BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 czerwca 2025, 19:40

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Wymiana rolki napinającej pasek klinowy
PostNapisane: 6 sierpnia 2009, 13:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 411
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 328i / E46 320Ci
Kod silnika: M52TUB28/ M54B22
Witam

BMW 318i M43

Prawdopodobnie moja rolka napinająca świszczy(coś w silniku świszczy) zdjełem pasek klinowy i czuje luzy na rolce napinającej go, jak wymienić tą rolke napinającą? Tym samym kluczem którym ściąga się pasek klinowy czy tam jest inna śruba mocująca tą rolkę? A może tam jest lewy gwint? Poprostu jak mam tą rolkę zdemontować i założyć nową?

pozdrawiam


Ostatnio edytowano 6 sierpnia 2009, 13:30 przez Wiecko, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sierpnia 2009, 22:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 411
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 328i / E46 320Ci
Kod silnika: M52TUB28/ M54B22
Jak by ktoś chciał wiedzieć to jest tam lewy gwint :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sierpnia 2009, 22:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 442
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e36 ---> e39
Kod silnika: M42B18---> m52b25
Piszczący pasek to efekt słabego naprężenia paska (przynajmniej u mnie tak było ) wymiana rolki Ci może niewiele pomóc - ja wymieniłem rolkę z napinaczem.

_________________
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2009, 07:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 417
Lokalizacja: Bogatynia
sprawa jest prosta,zdejmujesz dekielek plastikowy ktory osłania śrubę ,bierzesz klucz nasadowy 16 i odkrecasz.gwint jest tam zwykły,czyli odkrecasz w przeciwnym kierunku zegarka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2009, 13:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 411
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 328i / E46 320Ci
Kod silnika: M52TUB28/ M54B22
Ja to juz zrobiłem z tydzień temu i był tam lewy gwint :) ale i tak pasek piszczał bo był zjechany, po wymianie paska wszystko ok :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2009, 13:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 417
Lokalizacja: Bogatynia
nie możliwe że był lewy gwint,nie spotkałem sie z tym jeszcze,w która strone odkręcałeś śrube ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2009, 13:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 411
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 328i / E46 320Ci
Kod silnika: M52TUB28/ M54B22
W prawo odkręcałem czyli lewy czy prawy gwint?:D
Gwint był napewno inny niż zwykłe w drugą storne sie go odkręcało :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2009, 13:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 417
Lokalizacja: Bogatynia
no lewy,dziwne to jest że tam był lewy gwint


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2009, 13:38 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 707
Lokalizacja: Kamyk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30 Supercharged
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 78&start=0
Dziwna sprawa z tym lewym gwintem :zdziwko:

Ja jak majstrowałem przy swoim M50 i M43 to lewy gwint był tylko na visko :)

Hmmmm... pierwsze słyszę :niepewny:

Pozdrawiam ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2009, 13:41 
Offline
Forumowicz

Posty: 417
Lokalizacja: Bogatynia
a pamiętasz numer klucza ktorym odkręcałeś tą śrube


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2009, 13:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 411
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 328i / E46 320Ci
Kod silnika: M52TUB28/ M54B22
Nom klucz numer 16, specjalnie kupowałem tą nasadke :D MOże tobie chodzi o tą drugą rolke napinającą tam jest klucz 17 i jest zwykły gwint, a lewy jest w tej rolce z napinaczem, ktorej nigdzie kupić nie mogłem ,ale luzów nie miała więc tylko łożyska nowym smarem nasmarowałem :)

_________________
BMW KLUB SZCZECIN
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2009, 13:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 417
Lokalizacja: Bogatynia
u mnie wszystkie rolki maja śrube na klucz 16


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2009, 14:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 411
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 328i / E46 320Ci
Kod silnika: M52TUB28/ M54B22
To może u mnie ktoś inną śrubke wstawił, wszystko możliwe :)

_________________
BMW KLUB SZCZECIN
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL