BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 17:12

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Sprawdzenie silnika
PostNapisane: 21 czerwca 2017, 19:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 209
Moje BMW: E38 & E36
Kod silnika: 2x M62B44
Garaż: E38 740iA 1997
E36 344i 1992

Było: E36 328iA 1994
Hej,

Prawdopodobnie nadszedł czas zmian i niedługo zagości u mnie w garażu a potem pod maską M50B25NV.
Silnik wstępnie obejrzałem, zobaczyłem jak pracuje - na początku się lekko chwiał ale po kilkunastu sekundach zaczął pracować równiuteńko. Ponoć był 2 miesiące nie odpalany.
W każdym razie przed zakupem będę jeszcze mierzył kompresję. Oczywiście na zimnym a potem na ciepłym. Przepustnica i moduł olejowy obleciała śniedź. Zakładam, że od długiego stania w wilgotności(?) oraz widać wyciek oleju spod klawiatury(z przodu pokrywy rozrządu) i z rurki wychodzącej do odmy. Jak spod pokrywy to rozumiem, ale dlaczego może uciekać przez odmę? Wiadomo, może być zapchana, ale co to może jeszcze być? I pytanie najważniejsze - czy po teście kompresji, jeśli wynik wyjdzie pozytywnie to można uznać, że silnik ok? Na coś jeszcze konkretnie zwrócić uwagę?
Swój B20 rozebrałem do ostatniej śrubki i wydaje mi się, że jeśli będzie trzymał kompresję to czarów tam nie ma i wszystko jest stosunkowo łatwo naprawić.

Będę wdzięczny za pomoc ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Sprawdzenie silnika
PostNapisane: 22 czerwca 2017, 17:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 77
Moje BMW: E36, E46
Kod silnika: M43 1.6 , M43 1.9
Zmierz Kompresje, oraz wykonaj próby olejowe ,i sprawdź olej jak wygląda w silniku czy tam czasami zamiast oleju jest maź sylikonowa ( moto doktor) , ja już widziałem rożne cuda na kiju , uszczelkę pod pokrywą to sobie wymienisz ,dobrze abyś znał przebieg tego silnika , ale nie oszukujmy się i tak tego nie sprawdzisz :) ponoć dwa miesiące był nie odpalany ? ponoć marsjaninie istnieją , mi by już się zapaliła kontrolka UWAGA, oczywiście może tak być że silnik po dłuższym nie odpalaniu pokula.Żądaj gwarancji rozruchowej tylko na papierze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Sprawdzenie silnika
PostNapisane: 24 czerwca 2017, 11:11 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 632
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E38 740i 5gang/E36/
Kod silnika: M60B40/M43/M52
M50 nie ma odmy tylko zwykły wąż do odpowietrzenia, (m52 ma).
Jeśli równo pracuje na ciepłym, kompresje ma, olej to nie kisiel z pod głowicy się nie leje, to tylko brać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Sprawdzenie silnika
PostNapisane: 25 czerwca 2017, 01:01 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
Wykonaj test szczelności cylindrów.
Kompresja i próba olejowa wszystkiego ci nie powie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Sprawdzenie silnika
PostNapisane: 25 czerwca 2017, 18:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 209
Moje BMW: E38 & E36
Kod silnika: 2x M62B44
Garaż: E38 740iA 1997
E36 344i 1992

Było: E36 328iA 1994
Silnik niestety mi uciekł. Ktoś mnie uprzedził i kupił. Trochę szkoda, bo cena była niezła B25NV już dość rzadko się pojawiają.
No nic. Ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło bo zdecydowałem się na V8 :rotfl: :hyhy:

@bawarczyk88i, odma to odpowietrzenie skrzyni korbowej, czyli właśnie ten wąż w M50. M52 ma odmę poprowadzoną przez separator oleju.

W każdym razie dzięki wszystkim za odpowiedzi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL