BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 czerwca 2025, 05:48

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] licznik
PostNapisane: 14 czerwca 2009, 20:07 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1029
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: Mitsubishi Galant
Kod silnika: 4G63
witam mam male pytanko odnosnie wtyczek, mianowicie czy nie powinno ich byc 3, pytam bo w bialy jak i niebieskim gniezdzie owe wtyczki sa a w zoltym nie, tak ma byc :?:

Obrazek

pytam poniewaz jest to pierwsze bmw z jakim mam stycznosc a dodatkowo poprzedni wlasciciel byl partaczem i dodatkowo utrudnial wszystko co sie dalo wiec pytam zeby naprawic jego bledy,

P.S. jesli jest cos innego odbiegajacego od normy to rowniez mozecie napisac za co bede wdzieczny


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 czerwca 2009, 20:49 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
Tak może byc ,w żółtym gnieżdzie może byc wtyczka jeśli masz pełne obc . Jeśli masz zwykły zegarek lub elektroniczny ale z podstawowymi funkcjami czyli data ,godzina ,temperatura to gniazdo nie jest wykorzystane .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 czerwca 2009, 21:00 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Ja mam wtyczkę w żółtym. Auto ma seryjnie zegarek elektroniczny z termometrem.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 czerwca 2009, 21:07 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
TomekB napisał(a):
Ja mam wtyczkę w żółtym. Auto ma seryjnie zegarek elektroniczny z termometrem.
słusznie Tomek nie pomyślałem o tym że w przypadku rozszerzonej wiązki czyli takiej która daje możliwośc podłączenia pełnego obc wtyczka może występowac .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 czerwca 2009, 21:14 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Na to wychodzi. Bo pobieżnie przeglądając książkę widzę że do gniazda C3 dochodzi cokolwiek tylko na schemacie od OBC.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 czerwca 2009, 21:37 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1029
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: Mitsubishi Galant
Kod silnika: 4G63
to fajnie, bo rozebralem to dzis ze wzgledu na to iz czasami na wiekszych wybojach wszystkie wskazowki spadaja do zera, a np wskazowka od temp, potrafila skakac zamiast plynnie chodzic :/

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 czerwca 2009, 21:47 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Jako pierwszą rzecz sprawdź masę - jest na śrubie pod kolumną kierowniczą, nad pedałem hamulca.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 czerwca 2009, 21:48 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1029
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: Mitsubishi Galant
Kod silnika: 4G63
TomekB, tzn sprawdzic czy jest czy moze cos innego :?:

bo jesli chodzi o to czy jest, to powiem tak ze jest bo przy rozbieraniu ja widzialem i odchodzi tak troche kabelkow :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 czerwca 2009, 21:51 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
Wtyczka służy do podłaczenia OBC I i OBCII.
Do zegarka zwykłego nie trzeba. Dzięki temu przejscie z zegarka na OBC w E30 jest banalnie proste. Plug&Play :D

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2009, 09:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1029
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: Mitsubishi Galant
Kod silnika: 4G63
po dluszej przerwie bylem na przejazdzce bmw, wszystko ladnie piknie ale przeczyszczenie licznika nic nie dalo, tzn wskazowka od predkosciomierza jak skakala tak skacze, przykladowo jade 80km/h tu nagle 0 i dalej mam 80km/h (wszystko sie dzieje w 2 sekundy)
czy to moze byc wina tego akumulatorka/bateryjki :?:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2009, 09:27 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
A złącze przy dyferku czyściłeś ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2009, 09:47 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1029
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: Mitsubishi Galant
Kod silnika: 4G63
Marek WGR, nie bo nie wiem z czym to sie je i na takie porady czekalem :)

przy dyferze jest jedna wiazka badz kabel :?:

ehh znow kanal mnie czeka :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2009, 10:01 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
wystarczy ze sie wczolgasz pod auta. wtyczka jest od tylu dyfra. a jak wjedziesz na kraweznik to juz wogole miod malina :P

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2009, 10:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1029
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: Mitsubishi Galant
Kod silnika: 4G63
to fajnie :) myslalem ze to od przodu czy cus :D w takim razie dojscie bedzie mial ok

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2009, 10:09 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
PageUp napisał(a):
wystarczy ze sie wczolgasz pod auta. wtyczka jest od tylu dyfra. a jak wjedziesz na kraweznik to juz wogole miod malina :P
o widzisz Jakub podpowiedział od strony praktycznej :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2009, 21:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1029
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: Mitsubishi Galant
Kod silnika: 4G63
dzis przeczyscilem te wtyki i cale gniazdo, ciekawe jakie jutro beda efekty

i wiem co jest grane, popropstu jeden z wtykow sie jakby rozjechal i jest luzny w gniezdzie, teraz tylko kosmetyka,.

ale mam pytanko bo ok 30 km przejechalem bez predkosciomierza i czy w takiej sytuacji pali ona wiecej tzn tak jak pokazuje ekonomizer czy nie :?: bo troche sporo wypila ok 8 litrow we 2 strony :/ czy to jest powiazane :?: wiem ze ekonomizer przelicza predkosc/droge a jak jechalem to pokazywalo max- czy tyle palila :?:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 11:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1029
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: Mitsubishi Galant
Kod silnika: 4G63
dzis przeczyscilem te wtyki i cale gniazdo, ciekawe jakie jutro beda efekty

i wiem co jest grane, popropstu jeden z wtykow sie jakby rozjechal i jest luzny w gniezdzie, teraz tylko kosmetyka,.

ale mam pytanko bo ok 30 km przejechalem bez predkosciomierza i czy w takiej sytuacji pali ona wiecej tzn tak jak pokazuje ekonomizer czy nie :?: bo troche sporo wypila ok 8 litrow we 2 strony :/ czy to jest powiazane :?: wiem ze ekonomizer przelicza predkosc/droge a jak jechalem to pokazywalo max- czy tyle palila :?:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 14:57 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
gmsmetallica napisał(a):
mam pytanko bo ok 30 km przejechalem bez predkosciomierza i czy w takiej sytuacji pali ona wiecej tzn tak jak pokazuje ekonomizer czy nie :?: bo troche sporo wypila ok 8 litrow we 2 strony :/ czy to jest powiazane :?: wiem ze ekonomizer przelicza predkosc/droge a jak jechalem to pokazywalo max- czy tyle palila :?:
nie paliła tyle co wskazywał ekonomizer ponieważ ekonomizer nie ma wpływu na spalanie .Na wskazanie ekonomizera ma wpływ sygnał z czujnika prędkości ,przepływomierza i czujnika położenia wału .Skoro jeden z czujników był odłączony to zrozumiałe że wskazanie ekonomizera było zafałszowane .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 19:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Podkarpacie...
hejka gdzie szukac przyczyny niechodzącego obrotomierza w e30 320i ?

_________________
bodzio


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 21:22 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1029
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: Mitsubishi Galant
Kod silnika: 4G63
obrotomierz jak sie nie myle jest podlaczony do cewki czy jakos tak

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL