BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 czerwca 2025, 18:50

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2009, 08:48 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 13
Lokalizacja: Sieradz
bnd07 napisał(a):
a co powiecie Panowie na taka sytuacje gdy wskaźnik temperatury przekracza połówke??
stałem wczoraj w korku i zauważyłem że wskazówka nieco wychyliła sie w prawo, ale pomimo dalszego postoju nie powedrowała dalej...



Ja mam nowe Visco, pompe wody, termostat, czujnik temperatury - temp. wody jest milimetr przed 90, w korkach przy wysokiej temp. otoczenia wychyla sie pół mm ponad 90, wiec masz wszystko w porządku :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2009, 13:13 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 506
Lokalizacja: śląsk (Dąbrowa Górn)
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B25
sprawa wyglada nastepujaco, wczoraj zalalem uklad plynem,ale wsumie nic nie pomoglo,przy odpalonym silniku do 90 stopni zalaczylem ogrzewanie,wentylator na max i wskazowka w oczach wedrowala na pole czerwone,gdy wylaczylem wrocila na 90, potem gdy silnik sie nagrzal do 3/4 skali dalo sie reka zatrzymac wentylator teraz wiem an 100% ze to visco padlo ;/

_________________
BardzoMądryWybór ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2009, 13:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 375
Lokalizacja: Szczecin
Garaż: 320ci -> 318is -> 328ci -> 528iA -> 530i -> 323i -> 323ci -> 525iA -> 540iA -> 523i -> 320Ci -> 523i -> 320Ci -> 520iA -> 323i -> 523i -> ?
Na Twoim miejscu teraz obserwowalbym czy uszczelka lub glowica nie poszla. Po takich skokach temperatury to nie zdziwilbym sie wcale. A w tych silnikach to niestety chwila moment i gotowe :/
Oczywiscie nie chce straszyc ;) Mam nadzieje, ze do tego nie doszlo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2009, 14:16 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 506
Lokalizacja: śląsk (Dąbrowa Górn)
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B25
werner18, raczej jest git bo jezdzi sie normalnie



czy ktos mi powie gdzie jest srubka odpowietrzajaca przy termostacie i do czego sluzy ta czesc nr 10 na rysunku i jakie ma zadanie http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/S ... ter_hoses/

_________________
BardzoMądryWybór ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2009, 14:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 375
Lokalizacja: Szczecin
Garaż: 320ci -> 318is -> 328ci -> 528iA -> 530i -> 323i -> 323ci -> 525iA -> 540iA -> 523i -> 320Ci -> 523i -> 320Ci -> 520iA -> 323i -> 523i -> ?
Przemo85 napisał(a):
werner18, raczej jest git bo jezdzi sie normalnie


Ja tez kiedys jezdzilem normalnie z wydmuchana uszczelka, dopoki nie pojechalem profilaktycznie na podnosnik ;) poza malym wyciekiem na zewnatrz na rogu glowicy nie mialem zadnych objawow.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2009, 20:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 325
Lokalizacja: Zamość
Moje BMW: e34
Kod silnika: m50b20
sznikersik, wielkie thx :) bo juz szukałem wiska i pompy... dzieje się dokładnie tak jak napisałeś, wychylenie minimalne i dalej nie idzie :)

_________________
zerknij na moje e34 crisis version :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2009, 21:03 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 506
Lokalizacja: śląsk (Dąbrowa Górn)
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B25
chyba nikt nie powie ;/

_________________
BardzoMądryWybór ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2009, 21:59 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 506
Lokalizacja: śląsk (Dąbrowa Górn)
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B25
czy ktos mi powie gdzie jest srubka odpowietrzajaca przy termostacie i do czego sluzy ta czesc nr 10 na rysunku i jakie ma zadanie http://bmwfans.info/parts...em_water_hoses/

_________________
BardzoMądryWybór ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2009, 23:03 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 13
Lokalizacja: Sieradz
Przemo85 napisał(a):
czy ktos mi powie gdzie jest srubka odpowietrzajaca przy termostacie i do czego sluzy ta czesc nr 10 na rysunku i jakie ma zadanie http://bmwfans.info/parts...em_water_hoses/


Wyciągnij najpierw chłodnice i dokładnie wypłukaj całą Kercharem :) chłodnica musi mieć tak czyste kanaliki zebys mogł prawie gazete czytać przez nią :) jak wypłuczesz, zalej płynem :) jeśli masz stary 12 zaworowy silnik, sróbka przy termostacie jest widoczna, taki wystający grzybek :) a jak 24 zawory to nie ma odpowietrznika przy termo. :) pozdro


PS. Przy wyłączonym silniku na 90 stopniach, VISCO bedzie sie obracac, nie bedzie ono do konca zblokowane, wcale nie musi byc to usterka viskozy ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 11:32 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 506
Lokalizacja: śląsk (Dąbrowa Górn)
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B25
sprawa wyglada nastepujaco:

Visco wymienilem ale poprawy nie ma,wystarczy ze auto sie nagrzeje do 90stopni i zalacze dmuchawe lub np podgrzewanie tylniej szyby i temp w oczach sie podnosi, co to moze byc?? jaka to przyczyna?? czujnik do wymiany czy sie gdzies zwarcie robi??

pomozcie

_________________
BardzoMądryWybór ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 12:07 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
W aucie masz dwa czujniki temperatury :hyhy: jeden podaje temperaturę na deskę rozdzielczą, a drugi temperaturę silnika do ECU (komputera benzyny) po podłączeniu kompa należy porównać czy rzeczywiście to co widzisz na wskaźniku temperatury jest zbliżone do odczytu komputera benzyny. Może czujnik deski skończył żywot :zakrecony:
Inne możliwości to :

1. Źle odpowietrzony układ chłodzenia (zapowietrzona może być nagrzewnica jak odpowietrzasz a elektrozawory zamkną dopływ płynu do nagrzewnicy to lipa, można spróbować odpowietrzać na przekręconym zapłonie i włączonym ogrzewaniu )
2. Niewydolna pompa wody
3. Piardła uszczelka pod głowicą, jeździ sie normalnie ale pompa wody pcha płyn w jedną stronę a kompresja w drugą, efekt brak chłodzenia silnika


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 16:45 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 506
Lokalizacja: śląsk (Dąbrowa Górn)
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B25
Toudi, czyli mowisz ze jak podlacze autko pod kompa to wszysto mi pokaze??

_________________
BardzoMądryWybór ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 19:27 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Mówię że jak pod kompa podłączysz to dowiesz się czy rzeczywiście temperatura idzie w górę, czy tylko czujnik na desce tak pokazuje. ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 22:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 126
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e46 328Ci
Kod silnika: M52B28TU
kolego mialem taka sytuacje ze moj kumpel robil bmw cabrio e30 2.5 i mial identycznie jak Ty. on wymianial sobie silnik z 2.0 na 2.5 i tez mu skakala temperatura. glowil sie z pol roku o co chodzi, wymienil wszystko. uszczelke wymienil, ukl odpowietrzany pare razy i nic. na koncu wymienil termostat dla jaj i okazalo sie ze to jest przyczyna. moze i sie mysle ale opis zachowania sie auta jest identyczny z tym przypadkiem na ktory sie natknalem. sprawdzic nie zaszkodzi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2009, 05:20 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 506
Lokalizacja: śląsk (Dąbrowa Górn)
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B25
a czy mial tak?? :
jade spokojnie temp. OK,przyspieszam jade np 120km/h temp rosnie,potem sie normuje,zwalniaj temp rosnie potem znowu sie normuje...

_________________
BardzoMądryWybór ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2009, 08:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 126
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e46 328Ci
Kod silnika: M52B28TU
Dokladnie te wahania byly nie za duze, wchodzily tylko na czerwony miernik. Np w czasie postoju w korku grzal sie, a gdy dodal gazu normowal sie. w czasie jazdy normalnej temp byla ok.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2009, 08:36 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
jaras_pro może mieć racje, tylko że wszyscy się rozpisujemy, i szukamy dziury w całym :wstyd: a należy wrócić do podstaw. Rutyniarze :rotfl:

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2009, 08:42 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Jak kiedyś w autach nie było elektroniki to każdy mechanior by zaczął od wyjęcia termostatu na dobre i zrobieniu furą parę rundek. Jak to termostat to po wyjęciu silnik najwyżej będzie niedogrzany :hyhy: jeszcze raz ukłony w stronę jarasa_pro :padam:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2009, 09:41 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 506
Lokalizacja: śląsk (Dąbrowa Górn)
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B25
to wymienie termostat i sie okaze czy to bylo to,ale na kompa tez podjade :)

_________________
BardzoMądryWybór ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2009, 15:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 126
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e46 328Ci
Kod silnika: M52B28TU
to nie koniecznie moze rozwiazac problem, bo wiadomo jak to jest:/ Przemo85 wymien, zobacz i napisz czy cos to dalo. jak tak to na zlocie w Toruniu flaszke stawiasz :rotfl: hehe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL