BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 czerwca 2025, 19:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] technika jazdy automatem
PostNapisane: 4 listopada 2009, 16:50 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 191
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Moje BMW: e39 523i
czesc wszystkim. Mam kilka pytan dotyczacych jak jezdzic automatem. Mam skrzynie 5 biegowa (+ nadbieg) i tutaj mam pytanie czy moge samemu zmieniac biegi miedzy 2,3,4,D i odwrotnie?? na swiatlach spuszczac skrzynie na N czy trzymac na D?? jak zaoszczedzic paliwo?? dodam ze na zimnym zilniku drugi bieg wchodzi dopiero przy ok 3tys obr/min. jesli chce szybciej ruszyc moge trzymac go na hamulcu i jednoczesnie dodac gaz?? prosze o kilka rad zakazow nakazow technik. Pozdrawiam i dziekuje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2009, 16:53 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: Zielona wyspa
kup skodę w manualu :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2009, 16:58 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 685
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: CLS63 AMG
Niepotrzebnie kupiles automat jezeli zalezy Ci na niskim spalaniu automat zawsze spali wiecej niz przy recznej skrzyni.
Nie powinno sie trzymac gazu i hamulca rownoczesnie wydaje mi sie ze to logiczne na swiatlach tez nie ma powodu zeby zmieniac na N w koncu jak ktos ma automat to nie po to zeby machać biegami.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2009, 17:02 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 45
Posty: 741
tymonk napisał(a):
kup skodę w manualu :/
Bardzo inteligentna porada :dobani:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2009, 17:07 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 191
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Moje BMW: e39 523i
tymonk napisał(a):
kup skodę w manualu :/,Patryk w-wa


wszyscy modrzy... ktos sie pyta, prosi o rade to...szkoda gadac.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2009, 17:11 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15933
Po co kupiles automat jak chcesz zmieniac sam biegi? ;) . Wrzucasz D i to wszystko, a na swiatlach tylko naciskasz hamulec, nie baw sie z D/N.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2009, 17:16 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 191
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Moje BMW: e39 523i
po to ze w momencie np.: wyprzedzania nie uzywajac kick-down mamy tylko 70% mocy, uzywaja kick-down redukuje jak najnizszy bieg i mamy 100%mocy jednak taka redukcja w pogarszajacych sie warunkach atmosferycznych jest troche niebezpieczna poniewaz powoduje ona zerwanie przyczepnosci. a tak np jadac na 5 zrzuce na 4 i uzywam taka moc jaka chce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2009, 17:59 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 813
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: e36 328i Cabrio
Kod silnika: M52B28
Generalnie nie jestem jakims tam ekspertem ale juz troche automatami pojezdzilem i wyglada to tak :

-Podczas jazdy mozesz wrzucac wszystkie biegi do przodu czyli machac miedzy 234D
UWAGA NIE WOLNO WRZUCAC NA N PODCZAS JAZDY ZNISZCZYSZ SKRZYNIE a na R czy P nie wrzucisz bo jest blokada ktora sie wylacza gdy skrzynia przelaczy sie na tryb awaryjny wiec raczej nie probuj :)

- tryby 234 nie sa przydatne na codzien uzywa sie ich w gorach podczas holowania kogos lub Cie (jedno i drugie nie zalecane), jazdy w gorach etc

- Zmieniaj tryby pomiedzy PRND dopiero po calkowitym zatrzymaniu auta. To bardzo niszczy skrzynie.

- Nie wolno (jest blokada) wrzucac biegu z N na D gdy silnik jest na wysokich obrotach

- Jezeli chodzi o trzymanie gazu i hamulca to nie jestem pewny wiem ze niektorzy tak robia ale nie mam pojecia jak to dziala na skrzynie ja wkazdym badz razie tak nie robie

- Na swiatlach czy w korku nie wrzucaj na N czy P chyba ze wiesz ze naprawde dluuuugo bedziesz stal. Zwieksza zuzycie skrzyni a sprzeglo na tym nie cierpi jest hydrokinetyczne(mokre)

- Co do kick downa u mnie jest tak ze na trybie sport jak mu depne bez kick downa to i tak mi zrzuca bieg na ekonomie nie zawsze ale sie zdarza duzo zalezy od sytulacji. Ale kick down nie zawsze zrzuca najnizej jak sie da kick down wymusza (o ile obroty na nizszym biegu nie wyjda na czerowne pole ;) ) zrzucenie biegu. Dobrym sposobem przed wyprzedzaniem jest trym sport i zaraz przed wyprzedzaniem mocne przycisniecie gazu (zredukuje bieg) a szarpniecie jest minimalne dzieki temu ze skrzynia ma sprzeglo hydrokinetyczne i potem but z kick downem. Dzieki temu zrzuci Ci na 80% 2 biegi ale czy jest sens tak silnik pilowac...

To chyba tyle pozdro


Ostatnio edytowano 4 listopada 2009, 18:09 przez Seth8, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2009, 18:00 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 813
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: e36 328i Cabrio
Kod silnika: M52B28
i znowu heh do wywalenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2009, 21:06 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 820
Lokalizacja: okolice Torunia
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
dawid26compact napisał(a):
uzywaja kick-down redukuje jak najnizszy bieg i mamy 100%mocy jednak taka redukcja w pogarszajacych sie warunkach atmosferycznych jest troche niebezpieczna poniewaz powoduje ona zerwanie przyczepnosci


no i mieliśmy taki przypadek, moje kochanie bardzo sobie radzi z trybem sport i kick-down'em jakoś na wiosnę pierwszy deszczyk po przerwie i przy takim wyprzedzaniu załaczył się elektoniczny system blokady międzyosiowego systemu osiowego (nie mam pojęcia jak to się stało), ix nawet na śniegu nie łatwo jest zerwać przyczepność

@dawid26compact nie kombinuj PRND, tryb zimowy jak ma skrzynia to tylko po zatrzymaniu tak jak zresztą całe przełanczanie między wyżej wymienionymi literkami

spalanie przy takich temperaturach jak teraz i trasie do pracy 8km, jazda dynamiczna 18,5 lpg ale z tym trzeba się liczyć

nie zamienię automatu na manuala chyba ze w M5

_________________
nasza buńka

E34 Obrazek

E53 Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2009, 21:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 310
Lokalizacja: okolice Konskich
juz nic


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL