BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 czerwca 2025, 23:26

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 09:17 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
ryszard55 ma rację najlepiej zacząć od pomiaru ciśnienia sprężania. Twój silnik powinien mieć około 10- 11 na cylinder. Potem możesz zrobić próbę olejową. Mianowicie wykręcasz świecę i wlewasz przez otwór do cylindra strzykawką lub olejarką ok 5 cm3 oleju silnikowego i rozprowadzeniu go po gładzi cylindrowej poprzez przetaczanie auta z włączonym 4. biegiem.Następnie robisz pomiar kompresji, jeżeli jest 0,5 więcej niż przed olejem to kompresje gubisz zaworami (wypalone gniazda), a jak podskoczy ci o 3-4, to padły pierścienie. Jeżeli ciśnienie po próbie olejowej się nie zmieni to wymieniasz uszczelniacze i dalej śmigasz autkiem :P

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 09:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 485
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Moje BMW: e60
Kod silnika: M57/TU
o fak to mnie nie pocieszyliście :kwasny: podejrzewam, że przed sprzedażą był zalany "doktorek" no i teraz wszystko wychodzi :( orientujecie się ile może w razie czego wynieść taki remont silnika? :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 10:03 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego zrób najpierw te pomiary i zdiagnozuj przyczynę dymienia
a potem będziesz się martwił
w tej chwili nie wiadomo jaki jest zakres naprawy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 10:36 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Dobry komplet naprawczy głowicy (wszystkie uszczelki + uszczelniacze i uszczelka pod głowice) to koszt około 450 pln. pierścienie to koszt około 70 pln. na cylinder planowanie głowicy 150 pln. Inny sposób chwilowa poprawa ;) kupić doktorka typu Ceramizer lub CLM BILSTEIN R-2000 powinno na krótko pomóc ale to tylko półśrodek :hyhy: Tak czy tak najpierw zrób jak radził ryszard55


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2009, 07:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 485
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Moje BMW: e60
Kod silnika: M57/TU
Toudi przy wymianie uszczelniaczy pierscieni itd konieczna jest wymiana uszczelki pod glowica i planowanie glowicy??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2009, 08:49 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Jak najbardziej konieczne jak nie chcesz drugi raz głowicy ściągać. Najlepiej śruby którymi przykręcona jest głowica też dać nowe :)

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 22:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 485
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Moje BMW: e60
Kod silnika: M57/TU
Witam, odswiezam temat poniewaz nadeszly radykalne zmiany w zachowaniu auta. Falowanie obortow wydaje mi sie ze pojawilo sie z powodu peknietej gumy od przeplywomierza, moge sie mylic oczywiscie, pod kompa jeszcze nie podlaczalem :] a co do dymienia....to przestal dymic :chytry: czy jest mozliwe ze dymil przez to ze mechanik zalal za duzo oleju przy wymiance?? bo sprawdzalem stan oleju i na bagnecie bylo ponad stan i dymil a dzisiaj sprawdzilem stan oleju i jest idealny a auto przestalo dymic...?? co wy na to? :zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2009, 18:38 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego jeżeli widziałeś że jest za dużo oleju to nie bardzo wiem dlaczego tak jeżdziłeś nie jest to zdrowe dla silnika i oczywiście mógł dymić
pęknięta guma za przepływką to murowane kłopoty z obrotami
faktycznie dobrze się skończyło


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2009, 08:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 485
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Moje BMW: e60
Kod silnika: M57/TU
przyczyna bylo zbyt duzo oleju wlanego przez mechanika :wstyd: a falowanie obrotow bylo spowodowane sparciałą gumą od przeplywomierza :) temat do zamkniecia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL