BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 czerwca 2025, 20:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 79 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 318IS
PostNapisane: 25 października 2009, 15:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 35
Lokalizacja: Bielsko BiaÂła
witam

nie ukrywam jestem nowy na forum i chcialbym zasiegnac porady.czy moglby mi ktos rozpisac jakie sa maxymalne predkosci na kazdym biegu osiagane przez e36 318is- M42? 80km/h przy 3000obr/min na 5 biegu to chyba troche malo jak na motor ktory ma 140 koni :zdziwko:
prosze o rade :co sie dzieje z moja bunia? pomocy :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2009, 16:19 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
listek napisał(a):
80km/h przy 3000obr/min na 5 biegu

Masz zapewne nieoryginalny dyferencjał, z bardzo krótkim przełożeniem... (bo ślizganie sprzęgła trzeba wykluczyć)

Wszystkiego sie dowiesz, jak postawisz auto na kanał, i przeczytasz tabliczkę z aktualnym przełożeniem... przykręcona śruba na tyle dyferencjału (od tyłu) ;)

80km/h to jest bardzo zaniżona prędkość przy 3tyś na 5 biegu... Szkoda silnika, oprócz tego dużo większe spalanie, a na trasie to zapewne tragedia.
Ale masz też jeden duży plus, zapewne super przyspieszenie do setki :hyhy:

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2009, 16:57 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 589
Lokalizacja: Południe
Moje BMW: przeróżnie
no do tej setki to tez moze byc roznie, bo tam gdzie ty do sety zmieniasz 2 razy bieg, on musi juz leciec na 3ce, wiec jesli chodzi na sztywno o czas 0-100 to wcale nie musi byc szybszy od oryginalu.

_________________
Garaż pełen wynalazków...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2009, 17:20 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Kune napisał(a):
no do tej setki to tez moze byc roznie, bo tam gdzie ty do sety zmieniasz 2 razy bieg, on musi juz leciec na 3ce, wiec jesli chodzi na sztywno o czas 0-100 to wcale nie musi byc szybszy od oryginalu.

Niestety ale żebym ja osiągnął 100wke również muszę włożyć 3...(u mnie są to początkowe obroty) On zapewne też na trójce osiąga 100 tylko ze na wysokich obrotach... i na pewno dużo zyskuje na czasie... ;) Myślę ze spokojnie w 9 sekund osiągnie 100 przy tym przełożeniu ;)

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Ostatnio edytowano 25 października 2009, 17:21 przez COUPE, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2009, 17:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 35
Lokalizacja: Bielsko BiaÂła
no wlasnie na trasie nie jest najlepiej...z tego co sie orientuje to ten model powinien spokojnie pojechac 200km/h - mowic szczerze - obecnie nie jest to mozliwe...
sprzeglo jes nowe wiec nie ma podstaw do tego by cos z nim bylo nie tak ale w poniedzialek ,oze uda mi sie odnalezc informacje o przelozeniu...co w takiej sytuacji mozna zrobic?dyfer do wymiany?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2009, 17:33 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
listek napisał(a):
dyfer do wymiany?

Tak to jedynie rozwiązanie... W twoim przypadku powinieneś mieć dyfer z przełożeniem 3.45 i takiego szukaj... Tak masz racje, m42 powinien spokojnie przekraczać 200km/h i tak w moim przypadku jest :P

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2009, 17:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 35
Lokalizacja: Bielsko BiaÂła
rozumiem ze takiej cyfry powinienem szukac na dyfrze tak? komputerowo nie da sie tego sprawdzic? jezeli palnalem glupote to sorry...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2009, 17:56 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
listek napisał(a):
rozumiem ze takiej cyfry powinienem szukac na dyfrze tak? komputerowo nie da sie tego sprawdzic? jezeli palnalem glupote to sorry...

Nie da sie... Na kazdym dyferencjale masz przykręcona blaszkę o wymiarach 1cm(szerokość) i ok 5cm(długość) i na tej właśnie blaszce będzie wybite przełożenie danego cyfra, w twoim przypadku musi to być 3.45 ;)

Tak to wygląda: (czasami trzeba ta tabliczkę przetrzeć papierem ściernym)
Obrazek

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Ostatnio edytowano 25 października 2009, 18:13 przez COUPE, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2009, 18:00 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 589
Lokalizacja: Południe
Moje BMW: przeróżnie
COUPE napisał(a):
Kune napisał(a):
no do tej setki to tez moze byc roznie, bo tam gdzie ty do sety zmieniasz 2 razy bieg, on musi juz leciec na 3ce, wiec jesli chodzi na sztywno o czas 0-100 to wcale nie musi byc szybszy od oryginalu.

Niestety ale żebym ja osiągnął 100wke również muszę włożyć 3...(u mnie są to początkowe obroty) On zapewne też na trójce osiąga 100 tylko ze na wysokich obrotach... i na pewno dużo zyskuje na czasie... ;) Myślę ze spokojnie w 9 sekund osiągnie 100 przy tym przełożeniu ;)


No chyba ze tak u Was wygladaja przelozenia. Nigdy nie jezdzilem IS wiec ciezko mi sie do tego odniesc ;)

Jesli chodzi o vmax to jak to wyglada? Auto nie ciagnie dalej niz np. 5000obr czy dochodzisz do odcinki na ostatnim biegu? Bo z tego co piszesz to faktycznie masz dosc wysokie obroty jak na 80km/h ale na "krotkim" dyfrze na 5tce powienienes dochodzic do konca obrotow.

_________________
Garaż pełen wynalazków...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2009, 19:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 35
Lokalizacja: Bielsko BiaÂła
wyglada to mniej wiecej tak , ze na pierwszym biegu mam ok 20 km/h !!!!!-wartosc przy odcieciu.drugi bieg to wartosc ok 60km/h a wrzucajac trojke osiagam 100 przy 5500obr/min moze 6000obr/min-w chwili obecnej nie pamietam dokladnie ale to sa wartosci zblizone do tych co obecnie pokazuja mi zegary.nie wyglada to za ciekawie.

dziekuje za zdjecie - napewno jutro sie tym zajme.mam tylko nadzieje ze nie jest to jakas powazna "awaria" i ze sie z nia uporam bez koniecznosci zagladania do m-cars'u :niepewny:
a hak u Ciebie kolego wyglada sprawa tych predkosci? dzieli nas pewnie straszna przepasc...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2009, 19:09 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
listek napisał(a):
a hak u Ciebie kolego wyglada sprawa tych predkosci? dzieli nas pewnie straszna przepasc...


Taj jest duża przepaść, masz strasznie krótki dyferek...

ja mam ok: (napisze tak mniej więcej, bo już nie pamiętam, a dawno już go tak nie przyciskałem :P )
1 do ok: 45-60
2 do ok: 85-90
3 do ok 135-145
listek napisał(a):
mam tylko nadzieje ze nie jest to jakas powazna "awaria" i ze sie z nia uporam bez koniecznosci zagladania do m-cars'u :niepewny:

Zmiana dyferku to tylko i wyłącznie na używkę, nowe są strasznie drogie, często przewyższają wartość niektórych e36 :hyhy:
Sprawne używane 3.45 wąchają sie w cenach od 250-500zł ja za swojego zapłaciłem coś ok 350-400zł + wymieniałem olej i o ring(na wale) bo sie leciutko pocił...
I powiem Ci ze trafić na dobry, niechuczacy dyfer jest trudno :kwasny:

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2009, 19:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 35
Lokalizacja: Bielsko BiaÂła
to co napisales jest straszne!!!!!!!!!! :wstyd:
nie wiem co wczoraj czul golota po walce z adamkiem ale ja czytajac twoje dane zalamalem sie.jutro sprawdze ta blaszke.dzieki wielkie za pomoc-jutro sie napewno odezwie i dam znac jaka wartosc jest na dyfrze.
jeszcze raz dziekuje :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2009, 19:21 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
listek napisał(a):
utro sprawdze ta blaszke.dzieki wielkie za pomoc-jutro sie napewno odezwie i dam znac jaka wartosc jest na dyfrze.

Tu nie ma co sprawdzać :P Tu trzeba sie rozglądać za nowym dyferencjałem :hyhy:

Na moje oko twój dyfer pochodzi zapewne z automatu, a jego wartość będzie zbliżona do wartości 4.44 :ok:

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2009, 21:10 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 589
Lokalizacja: Południe
Moje BMW: przeróżnie
no i nie ma co zalamywac rak, bo skoro masz dobry dyfer to Twoj mozesz puscic na allegro - z racji ze jest króciutki to moze calkiem dobrze sie sprzedac, bo sa osoby ktore poszukuja takich dyfrów. :)

_________________
Garaż pełen wynalazków...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2009, 10:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 35
Lokalizacja: Bielsko BiaÂła
no wiec Panowie udalem sie z samego rana na kanal-szczotka druciana do reki i ladnie wyczyscilem blaszke by odczytac symbol na dyfrze.i co ? ku mojemu zdziwieniu widnieje na niej czarno na bialym "345v5....." :zdziwko: :zalamany:
co teraz? dyfer jest taki jak pisaliscie wczoraj i czyba nawet napewno orginalny.nic nie bylo ruszane w tej czesci samochodu...
co powinienem sprawdzic?tylko nie piszczie ze wymienic silnik...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2009, 15:09 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
listek napisał(a):
no wiec Panowie udalem sie z samego rana na kanal-szczotka druciana do reki i ladnie wyczyscilem blaszke by odczytac symbol na dyfrze.i co ? ku mojemu zdziwieniu widnieje na niej czarno na bialym "345v5....." :zdziwko: :zalamany:
co teraz? dyfer jest taki jak pisaliscie wczoraj i czyba nawet napewno orginalny.nic nie bylo ruszane w tej czesci samochodu...
co powinienem sprawdzic?tylko nie piszczie ze wymienic silnik...

Pamiętaj że blaszkę można bez problemu wykręcić, i przykręcić do innego dyfra...
I tak mi sie wydaje że będzie u ciebie...
Najlepszym sposobem było by podnieść jedno koło do góry, i obrócić nim 20 równych obrotów po 360stopni, i jednocześnie dokładnie zliczyć ile obrotów w tym momencie wykonał wał napędowy... Na tej podstawie bym porównał to ze swoim przełożeniem, i ewentualnie byśmy wyciągnęli odpowiednie wnioski, czy masz oryginalny dyfer 3.45 ;)
listek napisał(a):
80km/h przy 3000obr/min na 5 biegu

Dziś specjalnie sprawdziłem jakie jak mam obroty na 5 biegu przy 80km/h i wyszło ze mam ok 2300obr (na felgach oponach 17/45/225)

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2009, 15:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 35
Lokalizacja: Bielsko BiaÂła
jezeli nie ma innego wyjscia to jutro sie tym zajme( mam nadzieje ze pogoda dopisze). byc moze faktycznie masz racje z ta blaszka choc jestem prawie pewien ze nie jest podmieniona.nie wyglada na ruszana ale przeciez auto ma swoje lata...wszystkiego sie nie zobaczy. nie daje mi spokoju ta sprawa :zalamany: zwlaszcza ze z tylu mam podobnego buta...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2009, 16:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 449
Lokalizacja: Garwolin
Moje BMW: e60 3.0d
Kod silnika: M57TUD30
Garaż: było e36 i e46 a jest e60 :)
no tragedia :zalamany:

ja mam w m43b16 i na 5 biegu 3tyś/obr 110 km/godz

_________________
Obrazek
Jest e60 2004r 3.0d 218hp.......................BYŁO e46 i e36


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2009, 23:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 35
Lokalizacja: Bielsko BiaÂła
Panowie-ktos gdzies napisal o licznikach... mozecie podac mi jaka wartosc widnieje lub powinna widniec na zegarze w moim tym modelu bmw?chodzi mi o predkosc maksymalna.moze faktycznie ktos cos kiedys kombinowal z zegarem... (tylko z drugiej strony po co ktos mialby wymieniac zegar w samochodzie?) ale sprawdzic nie zaszkodzi...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2009, 23:36 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 589
Lokalizacja: Południe
Moje BMW: przeróżnie
zanim zaczniesz kombinowac z zegarami wez moze kumpla, jedzcie obok siebie i sprawdz z nim predkosc... najtanszy i najszybszy sposob.

_________________
Garaż pełen wynalazków...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 79 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL