Bobby_Valentino napisał(a):
Shell to jeden z najgorszych olejów 10W40
dlaczego tak twierdzisz??po czym doszedłeś to tego wniosku? pytam sie bo chce wiedzieć i jeżeli naprawde jest najgorzy to przy następnej wymianie go zmienie na inny.
parametry
shell 10w40 API SL/CF ,ACEA: A3/B3
Wskaźnik lepkości 160, Temp. płynięcia -36 st.C, Liczba zasadowa TBN 10,4mg KOH/g
Valvoline - API: SL/CF, ACEA: A3/ B3
wskażnika lepości nie znalazłem i reszty
Liqui Moly API: SJ/CF ACEA: A3-98 / B3-98
wskażnika lepości nie znalazłem i reszty
Klasa jakości oleju - w zestawieniu została podana klasyfikacja amerykańska API (American Petroleum Institute). Określa ona oleje do silników benzynowych i oleje do diesel'i. Oleje do "benzyniaków" są oznaczone litera S, a do diesel'i literą C. Jakość oleju określają kolejne litery alfabetu, np. SA, SB, SC itd. lub CA, CB itd. Im niższa litera alfabetu, tym niższa klasa jakości oleju.
Wiec wynika z tego ze Liqui Moly jest gorszej klasy SJ
inne oleje półsyntetyczne:
Mobil Super S 10W40 - półsyntetyk API - SJ/CF 155 -36 st.C 10mg KOH/g
BP Visco 3000 10W40 - półsyntetyk API - SJ/CF 154 -33 st.C
Castrol GTX5 Lightec 10W40 - półsyntetyk API - SJ/CF 154 -39 st.C 9,4mg KOH/g
Lotos Semisyntetic 10W40 - półsyntetyk API - SG/CD 150 -44 st.C 9,9mg KOH/g
Total Quartz 7000 10W40 - półsyntetyk API - SJ/CF 150 -41 st.C 10,5mg KOH/g
Elf Competition STI 10W40 - półsyntetyk API - SJ/CF 154 -33 st.C 9mg KOH/g
Texaco Havoline Formula3 X1 Extra 10W40 - półsyntetyk API - SH/SJ/CF EC 149 -33 st.C 11,5mg KOH/g
porównójąc je shell nie wpyada tak żle nawet ma niezłe parametry.