrzyzowania, zwolnilem i mialem zamiar wjechac na droge z pierwszenstwem :(
Mechanik podlaczal komputer, wyskakiwal problem z przeplywomierzem, podociskal przewod i obroty mniej spadaly, zmniejszyl Mi ogolnie obroty, bo dalo sie zauwazyc, ze poprzedni wlasciciel ustawil je wysoko i silnik glosno pracowal-mial widocznie powod...
majstrowal przy silniczku krokowym-odlaczenie silniczka o dziwo poprawilo wtedy dzialanie silnika ;/ zastanawiajace.
Podczas sprawdzaniaproblemu mechanik bardzo gazowal gaznikiem i kilka razy az strzelilo za filtrem (jest stozkowy, ale to chyba norma w tym modelu)..
czesto takie wieksze gazowanie na poczatku jazdy poprawia prace silnika-moze pozornie, ale jednak..
co jeszcze..
ostatnio nawet na jedynce gdy dodam wiecej gazu i puszczam sprzeglo, to tak go dusi, jakby napompowal balon i za chwile wypuszczal z niego powetrzse, uwalniajc moc.. :(
takze nie czuc w ogole mocy, gdy sie rusza..
filtr powietrza wielokrotnie przedmuchiwalem, co troszke pomagalo.. moze przy zakladaniu go nie zachowuje odpowiedniej odleglosci na tej rurze, ktora doprowadza powietrze do silnika.. podobno to ma duze znaczenie..
Moja wypowiedz napewno wielu rozbawi, ale prosze o szczere odpowiedzi-podpowiedzi..
chodzi o to, ze nie stac mnie na gruntowny remont, a napewno trzeba bedzie w ostatecznosci wydac duzo kasy na naprawe, by to autko porzadnie dzialalo.. kupilem piekne auto, nie patrzac do konca, co sie dzieje pod maska-moj blad.. no coz.. ale wlasciciel pokazywal i przewiozl, kumpel nawet nim jechal, nic takiego sie nie dzialo, by zrezygnowac z zakupu, poza tym trzesacym sie silnikiem, ale to chyba normalne, gdy silnik pracuje....
...
Problem nr2. Nie wiem jaki ma to ze soba zwiazek, ale po zaspawaniu peknietej rury wydechowej (przez dziure tez tracilem moc, ale obnizane auto narazone jest na uderzenia o asfalt, wiec pekla) zaczalem czuc benzyne w aucie - od czego to moze byc ?
dzis nawet poczulem pod maska...
....
Moze nie wiem, jak o niego zadbac, pomozcie prosze, doradzie nowemu uzytkownikowi bmw.. mam 26 lat, ale mechanika to dla mnie magia dopoki nie kupilem auta.. teraz sie dopiero ucze.. jakim kosztem, to widac..
Szacunek dla osob, ktore sprobuja pomoc. pozdrawiam.

Edit.. Poprzedni wlasciciel sugerowal wymiane oleju po ok. 10ciu tys km, przejechalem ze 3 tysiace, dolewalem tylko olej..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 września 2009, 19:01 
Offline
Forumowicz

Posty: 108
Lokalizacja: kamionna
Masz gaz zamontowany w aucie?
Hmm,co do filtra to stozek wcale nie jest norma-jesli jakis badziew i zamontowany byle jak to wiecej problemow niz kozysci z niego.
Z tego co piszesz to jest chyba troche do roboty przy aucie.Przyczyn moze byc kilka.Trzeba by sprawdzic czy dolot jest szczelny,w jakim stanie sa swiece i kable,sprawdzic czy ten silniczek krokowy jest w pelni sprawny skoro po odlaczeniu jest poprawa.
A nie pali duzo benzyny?
Ile oleju juz dolales?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 września 2009, 19:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 139
Lokalizacja: Pszczyna
Moje BMW: 520i e39
powiem to co kolega tomasz82 sprawdz dolot czyli przewód gumowy od filtra do silnika i inne węże.
Z tego co wiem to nieda się regulować obrotów w tym silniku.
Ja obstawiam dziurę w jakimś wężu lub sonda lambda padła.
A z tym paliwem to najczęściej wina leży w dwóch wężykach za listwą wtryskową przynajmniej tak jest w 1.8i m40


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 września 2009, 19:36 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Czuć benzyna? -sprawdź przewodu przy listwie wtryskowej czy nie ciekną...
Strzela i to jest normalne? -to nie jest raczej normalne w tym modelu...
Nieregularne obroty? - guma przepływomierza nieszczelna, lub uszkodzony przepływomierz, problem z sonda lub silniczkiem krokowym, lub jak kolega pisał nieszczelny dolot...

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2009, 09:18 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: ³ódzkie
Dziekuje za pierwsze odpowiedzi..
Juz wyjasniam dalej..
Gazu w aucie nie mam, poprzedni wlasciciel nie wspominal o tym, by kiedykolwiek byl..
Nie pali duzo benzyny, jesli jezdzi sie ekonomicznie (8-9litrow, gdy ukochana jezdzila 60-90km/h max), czyli powyzej 2,5-3 tysiecy obrotow nie jezdzimy..
gdy wsiadlem nieraz i dodawalem porzadnie gazu-nawet do 4 tysiecy, to wiadomo, benzyna znikala, jak woda z kranu...
czasem gdy wlasnie sa problemy z tym zebraniem sie z moca, to licznik spalania wskazuje wieksze pobieranie paliwa na 100km :(
Oleju dolalem raz-1 litr.. auto mam od polowy kwietnia.. bagnet wskazuje dobry poziom, wiec nie dolewalem wiecej..
Sonde Lambda sprawdzal dobry mechanik-numery sie zgadzaja i jest idealnie do tego modelu, wiec jest wporzadku.
Dlaczego nie da sie regulowac obrotow ? ten mechanik przekrecil jakas srubke obok gaznika i obroty sa na nizszym poziomie (te normalne, na biegu jalowym)..
Elektryka byla sprawdzana juz dwa razy - raz elektryk sprawdzal, gdy nie dzialalo mi kilka swiatel i podswietlenie tablicy..
Wymienilem akumulator, bo rozladowywal mi sie bardzo szybko..
drugi raz sprawdzal wlasnie ten mechanik, ktory mowil, ze moze silniczek krokowy trzeba wymienic i zobaczyc, co bedzie.. jezdze z odlaczonym..
A ten stozek to jednak nie norma ?
Powiem tak - zakurzony jest czesto, bo mieszkam na wsi i nie sposob nie przejechac czesto po piaszczystych odcinkach drog :( ma kilka dziurek-jakby wypalonych, ale malych jak srednica zapalki.. w kilku miejscach ma plamy, jakby ktos oleju na niego nalał..
JEszcze jedno - gdy poruszalem czasem tym kablem z boku przeplywomierza, ktory go odlacza chyba, to obroty sie zmienialy .. nieraz gdy tak sie dusil, stanalem, otworzylem maske, poruszalem tym laczeniem, by obroty zmienily sie na wieksze, to auto pozniej dostawaly mocy ;/
to tyle..
Popatrze na ten dolot, choc nie weiem, czy cos znajde..
Listwa wtryskowa nie wiem, gdzie jest, ale popytam..
w poniedzialek jestem umowoiony z mechanikiem i chcialbym wiedziec, co mu tez powiedziec dokladie, by mnie nie oszukal, ze nie wiadomo co trzeba wymienic i bede bral kredyt na naprawe auta.. heh..
Dzieki za pomoc. gdy bede mial chwilke, to zrobie i pokaze pare fotek auta, bo warto je zobaczyc :)


Ostatnio edytowano 5 września 2009, 09:31 przez Grigorij'83, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2009, 09:18 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: ³ódzkie
JEszcze taka mala uwaga - gdy na tym zimnym silniku tak mi gasnie i dusi,
to mruga lampka akumulatora (byl wymieniony na nowy-klemy troche mam juz zuzyte tylko)..
moze to normalne, gdy gasnie, elektryka sprawdzana, wiec nie wiem, czy to ma znaczenie, ale staram sie przyblizyc kazdy szczegol, ktory zauwazylem..
szukam pomocy u znawcow tematu ;)


Ostatnio edytowano 5 września 2009, 09:30 przez Grigorij'83, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2009, 17:04 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego radzę Ci zmienić mechanika który będzie wiedział jak się do tego zabrać
ruszanie kabelkami przy przepływce to jakiś żart
to samo z lambdą to że numery się zgadzają nie świadczy o tym że ona jest sprawna
trzeba podłaczyć auto pod dobry komp, skasować błędy, przejechać się i zobaczyć co wyskoczy
wtyczkę przy przepływcę trzeba doprowadzić do porządku bo to ważny czujnik
to samo z ustawieniem przepustnicy tam się nic nie kręci
a silniczek krokowy trzeba podłączyć albo ustalić czy jest uszkodzony
dlatego radzę poszukać dobrego warsztatu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2009, 17:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
Grigorij'83 napisał(a):
JEszcze jedno - gdy poruszalem czasem tym kablem z boku przeplywomierza, ktory go odlacza chyba, to obroty sie zmienialy .. nieraz gdy tak sie dusil, stanalem, otworzylem maske, poruszalem tym laczeniem, by obroty zmienily sie na wieksze, to auto pozniej dostawaly mocy ;/


To na pierwszy ogień, poprawić kable, bo pewnie się "pourabiały", wyczyścić wtyczkę bo może być zaśniedziała - najprostsze co można zrobić samemu. Jak to nic nie da to szukać dalej. A poza tym w silniku is nie ma gaźnika, są wtryskiwacze i jest przepustnica :)

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2009, 20:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: Zamość,
Moje BMW: e36,e39
Cytuj:
Nie pali duzo benzyny, jesli jezdzi sie ekonomicznie (8-9litrow, gdy ukochana jezdzila 60-90km/h max), czyli powyzej 2,5-3 tysiecy obrotow nie jezdzimy..

mi tak pali okoł 6.5l. na felgach 15 a lampka od akumulatora zapala się bo silnik traci ładowanie jak sie dusi bo nie ma sily obracac alternatorem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2009, 21:58 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
pawel318is napisał(a):
Cytuj:
Nie pali duzo benzyny, jesli jezdzi sie ekonomicznie (8-9litrow, gdy ukochana jezdzila 60-90km/h max), czyli powyzej 2,5-3 tysiecy obrotow nie jezdzimy..

mi tak pali okoł 6.5l. na felgach 15 a lampka od akumulatora zapala się bo silnik traci ładowanie jak sie dusi bo nie ma sily obracac alternatorem


6,5 litra benzyna? :niepewny: myślałem ze tyle to diesel spala :]

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2009, 22:52 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
Grigorij'83 napisał(a):
ten mechanik przekrecil jakas srubke obok gaznika

dobre w is-ie gaźnik to może dysze sobie wyczyść


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 września 2009, 08:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: Zamość,
Moje BMW: e36,e39
To spalanie to oczywiście w trasie a nie w mieście!!i sam nie wierzyłem ze tak mało wyszło ale mówimy tu o takich prędkościach ze nie ma co się dziwić ! :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 września 2009, 10:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
ryszard55, dobrze pisze.Znajdż w okolicach mechanika,który specjalizuje się w BMW,musi podłączyć pod kompa,zobaczyć błedy,napewno jest ich wiele.

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL