BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 17 czerwca 2024, 00:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Klekoczący silnik M40 - układ rozrządu
PostNapisane: 18 kwietnia 2008, 21:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: koszalin
Mam problem z bmwe36m40 91 rok gdy jest zimny klekoce to hydraulika lub walek rozrzadu czy lepiej jest wymienic jedno i drugie czy rozejrzec sie za silnikiem z lancuszkiem i czy jest mozliwosc wymiany z m40 na m43 doradzcie

Cytuj:
klekoce rozrzad


Tytułuj tematy zgodnie z ustalonymi ZASADAMI.
Zapoznaj się z nimi jeśli chcesz uniknąć ostrzeżenia

robertbmw


Ostatnio edytowano 29 kwietnia 2008, 20:07 przez kris18, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 kwietnia 2008, 21:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 87
Lokalizacja: Krzeszowice
Po pierwsze to sprawdz czy wałek jest wytarty jak tak to wałek i samoregulatory trzeba wymienić, no i oczywiście nowe uszczelki,
A co do silnika to jest taka możliwość ale jak tylko to Ci w silniku kuśtyka to nie ma sensu wymieniać odrazu całego motoru


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 kwietnia 2008, 21:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: koszalin
Dzieki Przemek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 kwietnia 2008, 22:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: koszalin
A czy przes to nierowno moze chodzic tajakby trzy pracowaly a jeden mie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 kwietnia 2008, 22:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: koszalin
cylindry oczywiscie ale wtedy gdy jest zimny ,dodam lekko gazu i juz jest ok


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 kwietnia 2008, 22:16 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1362
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Moje BMW: E 36/ E 91
Kod silnika: M40B16/ M47T2
kris18 napisał(a):
A czy przes to nierowno moze chodzic tajakby trzy pracowaly a jeden mie


Oczywiscie zo moze przez wytarty walek nie chodzic jak powinien...zazwyczj tak jest ze motor traci moc.

Poczytaj tutaj...kolega z naszego forum zebral ladnie wszytko w jeden poscik.

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=774

_________________
POZDRAWIAM


ŁUKASZ


<<< Maszeruj albo giń... >>>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 kwietnia 2008, 23:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: koszalin
Dzieki a jaki olej bylby najlepszy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 kwietnia 2008, 23:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: koszalin
i czy lepiej jest kupic silnik z lancuszkiem nowszy czy naprawa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 kwietnia 2008, 23:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: koszalin
bo juz sam niewiem bo mechanikow mamy takich ze jak bylem wymieniac klocki to pytal sie mnie jak ma to zlozyc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwietnia 2008, 07:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 464
Lokalizacja: Częstochowa/Wrocław
Moje BMW: e46 Touring
kris18 napisał(a):
Dzieki a jaki olej bylby najlepszy


Zależy jaki masz przebieg. Tutaj masz post jakimi olejami zalewają silniki użytkownicy forum http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=13506&start=0
Najlepszy będzie półsyntetyk. Wiem to z autopsji. Ja mam silnik m43 zalali go kiedyś minerałem i zaczął klekotać-jakby zawory. szklanki albo popychacze. Później zalali 10w40 a nie 15w40 i chodzi cichutko i nic nie klekocze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwietnia 2008, 08:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: koszalin
Ok ale nadal niemam odpowiedzi na to cy lepiej wydac 1000zl na naprawe czy lepiej zainweztowac w nowszy motorek z lancuszkiem cy to sie oplaca :mur: :mur: :mur:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwietnia 2008, 11:21 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1362
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Moje BMW: E 36/ E 91
Kod silnika: M40B16/ M47T2
kris18 napisał(a):
1000zl na naprawe czy lepiej zainweztowac w nowszy motorek z lancuszkiem


Krzysku ale wlozenie innego nowego motorka to napewno wydatek wiekszy niz to co wydasz na remont...sam motor pewnie w granicach 1500zl a do tego robota itp.

Moim zdaniem lepiej zrobic ten silniczek na dobrych czesciach...nie zamiennikach...wymienic walek popychacze i szklanki...oraz po robocie zalac tak jak kolega wyzej mowil
nygas napisał(a):
Najlepszy będzie półsyntetyk

i to by bylo chyba wszytko.

A i jeszcze jedno...zeby Ci tego nie robil jakis partacz...bo skutki moga byc tragiczne.

_________________
POZDRAWIAM


ŁUKASZ


<<< Maszeruj albo giń... >>>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwietnia 2008, 11:48 
Cytuj:
Krzysku ale wlozenie innego nowego motorka to napewno wydatek wiekszy niz to co wydasz na remont...sam motor pewnie w granicach 1500zl a do tego robota itp.


Ostatnio słyszałem, że M40stki chodzą właśnie w tych granicach, więc pewnie zdrowe M43 jeszcze więcej :)

Jeśli 1000zł starczy Ci na remont, to rób remont. Po pierwsze, wiesz co masz, a jak kupisz nowy silnik, to on nie jest wcale nowy i możesz kupić jakieś inne padło, który ktoś sprzedaje. Remontując swój, masz pewność, że za chwilę to samo lub co innego będzie się dziać. Z resztą, jeśli chodzi o łańcuch, to nie jest kwestia łańcucha, że Ci tak klekocze, tylko oleju. M40stki nie są wcale złymi silnikami, jak to niektórzy piszą, tylko 2. warunki: wymiana paska rozrządu i DOBRY OLEJ. Zalewając go minerałem to jest prawie jak robienie łututututututu na zimnym :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2008, 20:14 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: ÂŚwidnica
to samoregulatory! 400zl i kłopocie.chyba ze wałek zle wyglada to wymień tez :) :) pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2008, 12:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: Szczecin
Mialem taki sam problem. Walek byl przytarty i strasznie stukalo w silniku wymienilem walek rozrzadu. I siniczek lata jak warjat tylko ze mam zalany olej Castrol 15 w 40 i przy odpalaniu slychac tak jak by pukaly zawory czy to wina oleju ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2008, 16:11 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
no ja miałem zalane mineralem i przy rozruchy klekotał zalałem półsyntetykiem i poezja narazie jestem w trakcie testrownia tego przejścia.. narazie widze same plusy.

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2008, 22:59 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: ÂŚwidnica
mi stukalo na zimnym (w e30, 316, m40), az do momentu rozgrzania. Mialem 10w40 wymienilem 1 samoregulator i przestało na chwile. potem wszystkie musialem zmienic i było ok! A w e36 325 1991r stukało rano przez 3 sek i problem znikał.A wałek wygladał na bardzo ładny!tyle ze tam 3ba by było 24 wymienic!!!nie było potrzeby. moim zdaniem ten problem sie pojawi w kazdym starym silniku bmw..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2008, 23:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 109
Lokalizacja: Krusin
koledzy tak naprawde to jeśli ktokolwiek z Was robił remonty silników to wie że pewnie wymiana wszystkiego gwarantuje jakość wykonanej pracy ale jeśli ktoś jeszcze myślał przy tym i obserwował części zużyte to wie choć może Nikt się ze mną nie zgodzić to wystarczy zwykła wymiana samoregulatorów i [co ważne] podszlifiwanie płaszczyzn ślizgających się po wałku czyli [dżwigienek zaworowych] które zużywają się podczas pracy silnika, a szlifując je nadajemy im płaszczyzn pozbawionych krzywizn . Czyli po wyszlifowaniu krzywek i po wymianie samoregulatorów mamy do czynienia z nowym ustawiewniem sie samoregulatorów względem krzywek co za tym idzie brakiem zbednych stuków więc nie doradzajmy koledze wymiany silnika , bo ten jest dobry, tylko poradżmy Mu taki lekki brak zaufania do mechanika i wzięcie sprawy w swoje ręce gdyz to pozwoli mu zaoszczędzić kupe kasy no chuba że właściciel nie ma pojęcia o robocie wtedy cały ten post nie ma żadnego sensu a to co pisze jest dla niego bzdurą wtedy może zrozumiem o CO W TYM FORUM CHDZI

_________________
Rafalindo 750iL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Klekoczący silnik M40 - układ rozrządu
PostNapisane: 6 kwietnia 2014, 16:08 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: e65
Kod silnika: m67
Witam,czy odsluchujac sciezke dzwiekowa z pracy silnika M40 moze ktos okreslic czy to jest 100% bocian?

https://www.youtube.com/watch?v=1PVYgO9hguw


Walek nowy,popychacze INA,dzwigienki od m43.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Klekoczący silnik M40 - układ rozrządu
PostNapisane: 6 kwietnia 2014, 16:16 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 687
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=135852
Ja bym się skłaniał do stwierdzenia że to nie bocian, ale jeśli masz dźwignie od M43 to sprawdź sobie adapterki, ustaw wałek w neutralnym położeniu i sprawdzaj czy nie latają pomiędzy elementami z którymi współpracują, bo jeśli masz je zrobione z kiepskiego materiału to licz się z tym że mogą się kiedyś wyrobić a potem rozlecieć (ja tego doświadczyłem :niepewny: )


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL