BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 21:48

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2009, 19:05 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
Pitz napisał(a):
W każdym M jest szpera, ale w żadnym M nie ma szpery, która zaciskała się w 100%. Do wszystkich M, montują mechaniczne szpery które mają stałe tarcie.
Elektroniczny dyfer jest aktualnie tylko w X6, 135i i nowym Z4

to że w każdym M jest szpera to akurat wiem a co do "zaciskania" się w 100% to powłuję się na to:
Cytuj:
BMW po raz pierwszy zamontowało adaptacyjną szperę która może się zablokować nawet do 100% w M3 e46.

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... efe0b39c7e

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2009, 13:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 111
Lokalizacja: Spalding/UK
Moje BMW: E36 325 Coupe
Kod silnika: M50TU25
Kolega Pitz ma odemnie plusa za rozkodowanie VINu.
Niestety wydaje mi się że nie można na tym polegać gdyż z vinu wyszło że mam zawieszenie m technic i nie mam szpery, a zawieszenia m-ki to auto nigdy nie widziało... Z kolei coraz bardziej mi sie wydaje że szperę jednak ma :oczami:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2009, 13:58 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 126
Lokalizacja: Słupca
Moje BMW: e90 320d+ bonus:)
Kod silnika: M47T2
fabryczną "szpere" mają m-ki. możesz też ją mieć jeśli ktoś zamontował albo jeśli sam to zrobiłeś, jak w najprostrzy sposób sprawdzić napisałem, dużoooooooooooo wcześniej:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2009, 14:03 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
W E36 normalnie była dostępna szpera, to nie E46.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2009, 14:11 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 126
Lokalizacja: Słupca
Moje BMW: e90 320d+ bonus:)
Kod silnika: M47T2
tu jest temat czy "Starwarrior1981" ma szpere w e36, w prosty sposób napisałem jak to zrobić, nie ma nic do zastanawiania się tylko sprawdzić i wszystko będzie jasne...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2009, 14:14 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
No rozumie Cie od początku pisałem żeby podnieść auto i w 20 minut byłoby wiadomo. Nie którzy wolą ciągnąc temat przez tydzień na forum, a i tak na 100% się stanu faktycznego nie dowiedzą.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2009, 14:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 111
Lokalizacja: Spalding/UK
Moje BMW: E36 325 Coupe
Kod silnika: M50TU25
Spokojnie chłopaki, u mnie to nie jest tak prosto podnieść auto bo nie mam ani porządnego lewarka ani żadnych stojaków a niestety tu nie jest tak jak w Polsce że zawsze jakiś znajomy ma kanał lub przydomowy warsztacik... :( Będe jutro u znajomka który może będzie miał możliwość żeby go podnieść to sprawdzę i dam Wam znać


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2009, 15:03 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
No to radze jak najszybciej zaopatrzyć się w podnośnik chyba że na kapciu w razie czego dojedziesz do wulkanizatora. Myślę że jakiś 'szrot' z częściami się znajdzie w Anglii, jakby co w Polsce za 30zł kupisz.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2009, 20:04 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 810
Lokalizacja: znana jako Wielkopolska wschodnia
Moje BMW: E39 530iT
Kod silnika: M54
Starwarrior1981 napisał(a):
...
Niestety wydaje mi się że nie można na tym polegać gdyż z vinu wyszło że mam zawieszenie m technic i nie mam szpery, a zawieszenia m-ki to auto nigdy nie widziało... Z kolei coraz bardziej mi sie wydaje że szperę jednak ma :oczami:
Skąd wiesz, ze nie ma Mtecha zawiasu? Sprawdz jakie masz znaczki na sprezynach i zmierz suwmiarką grubosc drazków stabilizatora a takze w miare dokladnie jak wysoko jest błotnik przedni i tylni od gleby (nad kołem), to Ci powiem czy masz m techa ;)

Co do LSD to tak jak Pinczer napisal tzn na poziomej nawierzchni podnies jedno tylne koło (standardowy lewarek w bagazniku chyba masz), skrzynia na luzie i reczny wyłączony i sprobuj zakrecic tym kołem co jest podniesione. Jak nie drgnie (tak jakby na hamulcu bylo), to znaczy, ze masz szpere, jak normalnie sie zakreci to bedzie bez LSD a jak zakrecisz z duzym oporem to masz szpere ale dobitą ;)

_________________
'OkayLewis it's hammer time'
Obrazek

BetaBoy
http://www.youtube.com/watch?v=mJenWO1Hq5c


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2009, 20:26 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Co do M-technic'a na morach powinny być naklejki:

Obrazek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2009, 20:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 111
Lokalizacja: Spalding/UK
Moje BMW: E36 325 Coupe
Kod silnika: M50TU25
zawiechę miał normalną, tylko strasznie wybitą, jeden amor z przodu był całkiem wylany, w każdym nadkolu była inna wysokość od opony... W sklepie gdzie pytałem się o zawieszenie powiedzieli mi że ma normalne, tak samo w warsztacie... Kupiłem zawiechę MTS Technik wariant do e36 bez pakietu "m" i wszystko gra...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2009, 23:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 111
Lokalizacja: Spalding/UK
Moje BMW: E36 325 Coupe
Kod silnika: M50TU25
Dzięki za porady, sprawdzałem dzisiaj z mechanikiem, szpera jest!!! :super: :super: :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 07:17 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Starwarrior1981 napisał(a):
Kolega Pitz ma odemnie plusa za rozkodowanie VINu.
Niestety wydaje mi się że nie można na tym polegać


Zastanów się co mówisz :) VIN sprawdza się na stronie BMW i jest to w 99,99% wiarygodne. A to że ktoś coś zmienił... Jak do tej pory z moich obserwacji wynika że jedynie radio się z reguły nie sprawdza w starszych modelach - wiadomo dlaczego :)

Co do zawiasu - skoro był M-Tech, to sprawdź jak Ci koledzy radzili: np. grubość stabilizatora. Amorki i sprężyny podejdą do zawiasu mtech i nie mtech. Tyle że mtech ma niższy skok i "powinny" być krótsze amorki. Powinny ale... :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 08:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 111
Lokalizacja: Spalding/UK
Moje BMW: E36 325 Coupe
Kod silnika: M50TU25
KotSylwester napisał(a):
A to że ktoś coś zmienił...


Właśnie dlatego rozkodowanie vinu w starych samochodach może nie być wiarygodne, jak już pisał wcześniej jeden z kolegów


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 17:39 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 378
Lokalizacja: Wwa
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 2&start=40
Fabrycznie nie miałeś szpery, czyli z tego wniosek, że ktoś zrobił pewnie swap dyfra.
Zawiechę miałeś fabrycznie M-tech - tak wynika z vinu.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] "Szpera"-wiarygodność RealOEM
PostNapisane: 15 listopada 2009, 00:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 69
Lokalizacja: b-stok
Moje BMW: e36 coupe/ e34
Pitz, czesc, czy rozkodowałbyś mi vin??

_________________
Gdyby Pan Bóg preferował przedni napęd to chodzilibyśmy na rękach



ocenia moją niuńke e36: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=43897

e34: viewtopic.php?f=6&t=67506


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] "Szpera"-wiarygodność RealOEM
PostNapisane: 17 listopada 2009, 13:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 323
Mam e 36 320i z 95r chciałbym jej założyć szperę ale nie wiem jaka czy ktoś podpowie jakie pasują do tego modelu ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] "Szpera"-wiarygodność RealOEM
PostNapisane: 27 grudnia 2009, 05:40 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 61
Lokalizacja: Dublin
Moje BMW: [E36] 318IS
Czy mysle dobrze, ze szpery nie mam? :

- Podniesiony z jednym kolem do gory, bez recznego, bez biegu. Kolo sie swobodnie kreci w obu kierunkach.
- Podniesiony z dwoma kolami w gorze (na dwoch lewarkach), bez recznego lecz na biegu (inaczej by spadl). Krecac jednym drugie kolo kreci sie w przeciwnym kierunku.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] "Szpera"-wiarygodność RealOEM
PostNapisane: 27 grudnia 2009, 09:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 2786
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Moje BMW: AR 159
pablosokol napisał(a):
czy od innych modelów bedzie pasowała?
wszystko da się zrobić,
szukaj szpery do takiego motoru jaki masz u siebie.
Pitz, było to juz na forum wyjaśniane, most to tez dyferencjał :hyhy:

eclipse05 napisał(a):
- Podniesiony z dwoma kolami w gorze (na dwoch lewarkach), bez recznego lecz na biegu (inaczej by spadl). Krecac jednym drugie kolo kreci sie w przeciwnym kierunku.

masz podniesiony cały tył samochodu i trzymasz go na biegu?.
nie masz szpery

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] "Szpera"-wiarygodność RealOEM
PostNapisane: 28 grudnia 2009, 00:38 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
widac ma jedyne e36 z napedem na wszystkie kółka ;)

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL