BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 czerwca 2025, 14:11

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] M20B20 awaria
PostNapisane: 29 listopada 2009, 23:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Moje BMW: E90 M3
Kod silnika: S65
Witam. Jestem nowym użytkownikiem forum. Niestety mój pierwszy post będzie zarazem prośbą o rozwiązanie problemu. Mam BMW E30 z jednostką napędową M20 B20. W wyniku braku wyobraźni w ten weekend bardzo mocno goniłem auto po pasie startowym przez ok 25 minut wydawało mi się że przy dużych prędkościach chłodzenie jest dobre. niestety nagle coś strzeliło i z pod maski zaczął wydobywać się biały dym a z przodu auta wyciekł płyn chłodniczy. odholowałem auto i silnik odpala normalnie nie kopci ani nic więc myślę że uszczelki nie wciągnęło ale moje pytanie jest takie. przewody są te gumowe ok. nie brałem auta na kanał ale zastanawiam się którędy płyn uciekł? mogła pęknąć chłodnica? jak to sprawdzić najlepiej?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M20B20 awaria
PostNapisane: 30 listopada 2009, 00:06 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
DDastardli napisał(a):
jak to sprawdzić najlepiej?


Używając swoich gałek ocznych do zlokalizowania usterki.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M20B20 awaria
PostNapisane: 30 listopada 2009, 00:14 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 283
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e46 Cabrio
Kod silnika: N46B20 swap M54B30
Dokładnie... użyj oczu do lokalizacji usterki a napewno znajdziesz :) nikt konkretnie Ci nie napisze co to mogło strzelić bo przykładów jest wiele... ale ja bym stawiał jednak na jakiś gumowy kruciec...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M20B20 awaria
PostNapisane: 30 listopada 2009, 01:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Moje BMW: E90 M3
Kod silnika: S65
Bobby_Valentino napisał(a):
Używając swoich gałek ocznych do zlokalizowania usterki.


problem w tym że nic nie widać. czy np można zalać układ zwykłą wodą żeby zobaczyć gdzie cieknie czy o grozi jakimiś konsekwencjami?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M20B20 awaria
PostNapisane: 30 listopada 2009, 01:22 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 45
Posty: 741
Można.Zalej,odpal niech sobie chodzi i zaglądaj gdzie tylko dasz rade.Obserwuj tylko temperaturę czy nie pójdzie za wysoko,możesz nawet na kanał wjechać jak masz możliwość,i patrzeć też od spodu dokładnie.A jeśli znajdziesz już to później oczywiście wymień wodę na płyn...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] M20B20 awaria
PostNapisane: 30 listopada 2009, 08:14 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 789
kolego, zalej jak mówią wodą, tak aby był stan. odpal samochodzik, jak bedzie stan zamknij koreczek i zobacz którędy woda ucieka. na bank jakaś guma spadła. zerknij np na łączenia chłodnicy z blikiem silnika gdzie gumy łącza te dwa elementy.
jeśli chłodnica jest cała to nie zrobiłeś bałaganu o ile nie odpalałeś zbyt często bez płynu chłodniczego bo to est cios poniżej basa dla silnika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] M20B20 awaria
PostNapisane: 30 listopada 2009, 10:31 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 71
Lokalizacja: podlasie
Moje BMW: e30
sprawdz czy nie wywaliło śruby spustowej chłodnicy na samym dole z prawej strony stojąc z przodu samochodu

_________________
[you] remember: "Fast and reliable isn't cheap. Fast and cheap isn't reliable. Reliable and cheap is rarely fast."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] M20B20 awaria
PostNapisane: 30 listopada 2009, 16:47 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 565
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e36 332i
Kod silnika: s50b32
a moze poprostu zawór cisnieniowy puscił bo było zbyt duze cisnienie w układzie?np od powietrza dostasjacego sie do układu przez uszkodzona uszczelke pod głowica.wtedy wszystkie weze i króćce będą całe.

_________________
Moje byłe e36 318i M40 GT oraz obecne e36 332i w służbie rajdowej : viewtopic.php?t=48443


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] M20B20 awaria
PostNapisane: 30 listopada 2009, 17:04 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 767
Moje BMW: e46 330dTA
Kod silnika: M57
Witaj. Ja miałem taki sam problem w swoim aucie. Na początku nie było widać nigdzie żadnego pęknięcia chłodnicy, lecz po wykręceniu zbiorniczka wyrównawczego (foto: plastikowy zbiorniczek z lewej strony chłodnicy) zauważyłem, że od środka jest pęknięty prawie przez całą długość. I całe szczęście, że tylko tyle się stało ;)
Obrazek

po kupnie na szrocie za 30zł. owego zbiorniczka zamontowałem z powrotem oczywiście wymieniając dwie uszczelki i dodatkowo wysmarowałem to sylikonem silnikowym (który wytrzymuje duże temperatury) i jak na razie trzyma się :ok:
a i dodam Ci tylko, że następstwem tego, że powstało takie duże ciśnienie które rozwaliło plastikowy zbiornik było wyłamanie się łopatek w pompie wody i zagotowanie płynu chłodniczego :zdegustowany:
co do zalania układu chłodniczego wodą nie ma jakichkolwiek przeciw wskazań tylko uważaj na niskie temperatur, żeby nie było przymrozku (lepiej od razu po uszczelnieniu zalej płynem).
A czy poszła Ci uszczelka pod głowicą możesz zdiagnozować sprawdzając poziom oleju (czy nie ma żadnego osadu i czy poziom oleju znacznie nie wzrósł).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] M20B20 awaria
PostNapisane: 30 listopada 2009, 20:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Moje BMW: E90 M3
Kod silnika: S65
Dziękuje Wam wszystkim za odpowiedzi. Jutro po szkole wstawię auto do garażu i zacznę kombinować. Co do oleju to poziom się nie zmienił i konsystencja jest taka jak być powinna. Żadne "cappucino" się nie zrobiło więc chyba uszczelka przeżyła. Jak tylko się dowiem co to było to napiszę. Tymczasem dziękuję za rady przynajmniej wiem jak się do tego zabrać. :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] M20B20 awaria
PostNapisane: 2 grudnia 2009, 21:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Moje BMW: E90 M3
Kod silnika: S65
Chłodnica mi poleciała. Pękł element z tworzywa sztucznego na którym opiera się spód chłodnicy i cała przesunęła się na wiatrak który ją zmasakrował po okręgu. W weekend wrzucę fotkę. Już wyciągnąłem chłodnice i mam pytanie jeszcze. Dzwoniłem do faceta z allegro ma na sprzedaż do e30 chłodnice ale od 1.8. czy ktoś wie czy 2.0 r6 i 1.8 r4 maja takie same? bo do 2.5 jest chyba większa?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] M20B20 awaria
PostNapisane: 2 grudnia 2009, 21:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 2786
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Moje BMW: AR 159
od 2,5 jest taka sama 1,6 - 1,8 mają inne

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] M20B20 awaria
PostNapisane: 2 grudnia 2009, 22:08 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 616
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52TU
Musisz bardzo dokładnie pomierzyć chłodnice - szerokość, wysokośc i grubość.
Na allegro przewija się kilka typów / wymiarów chłodnic do E30.

Chłodnice do E30 M20 dzielą się na te do aut z klimatyzacją i bez - chodzi tu o wysokość.
Różnice są też w króćcach na które nakłada się węże ( konkretnie miejsce ich zamontowania i kierunek)

Ja swoją kupiłęm na allegro -(Nissen) i pomimo tego iż podałem dokładne wymiary przysłali mi chłodnice grubszą o centymetr :mur: Pozostałę wymiary się zgadzały.
Wejść weszła na swoje miejsce ale teraz mam niebezpieczie blisko wiatrak.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL