BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 17 czerwca 2024, 08:58

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E28] Twardy pedał hamulca!
PostNapisane: 7 marca 2006, 19:50 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 575
Lokalizacja: Radom
Co oznacza twardy pedał hamulca? Co jest nie tak? Co może być tego przyczyną?

_________________
===BMW E28 M20B20===
ZAPRASZAM ----> OLDTIMERY & ZABYTKI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2006, 20:21 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 587
Lokalizacja: kwidzyn obecnie Nederland
Moje BMW: bmw e36
Kod silnika: m52b20
z tego co sie oriętuje niesprawne serwo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2006, 20:37 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
Też tak sądze że to może być serwo ,ale na wszelki wypadek nie zaszkodzi odpowietrzyc cały układ , to na pewno nie zaszkodzi, a być może problem rozwiąże.

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2006, 20:38 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
albo serwo albo sprawdz weze od podcisnienie moze ktorys ze starosci jest nieszczelny


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2006, 02:11 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 34
Lokalizacja: GdaĂąsk
Albo serwo albo węże podciśnienia. Innej opcji nie ma.
Jeśli to wąż podciśnienia to jest duża szansa, że silnik zacząłby nierówno chodzić z powodu lewego powietrza w dolocie.
Tak więc stawiam na serwo. Chyba, że masz wodę w układzie i zamarzła, co wykluczam z góry.

Rozumiem, że hamulce działają i pracują ok tylko potrzebują dużej siły?

_________________
...ja mojÂą delikatnie proszĂŞ pedaÂłem gazu, inaczej wyprzedza mnie bagaÂżnik.


BMW E30 320i - 1987


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2006, 07:09 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 575
Lokalizacja: Radom
Tak, działaja OK

_________________
===BMW E28 M20B20===
ZAPRASZAM ----> OLDTIMERY & ZABYTKI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2006, 12:45 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 34
Lokalizacja: GdaĂąsk
No to tak ja mowie, albo przewody albo serwo.

_________________
...ja mojÂą delikatnie proszĂŞ pedaÂłem gazu, inaczej wyprzedza mnie bagaÂżnik.


BMW E30 320i - 1987


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2006, 14:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 344
Lokalizacja: GdaĂąsk
to jest na 100 % padniete serwo ... albo podcisneinie ... bo to jest objaw braku wspomagania ...

lepiej mi powiedzcie co jest ... innym aucie bo to jest dla mnie zagadka :D ford sierra 2.3d 1986 r torche nie w temacie ale dzialanie to samo ...

pewnego razu coś sie skopało ... i wyglada to tak ... kiedy odpalony jest silnik ... pedal hamulca zapada sie w podłoge i hamuje.. trzeba go odciągac zeby normalnie jechac ... po wylaczeniu silnika pedal hamulca powraca ... narazie problem jest roziwązany w ten sposb ze odłączony jest przewód podcisnienia i nie ma wspomagania ... no i jest coś z tym wspomaganiem ale co ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2006, 21:56 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 38
Lokalizacja: Lubuskie - Cybinka
Jaras E21- w twoim przypadku walniete jest to samo - SERWO. :?

_________________
E30 320iA 85r
E21 320 M20B20/4A1 79r
E21 320 M10B20 77r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2006, 18:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: radom
Moje BMW: VW Passat B5 kombi
Kod silnika: AFN 110KM
fajne rzeczy tu piszecie :-) w większości E28 nie ma serwa. zazwyczaj twardy pedał jest wynikiem uszkodzenia AKUMULATORA CIŚNENIA czyli element nr 4 na podanym rysunku.
pozdrawiam

_________________
cieszę się, jeśli komuś pomogłem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2006, 19:04 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
W większości przypadków jest serwo.
Akumulator cisnienia o którym piszesz także wystepował w E28 lecz przeważnie przy dużych silnikach. Jest on elementem wspomagania hydraulicznego pracującego również w układzie wspomagania kierownicy. Jeżeli ten akumulator byłby padnięty to użytkownik wspomniałby o dwóch usterkach - hamulcy i wspomagania kierownicy.
W tych modelach gdzie nie ma wspomagania kierownicy jest zastosowane serwo i w tym przypadku usterka leży po jego stronie.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2006, 19:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: radom
Moje BMW: VW Passat B5 kombi
Kod silnika: AFN 110KM
Cytuj:
W większości przypadków jest serwo.

począwszy od 525i w górę wszystkie miały akumulator ciśnienia, wyjątkiem jest E28 525e i E28 528e oraz diesle.

Cytuj:
Jeżeli ten akumulator byłby padnięty to użytkownik wspomniałby o dwóch usterkach - hamulcy i wspomagania kierownicy.

tak się składa że w mojej E28 jest padnięty akumulator ciśnienia a o niedomaganiach pracy wspomagania kierownicy nie ma mowy. chcesz sprawdzic zapraszam do radomia, tylko przyjedź zanim wymienię akumulator, śpiesz sie bo już zamówiony i leci do mnie.
zresztą czytając ten wątek wątek nie zauważyłem by ktoś wspomniał o tym elemencie. a element to ciekawy jak i samo rozwiązanie samo w sobie.
pozdrawiam[/scroll]

_________________
cieszę się, jeśli komuś pomogłem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2006, 19:21 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Wiem o tym że rozwiązanie tego typu wspomagania jest bardzo interesujące i stosowane nie tylko w E28.
Problem jednak tu przedstawiony dotyczy piątki z silnikiem 2,0l więc od razu ten temat możemy wykluczyć.
Co do objawów uszkodzonego akumulatora cisnienia można książkę napisać, a najbardziej powszechnymi są twardy hamulec i zacinająca się chwilami kierownica - najczęściej wtedy kiedy uzywamy obu układów w tym samym czasie.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2006, 19:32 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: radom
Moje BMW: VW Passat B5 kombi
Kod silnika: AFN 110KM
u mnie objawów wskazujących na niepoprawne działanie wspomagania układu kierowniczego nie ma mowy. co do awarii o której mowa w tym temacie to przyznam że warto czasem napisac coś ponad tylko sztywne ramy pytania, szczególnie kiedy warto przedstawić jakieś odmienne rozwiazanie.
pozdrawiam

_________________
cieszę się, jeśli komuś pomogłem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL