BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 czerwca 2025, 09:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2009, 09:58 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Lukezz odradzam ci silnik B20 jeżeli szukasz E30 do zabawy bo nie będzie się czym bawić :) O jakiekolwiek zdrowe M20 teraz ciężko i bez delikatnego remontu się na pewno nie obejdzie.
Miałem przez chwilę E30 325i Coupe, szpera 3.91 w środku tylko deska i przednie fotele a z tyłu opona 225/16... Naprawdę trzeba było umieć tym jeździć bo silnik był żyleta i latał bokiem bez żadnej zadyszki.

Przy zakupie trzeba sprawdzić przede wszystkim stan rozrządu - zdjąć dekiel i obejrzeć wałek czy nie jest wycięty i jak się mają stopki popychaczy. Kable i cały układ zapłonowy też jest bardzo ważny bo nowy to wydatek jakiś 500-600zł, Visco 200zł, przepływka 250. Wystarczy te parę pierdółek i nagle się robi spora kwota a jeszcze parę simmeringów na pewno też dojdzie ;) Silnik ogólnie jest prosty jak budowa cepa i nawet nie mając pojęcia o mechanice sam zmienisz w nim rozrząd czy ustawisz zawory.

Jeżeli chodzi o spalanie to moje M20B20 w E28 w trasie przy 90km/h poniżej 8l w Wawie zamulając poniżej 12l, dynamicznie 13,5 a 325 przy spokojnej potrafiło spalić 10,5l.

Jeżeli ktoś mówi że niema przepaści między B20 i B25 to nie spotkał nigdy zdrowego silnika po prostu :) Moje B20 jest katalogowo zdrowe a to jak jechała E30stka z 2.5 było nie do porównania.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2009, 10:14 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 616
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52TU
Myślę,że pierwsze zdanie w wypowiedzi Bobby_Valentino jest bardzo ważne w tym temacie.
M20B20 to sympatyczny silnik do codziennej jazdy bez napinania się i latania bokami :hyhy: .

Do zabawy faktycznie najlepiej będzie się nadawał min. 2.5 w E30 ze szperunkiem i z udchudzonym środkiem. :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2009, 15:40 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 71
Lokalizacja: podlasie
Moje BMW: e30
W e30 warto jeszcze przy pracujacym silniku na biegu jałowym odkrecić korek wlewu oleju, im silnik bardziej kuleje tym jest w lepszym stanie

_________________
[you] remember: "Fast and reliable isn't cheap. Fast and cheap isn't reliable. Reliable and cheap is rarely fast."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2009, 21:59 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
troche sie zawiodłem bo myślałem że z 2.0 to troche polata bokiem i będzie dobre jak na początek no ale nic jak sie trafi zdrowe e30 z m20b20 to je kupie ewentualnie wrzuce jakieś mocniejsze serce pewnie będzie lepszą bazą niż e30 z silnikiem 4-cilindrowym

PS. dzięki za naświetlenie faktów

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2009, 22:06 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 616
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52TU
Bokiem nawet Poldonem polatasz ;) kwestia umiejętności.
Jak chcesz ostro poginać to 2.0 jest za słaby....da się oczywiście fajnie polatać boczkami ale z 2.5 będzie łatwiej.Podstawa do takich wygłupów to szperunek.
Niedawno widziałęm chłopaszka na prakingu jak latał łądnie rozlatująca sie E30 1.6 i dawał rade. :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2009, 20:37 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
panowie dzisiaj kupiłem wąską lampe m20b20 na dyfrze 4.46 szpera i jestem bardzo zadowolony, furka lata bokami aż sie zdziwiłem :super: trzeba ją troche trzymać na obrotach od 4 ciągnie :hyhy: ale wrażenia z jazdy bardzo pozytywne nawet na 3 biegu ślizga :hyhy: co do spalania trasa wyszła spoko jakieś 10l przy lataniu bokiem to dużoo wiecej ale jakie to ma znaczenie :cwaniak:

i z wiązku z tym mam nowe pytania
1. silnik zalamy mineralem wymieniany był co 5tyś zostać przy nim czy przejść na półsyntetyk?? w swojej e36 m40b18 taka zmiane zrobiłem, skutek był pozytywny no ale to inny silnik....
2.Co ile sie wymienia pasek rozrządu tak jak we wszystkich 60tyś?
3.Wkładka K&N da coś. Czy poprostu kupić zwykły filter.
4.Na jakim paliwie jeżdzć? 95? 98?
5.Z ojelej w szkrzynie jest tak jak w e36 czy są jakieś inne zalecenia?
6.Jakie obroty powinny być ma jałowym?

PS. jak będzie ładna niedziela wrzuce fotki ;)

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2009, 21:20 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 616
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52TU
1. Możesz śmiało wlac semisyntetyka
2. Co 60 kkm.
3. Sama wkładka da raczej niewiele
4. 95 lub 98 jak wolisz
5. Skrzynia z czerwoną etykietą ( taki kolor jak na korku zbiorniczka wspomagania) - lejesz ATF (taki jak do automatów i wspomagania) jak nie ma etykiety lejesz syntetyka 75W90
6.ok. 760 obr/min - obrotomierz najczęściej pokazuje trochę niżej ale odczyt z kompa jest dokładny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2009, 22:33 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Paliwo tylko 95 chyba że chcesz przeczyścić wtryski to 98 z BP ;) Mam wkładkę i różnicy nie odczułem.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2009, 06:26 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 616
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52TU
Bobby_Valentino, W instrukcji stoi napisane ;) ,że można tankować paliwo 98 jeśli zależy nam na zmniejszeniu zużycia paliwa i polepszeniu osiągów...z tym,że żadnej różnicy nie ma po zalaniu 98 :oczami:

O jakiej wkładce piszesz :niepewny: ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2009, 09:41 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Bartosz_E30 napisał(a):
Bobby_Valentino, W instrukcji stoi napisane ;) ,że można tankować paliwo 98 jeśli zależy nam na zmniejszeniu zużycia paliwa i polepszeniu osiągów...z tym,że żadnej różnicy nie ma po zalaniu 98 :oczami:

O jakiej wkładce piszesz :niepewny: ?


98 poprawia osiągi ? :zdziwko: Ale to chyba na K-Jet`cie na pewno nie Motronic. Nie znalazłem nic takiego w mojej instrukcji.


Wkładka K&N`a

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2009, 12:58 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 616
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52TU
Bobby_Valentino napisał(a):
98 poprawia osiągi ?

Wiem do czego zmierzasz ;)
Bobby_Valentino napisał(a):
Nie znalazłem nic takiego w mojej instrukcji.

A ja znalazłem i postaram się to wkleić tutaj.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL