BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 czerwca 2025, 08:55

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] brudny olej, wszystko OK?
PostNapisane: 27 stycznia 2009, 19:19 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 84
Lokalizacja: Elbląg
Moje BMW: E36,E34
Kod silnika: M50B25, M50B20
Witam jestem szczęśliwym posiadaczem BMW E34 525i 24V. Mam takie pytanko bo nie wiem czy tak ma być . Jakieś 1500 km nawet może nawet mniej musiałem wymienić misę oleju bo starą rozbiłem :( , wymieniłem filtr, misę, wlałem olej Castrol 15W40 i zauważyłem że mam już czarny olej :/. Czy po przejechaniu ok. 1500 km olej jest czarny ?? Niektórym może się wydawać ze jestem głąbem że nie wiem no ale wole się zapisać niż coś zepsuć.


Ostatnio edytowano 28 stycznia 2009, 11:25 przez MaTeK88, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Olej
PostNapisane: 27 stycznia 2009, 19:27 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
MaTeK88 napisał(a):
Witam jestem szczęśliwym posiadaczem BMW E34 525i 24V. Mam takie pytanko bo nie wiem czy tak ma być . Jakieś 1500 km nawet może nawet mniej musiałem wymienić misę oleju bo starą rozbiłem :( , wymieniłem filtr, misę, wlałem olej Castrol 15W40 i zauważyłem że mam już czarny olej :/. Czy po przejechaniu ok. 1500 km olej jest czarny ?? Niektórym może się wydawać ze jestem głąbem że nie wiem no ale wole się zapisać niż coś zepsuć.


Jeżeli w silniku był syf to normalne że się szybko zabrudził.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 stycznia 2009, 23:29 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
generalnie nic w tym strasznego ze sie zrobil czarny.
Pytanie tylko dlaczego tak kiepski olej wlales?
do takiego silnik 10w40 :)

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2009, 10:50 
Offline
Forumowicz

Posty: 150
Lokalizacja: mazowieckie
Moje BMW: e36 turing
Kod silnika: M52B25
zrobiłem już ponad 100 000 km. na mineralnym 15w 40w


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2009, 11:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 400
Lokalizacja: WĂŞgrĂłw
polecam przy nastepnej zmianie olejuz zastosowac plukankę do silnika (np. Liqui Moly)..
jesli chodzi o zmiane oleju z 15w40 na 10w40 to wielu uzytkownikow ocenia taki zabieg na korzystny.. w moim przypadku silnik zaczal pracowac z wyzsza kultura, podczas odpalania nie ma juz symfoni zaworow przez pierwsze 10 sekund..

poczytaj przyklejony temat "oleje silnikowe w bmw" :)

posdrou!

_________________
e39 520ia
nie dziekuj - kliknij pomogl...
Przytkaj dyfer pal poluma małolat


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2009, 22:11 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
ja przeszedlem z 15w40 na 10w40 i zlego slowa nie powiem :P

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 stycznia 2009, 21:56 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 84
Lokalizacja: Elbląg
Moje BMW: E36,E34
Kod silnika: M50B25, M50B20
kurcze gadałem z kolega który miał już nie jedna BMW i mówił żeby wlać pól syntetyk :/ no a co od "symfonii zaworów przez 10 sek. to się zgadza u mnie tez sobie stukają a jak będę wymieniał olej to na jaki wiem ze 10w40 ale jakiej firmy ?? Castrol czy może Mobil 1 albo jakaś inna firma ?? aily a co miałeś na myśli płukankę ?? nigdy nic takiego nie robiłem możesz podesłać jakiś link o co chodzi ? z góry dzięki :)

P.S. Zapomniałem dodać że mój silnik ma przejechane już prawie 300tys. :( i jak robię test zegarów to prędkościomierz i obrotomierz nie idą na max w prawo tylko zatrzymują się mniej więcej w połowie wiec możliwe że coś było grzebane :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 stycznia 2009, 22:07 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
ja obecnie mam shell helix plus 10w40(BMW (Special Oil),) to była przesiadka z mineralnego lotosa różnica ogromna a co do efektów ubocznych przed którymi mnie wielokrotnie ostrzegali to żadnych nie zauważyłem zero wycieków i po 2 wymianie oleju półsyntetycznego(wcześniej był minaral)zauważyłem że teraz nie żre oleju, przy pierwszej wymianie łykał ok. 0,5l/1 tyś. Silniczek chodzi jak burza mimo że 250tyś przekręcone i nawet na 1 s. nie słychać harmoni zaworów :hyhy: dodam że mam silnik m40 :hyhy:

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 stycznia 2009, 23:01 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Lukezz napisał(a):
ja obecnie mam shell helix plus 10w40(BMW (Special Oil),) to była przesiadka z mineralnego lotosa różnica ogromna a co do efektów ubocznych przed którymi mnie wielokrotnie ostrzegali to żadnych nie zauważyłem zero wycieków i po 2 wymianie oleju półsyntetycznego(wcześniej był minaral)zauważyłem że teraz nie żre oleju, przy pierwszej wymianie łykał ok. 0,5l/1 tyś. Silniczek chodzi jak burza mimo że 250tyś przekręcone i nawet na 1 s. nie słychać harmoni zaworów :hyhy: dodam że mam silnik m40 :hyhy:


Shell to jeden z najgorszych olejów 10W40 polecam po raz kolejny Liqui Moly albo Valvoline`a.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2009, 00:19 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
Bobby_Valentino napisał(a):
Shell to jeden z najgorszych olejów 10W40

dlaczego tak twierdzisz??po czym doszedłeś to tego wniosku? pytam sie bo chce wiedzieć i jeżeli naprawde jest najgorzy to przy następnej wymianie go zmienie na inny.

parametry
shell 10w40 API SL/CF ,ACEA: A3/B3
Wskaźnik lepkości 160, Temp. płynięcia -36 st.C, Liczba zasadowa TBN 10,4mg KOH/g


Valvoline - API: SL/CF, ACEA: A3/ B3
wskażnika lepości nie znalazłem i reszty

Liqui Moly API: SJ/CF ACEA: A3-98 / B3-98
wskażnika lepości nie znalazłem i reszty

Klasa jakości oleju - w zestawieniu została podana klasyfikacja amerykańska API (American Petroleum Institute). Określa ona oleje do silników benzynowych i oleje do diesel'i. Oleje do "benzyniaków" są oznaczone litera S, a do diesel'i literą C. Jakość oleju określają kolejne litery alfabetu, np. SA, SB, SC itd. lub CA, CB itd. Im niższa litera alfabetu, tym niższa klasa jakości oleju.

Wiec wynika z tego ze Liqui Moly jest gorszej klasy SJ

inne oleje półsyntetyczne:
Mobil Super S 10W40 - półsyntetyk API - SJ/CF 155 -36 st.C 10mg KOH/g
BP Visco 3000 10W40 - półsyntetyk API - SJ/CF 154 -33 st.C
Castrol GTX5 Lightec 10W40 - półsyntetyk API - SJ/CF 154 -39 st.C 9,4mg KOH/g
Lotos Semisyntetic 10W40 - półsyntetyk API - SG/CD 150 -44 st.C 9,9mg KOH/g
Total Quartz 7000 10W40 - półsyntetyk API - SJ/CF 150 -41 st.C 10,5mg KOH/g
Elf Competition STI 10W40 - półsyntetyk API - SJ/CF 154 -33 st.C 9mg KOH/g
Texaco Havoline Formula3 X1 Extra 10W40 - półsyntetyk API - SH/SJ/CF EC 149 -33 st.C 11,5mg KOH/g

porównójąc je shell nie wpyada tak żle nawet ma niezłe parametry.

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2009, 01:32 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
ja wlalem elf cometition sti 10w40 a mialem castrol magnatec 10w40 i na elfie jest cisze szybciej gasnie kontrolka i wogole fajniej tak jakos :P :)
o shellu tez slyszalem ze jakis super nie jest...ale to tylko slyszalem bo castrola to sprawdzilem i juz nie chce :)

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2009, 10:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 400
Lokalizacja: WĂŞgrĂłw
MaTeK88 napisał(a):
a jak będę wymieniał olej to na jaki wiem ze 10w40 ale jakiej firmy ?? Castrol czy może Mobil 1 albo jakaś inna firma ?? aily a co miałeś na myśli płukankę ?? nigdy nic takiego nie robiłem możesz podesłać jakiś link o co chodzi ?
P.S. Zapomniałem dodać że mój silnik ma przejechane już prawie 300tys


wklep sobie w allegro nazwę "LIQUI MOLY ENGINE FLUSH " a zobaczysz o co mi dokladnie chodzilo :) co do marki oleju to zdecydowanie polecam Motul (sam na nim jezdze :hyhy: ), Liqui Moly, Vavoline MaxLife natomiast NIEpolecam shella, mobil1 (wiadomo ze jak cos rozlewane w polsce to duza szansa na jakis przekret)..

masz przejechane 300tys? to wcale nie tak duzo.. tylko w polswiatku mechaników typu Pan Kazio utarlo sie ze do 100tys syntetyk, 100-200tys polsyntetyk, a powyzej co popadnie.. natomiast zmiana z 15w40 na 10w40 ma wiecej korzysci niz ewentualnych problemów (typu wycieki - ktore zdarzaja sie niezmiernie rzadko)

nie musisz dziekować - kliknij pomogl :)
posdroU

_________________
e39 520ia
nie dziekuj - kliknij pomogl...
Przytkaj dyfer pal poluma małolat


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2009, 11:05 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Lukezz napisał(a):
Bobby_Valentino napisał(a):
Shell to jeden z najgorszych olejów 10W40

dlaczego tak twierdzisz??po czym doszedłeś to tego wniosku? pytam sie bo chce wiedzieć i jeżeli naprawde jest najgorzy to przy następnej wymianie go zmienie na inny.

parametry
shell 10w40 API SL/CF ,ACEA: A3/B3
Wskaźnik lepkości 160, Temp. płynięcia -36 st.C, Liczba zasadowa TBN 10,4mg KOH/g


Valvoline - API: SL/CF, ACEA: A3/ B3
wskażnika lepości nie znalazłem i reszty

Liqui Moly API: SJ/CF ACEA: A3-98 / B3-98
wskażnika lepości nie znalazłem i reszty

Klasa jakości oleju - w zestawieniu została podana klasyfikacja amerykańska API (American Petroleum Institute). Określa ona oleje do silników benzynowych i oleje do diesel'i. Oleje do "benzyniaków" są oznaczone litera S, a do diesel'i literą C. Jakość oleju określają kolejne litery alfabetu, np. SA, SB, SC itd. lub CA, CB itd. Im niższa litera alfabetu, tym niższa klasa jakości oleju.

Wiec wynika z tego ze Liqui Moly jest gorszej klasy SJ

inne oleje półsyntetyczne:
Mobil Super S 10W40 - półsyntetyk API - SJ/CF 155 -36 st.C 10mg KOH/g
BP Visco 3000 10W40 - półsyntetyk API - SJ/CF 154 -33 st.C
Castrol GTX5 Lightec 10W40 - półsyntetyk API - SJ/CF 154 -39 st.C 9,4mg KOH/g
Lotos Semisyntetic 10W40 - półsyntetyk API - SG/CD 150 -44 st.C 9,9mg KOH/g
Total Quartz 7000 10W40 - półsyntetyk API - SJ/CF 150 -41 st.C 10,5mg KOH/g
Elf Competition STI 10W40 - półsyntetyk API - SJ/CF 154 -33 st.C 9mg KOH/g
Texaco Havoline Formula3 X1 Extra 10W40 - półsyntetyk API - SH/SJ/CF EC 149 -33 st.C 11,5mg KOH/g

porównójąc je shell nie wpyada tak żle nawet ma niezłe parametry.


Przyznam że nie wiem o co chodzi w tych tabelkach literkach itd :) I nie chcę mi się tego zbytnio zgłębiać bo na papierze to wszystko może ładnie wyglądać. Przeczytałem to ciekawe opracowanie na temat olejów: http://hein-podesty.pl/oleje.pdf I w skrócie dowiedziałem się że Helix jest tylko mineralem z dodatkiem pół syntetyku a nie rasowym pół syntetykiem :) Jest to dość obszerny materiał ale radzę dobrnąć do końca. Miałem akurat wlanego shella do Astry 16V która już przy porankach typu +4 stopnie potrafiła zaklekotać popychaczami co wcześniej jej się nigdy nie zdarzyło :| Pomyślałem aj tam przebieg robi swoje ale po tej lekturze stwierdziłem że zaleję polecany LM i zobaczę co się stanie. Efekt: -10 stopni rano i więcej odpalam samochód i... CISZA ! Nawet przez chwilę popychacze się nie odzywają. To potwierdziło tylko wywody z tego opracowania Shell Helix 10W40 to szit :dobani:

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2009, 12:23 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Super artykul Bobby...czlowiek sie cos dowiedzial...sam sie teraz zastanawiam nad zmiana na Liquy Molly... :| :| ...ale napewno obowiazkowo zrobie plukanko silnika :) Heh, ale to ze szklanki przez chwilke na zimnym moga zagrac to potwierdza gosc z artykulu ;) :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lutego 2009, 13:56 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
artykuł nie powiem ciekawy i może coś w tym prawdy jest, jeżdze na shellu już 2 wymiany i żadnych problemów nie miałem przy -11 stopni w tej zimie odpalał i było cichutko, z ciekawości przy następnej wymianie wleje Liqui Moly lub Valvoline`a i sprawdze

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lutego 2009, 22:45 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 84
Lokalizacja: Elbląg
Moje BMW: E36,E34
Kod silnika: M50B25, M50B20
Valvoline slyszlaem ze zalecaja do Hondy np. Prelude ale czy do BMW moge zalac np. Valvoline VR1 RACING 10W60 czy moze Valvoline MaxLife Oil 10W-40

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] brudny olej, wszystko OK?
PostNapisane: 9 października 2010, 18:54 
Hej chlopaki mam taki problem, a więc:dzisiaj zrobilem wymiane oleju, jezdzilem w cześniej na shellu15W40, a teraz zalałem go 10W40 też shell. Czy coś może się stać samochód ma przejechane 200.000. BMW E36 M40 1.8i
Z góry dziękuje pozdro.....


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E34] brudny olej, wszystko OK?
PostNapisane: 9 października 2010, 19:08 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2776
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: BMW F10 M550D
Kod silnika: N57X
pół syntetyk będzie wypłukiwał nagar (od minerała), więc szybko zrobi się czarny. Dopiero kolejna wymiana ustabilizuje kolor oleju.Będziesz miał na pewno lepszy rozruch zwłaszcza w zimie. Jeżeli silnik jest w bardzo kiepskim stanie, to ja odradzam zmianę oleju na rzadszy bo wypłukując stary nagar powiększy ewentualne luzy,podobnie szczelność silnika. Tyle ode mnie.

_________________

EKSPRESY CIŚNIENIOWE DO KAWY JURA TO MÓJ ŚWIAT !!! www.primocaffe.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] brudny olej, wszystko OK?
PostNapisane: 9 października 2010, 19:10 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
ondemix napisał(a):
Czy coś może się stać samochód ma przejechane 200.000.

nic się nie stanie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL