BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 lipca 2025, 16:52

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E32] Nowy zakup, sporo problemów !!! Pytania w punktach.
PostNapisane: 19 września 2010, 18:29 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: BMW e32 730
Witam serdecznie...

Od miesiąca jestem posiadaczem czarnego BMW 730i 188 KM rok produkcji 1988r. , 5 drzwiowe autko, na automacie i wszystko elektryczne.
Auto półtora roku stało nieużywane przez właściciela w Gdańsku, ponieważ mieszkał za granicą a auta nie miał kto eksploatować.

Problemy, ktore zauważyłem zaczne wymieniać w podpunktach, żeby łatwiej można było odpowiadać.
Tak więc zaczynając:

1. Problemy ze światłami mijania. Czasami działają, czasami nie, wyłączają się podczas jazdy i gdy wjadę na jakąś dziure to czasami zaskoczy. Myślę, że to wina przekaźnika ale pewności nie mam. Kable przy samych lampach są w idealnym stanie.

2. Problem z elektrycznym ustawianiem lusterek... W ogóle nie działają... Bezpieczniki wymienione na nowe.

3. Problem z klimatyzacją... Cały czas mam ustawione na 18*C i gdy włącze nawiew to leci dosłownie ciepłe powietrze a nie chłodne... Czy to może byc brak freonu?

4. Auto ogólnie jak odpala to się cholernie trzęsie... Wymienione były dwie świece bo były całkowicie do wyrzucenia. Po wypłacie ma zamiar wymienić resztę.

5. Spalanie... zatankowałem mu 20 litrów, przejechałem po mieście 85 km i zaczął sie dusić i zgasł... wlałem mu 5 L z kanistra, za 3 razem zapalil i pojechał (Jakie średnie spalanie ma to auto... ogólnie to czytałem że około 16l/100km przy ekonomicznej jeździe. Ja jeździłem ekonomicznie bo nie mam wyczutego tego auta jeszcze. Po mieście nie więcej niż 60km/h i delikatnie dodaje gazu, oczywiście skrzynia/automat przestawiony jest nie na Sport tylko Na Economy) Co może mieć wpływ na tak duże spalanie... czy to filtr paliwa, filtr oleju, olej w skrzyni biegów czy coś jeszcze... Ogólnie to miał zapieczone hamulce i do wymiany napewno będą klocki z tyłu. Auto gościowi od którego kupilem paliło okolo 12, 13 L /100km i mogę mu wierzyć bo to bardzo dobry znajomy.

6. Brak przyspieszenia.... 3,0L silnik, 188PS fabrycznie (chociaż po 22 latach może mieć nawet 140 i by mnie to nie zdziwiło). Wyjechałem nim dzisiaj na trase z Bydgoszczy do Torunia (50km odległości, fajna prosta droga) Dodając mu gazu stopniowo to bardzo wolno się rozpędzał. Gdy dałem mu gaz do dechy przy 50 km/h myślałem, że mnie wgniecie w fotel a on dosłownie zamula... Do 100 rozpędza sie chyba w 15 sekund. Czego to może być wina.. Pompy paliwa (może niskie ciśnienie?) a może filtr paliwa jest zasyfiały? Chyba , że coś z wtryskami...a może komputer ma jakieś błędy? tylko daje sugestie ale czekam na konkretne odpowiedzi. Dla porównania... Szwagier ma golfa V i 144 PS... Silnik 1,9tdi 2005r. i u niego to gdy sie przydusi to aż wbija w fotel. Wiem, ze ta beemka ma swoje lata ale kurcze... 188 PS fabrycznie to też powinno się zbierac w jakiś sposób.

7. Parowanie szyb podczas jazdy... Czy to może być wina zabrudzonego filtru powietrza?


Prosze o konkretne odpowiedzi na wszystkie pytania, gdy coś zauważę, bedę dopisywać to w tym temacie. Przypominam, że auto stało półtora roku nieużywane i jest to automatyczna skrzynia biegów.

Może temat nie jest najlepiej napisany ale to mój pierwszy post tutaj, takze proszę o wyrozumiałośc.

Czekam na odpowiedzi, każdą przyjmę poważnie

Pozdrawiam Artur


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] Nowy zakup, sporo problemów !!! Pytania w punktach.
PostNapisane: 19 września 2010, 18:48 
Offline
Compact z wyboru
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 3741
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... lit=malina
7. na pewno nie filtra powietrza, możesz mieć zabrudzony filtr kabinowy

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] Nowy zakup, sporo problemów !!! Pytania w punktach.
PostNapisane: 19 września 2010, 18:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
Lokalizacja: Lbn
Moje BMW: E36 320 24V 150 PS
Kod silnika: M50
Witam
1. przełącznik może już być na wymarciu
2. Sprawdź czy są podłączone jak są to czy jest przejście prądu na kablach
3. Dokładnie klima może być nie nabita a przy okazji sprawdź szczelność oraz czy sprężarka nie padła
5.6. Lambda, Przepływka, wtryski, filter paliwa, świece, przewody,
7. Parowanie jest winą filtra kabinowego


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] Nowy zakup, sporo problemów !!! Pytania w punktach.
PostNapisane: 19 września 2010, 19:22 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 673
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e46 320d Touring '00
Włosy dęba mi stanęły :przestraszony: Kupić tak długo nie jeżdżone auto i jeździć nim bez porządnego "pakietu startowego" :wstyd: Zacznij pierw od podstaw, zanim nabawisz się poważniejszej awarii.

_________________
Mała galeria trumniaka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] Nowy zakup, sporo problemów !!! Pytania w punktach.
PostNapisane: 19 września 2010, 19:43 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: BMW e32 730
Duch0. możesz mi wytłumaczyć co to jest ta lambda i przepływka i do czego to służy? sory, że tak pytam, ale co do mechaniki pojazdowej to jestem troche laikiem ale nie ukrywam, że chyba zaczne sie tym co raz bardziej interesowac... każdy ma swoje początki :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] Nowy zakup, sporo problemów !!! Pytania w punktach.
PostNapisane: 19 września 2010, 19:45 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Pewnie cena była dość fajna skoro go kupił, pojedź na komputer a dowiesz się czy są błędy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] Nowy zakup, sporo problemów !!! Pytania w punktach.
PostNapisane: 19 września 2010, 19:50 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: BMW e32 730
cena ... 7 tyś zł.. licznik napewno kręcony ale to jakiś bałwan robił skoro ma wykręcony licznik na 50 tyś km :)

Jeszcze jedna rzecz mi nie działa.. :) kierunkowskaz w prawo... muszę go przytrzymać do góry, żeby zadziałał, chociaz czasami działa normalnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] Nowy zakup, sporo problemów !!! Pytania w punktach.
PostNapisane: 19 września 2010, 19:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Moje BMW: E32
Kod silnika: m30b35
to ja kupiłem E32 od starszego gościa w naprawde dobrym stanie 3,5L manual za 2800 i latam bez zadnych problemów, trochę duzo dałeś


Ostatnio edytowano 20 września 2010, 14:00 przez mateusz_, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] Nowy zakup, sporo problemów !!! Pytania w punktach.
PostNapisane: 19 września 2010, 21:05 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: BMW e32 730
to już nie chodzi kto za ile kupił.... mi tu chodzi o naprawe tego auta... a cena była warta... el. szyby przód/tył, lusterka, szyberdach, klimtyzacja, skórzana tapicerka, wymieniony rozrząd, wymienione zawieszenie, komplet opon zimowych nowych z bridgestone, mam jeszcze pisac? Moim zdaniem cena była warta takiego zestawu... coś mi sie wydaje ze do 1000 zł sie zmieszcze z naprawą wszystkiego co wymienił Duch0 ale to sie okaże w praniu. prosze o odpowiedź co z tym kierunkowskazem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] Nowy zakup, sporo problemów !!! Pytania w punktach.
PostNapisane: 19 września 2010, 21:07 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 777
Lokalizacja: lublin
Moje BMW: e46 Sedan 5.0 v8
Ja bym odpuscil takie auto no chyba ze za mala kase ale trzeba zapewne sporo wlozyc zeby jezdzilo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] Nowy zakup, sporo problemów !!! Pytania w punktach.
PostNapisane: 20 września 2010, 18:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
Lokalizacja: Lbn
Moje BMW: E36 320 24V 150 PS
Kod silnika: M50
Kolego przepływka jest to przepływomierz powietrza wygląda tak
http://allegro.pl/bmw-e32-e34-przeplywo ... 73429.html

A sonda lambda
http://allegro.pl/sonda-lambda-bmw-735i ... 83835.html wkręcona w rure zaraz za kolektorem wydechowym przed katem bądź tłumnikami.
Aukcje są podane przykładowo żeby poklazać jak wyglądają cześci o których piszę.

Odnośnie kierunku możesz mieć uszkodzoną manetkę i się zacina lub przerywacz.

A tak poza tym nie jest powiedziane że te żeczy które wypisałem są uszkodzone i nie koniecznie bedą to duże koszty, najpierw zacznij od przeczyszczenia wszystkiego wymień oleje płyny wykręć świece wyczyść je zmień filtry i dopiero sprawdź auto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] Nowy zakup, sporo problemów !!! Pytania w punktach.
PostNapisane: 20 września 2010, 22:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 149
Lokalizacja: Ząbki
Moje BMW: E32 730i '88
Kod silnika: M30B30
gibon8619, ja kupiłem na początku lipca E32 z tym samym silnikiem, z tego samego roku z manualną skrzynią za 1750 zł :) Był w świetnym stanie, musiałem jedynie wymienić skrzynię (całkowity koszt wymiany 650 zł) i teraz jest w rewelacyjnym stanie :) Mam go dwa i pół miesiąca, w tym czasie przejechałem 7000 km i sprawuje się idealnie. Cały czas jestem pod wrażeniem trwałości silników M30. Mój ma przebieg 290000 i nie spala nawet grama oleju, a jeżdzę oczywiście na półsyntetycznym. Więc generalnie to trochę dużo dałeś za egzemplarz, w którym jest tyle do zrobienia :) Za 7000 zł mogłbyś kupić dwa takie jak twoje i to w bardzo dobrym stanie. Twoje wyposażenie wcale nie tłumaczy tej ceny, bo musisz sobie zdać sprawę z tego, że w E32 cztery elektryczne szyby, el. lusterka, el. szyberdach były w standardzie (oraz oczywiście wspomaganie kierownicy, ABS i poduszka powietrzna dla kierowcy) :) Ale nieważne. Najważniejsze jest to, że z pomocą tego forum doprowadzisz go do porządku i będziesz się cieszył jak dziecko, bo E32 są bardzo trwałe i praktycznie bezawaryjne, a silnik M30 jest najtrwalszą jednostką w tym modelu.

Praktycznie na wszystkie pytania dostałeś już odpowiedzi, więc dodam tylko, że:

1: Skoro jesteś pewny, że kable są ok, to proponuję najpierw sprawdzić, czy sprężyste druty dociskające żarówki do lamp nie są zbyt luźne. Jeśli tak, to żarówki będą luźno obsadzone i mogą gubić masę. Wystarczy podgiąć druty tak, żeby żarówki były dobrze dociśnięte i po problemie.

4: Musisz wymienić wszystkie świece i kable zapłonowe. Skoro dwie świece były całkowicie uszkodzone, to wymiana wszystkich wraz z kablami to podstawa. Jeśli samochód zanim przestał być używany jeździł dobrze, to bardzo możliwe, że po wymianie świec i kabli będziesz musiał jedynie dolać do paliwa preparatu czyszczącego wtryski i będzie super. Jeśli dalej będzie niedobrze, to tak jak pisali koledzy wczesniej najlepiej podłączyć się pod komputer, bo być może niedomaga przepływomierz/wtryski/sonda lambda/filrt paliwa. Jeśli chodzi o przepływomierz, to pamiętaj, że komputer wykaże tylko jego elektroniczną usterkę. Musisz upewnić się, że jego klapa pracuje płynnie w całym zakresie obrotów (nie może być żadnych przycięć). Przepływomierz to takie spore pudełeczko usytuowane między filtrem powietrza a przepustnicą (a dokładnie między dwoma gumowymi łącznikami). Na podstawie uchylenia klapy i temperatury zasysanego powietrza komputer oblicza jaka masa powietrza dopływa do silnika. Jak zdejmiesz z przepływomierza tą dużą gumę łączącą go z filtrem powietrza, to będziesz miał dostęp do jego wnętrza i w ten sposób sprawdzasz klapę.

5: Co prawda ja mam manualną skrzynię, ale myślę, że ta informacja ci się przyda: przy ekonomicznej jeździe w ruchu miejskim (Ząbki, Wołomin, Marki) spalam średnio 12,5 - 13,5 l/100 km. Przy ekonomicznej jeździe po Warszawie spalam 14 - 17 l/100 km. Wszystko zależy od natężenia ruchu. W trasie (Warszawa - Gdańsk - Warszawa) wyszło mi 10 l/100 km. Przy automatycznej skrzyni spodziewałbym się wyników o ok. 1 l wyższych.


A tak apropos osiągów, to czy jesteś pewien, że skrzynia dobrze działa? Bo jej ewentualne niedomagania również mogą być przyczyną słabych osiągów. Jeśli działa bez zarzutów, to tak czy inaczej upewnij się, że poziom oleju jest odpowiedni. Jeśli masz informację o tym, kiedy był w niej wymieniony olej, to super, a jeśli nie, to radziłbym wymienić go od razu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] Nowy zakup, sporo problemów !!! Pytania w punktach.
PostNapisane: 21 września 2010, 16:33 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 820
Lokalizacja: okolice Torunia
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
gibon8619 napisał(a):
1. Problemy ze światłami mijania. Czasami działają, czasami nie, wyłączają się podczas jazdy i gdy wjadę na jakąś dziure to czasami zaskoczy. Myślę, że to wina przekaźnika ale pewności nie mam. Kable przy samych lampach są w idealnym stanie.


miałem to u siebie zimne luty w LKM http://www.bmwe34.net/E34main/Maintenan ... al/LKM.htm, u mnie po rozłożeniu LKM nawet gołym okiem było to widać, na forum jest mój temat

jeżeli masz ochotę podjechać w okolice torunia zapraszam podłączymy pod DIS'a możne coś więcej powie

a i 2 LKM mam w garazu

martyman napisał(a):
5: Co prawda ja mam manualną skrzynię, ale myślę, że ta informacja ci się przyda: przy ekonomicznej jeździe w ruchu miejskim (Ząbki, Wołomin, Marki) spalam średnio 12,5 - 13,5 l/100 km. Przy ekonomicznej jeździe po Warszawie spalam 14 - 17 l/100 km. Wszystko zależy od natężenia ruchu. W trasie (Warszawa - Gdańsk - Warszawa) wyszło mi 10 l/100 km. Przy automatycznej skrzyni spodziewałbym się wyników o ok. 1 l wyższych.

chyba już nawet moja zona ma ciezejsza nogę ;)

_________________
nasza buńka

E34 Obrazek

E53 Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] Nowy zakup, sporo problemów !!! Pytania w punktach.
PostNapisane: 21 września 2010, 16:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1857
Lokalizacja: c:\bmw\e38\740i
Kod silnika: 2,0 T
kolego przez forum bardzo ciezko pomoc z tak zapuszczonym samochodem. Najlepsza rada to pojechac i zostawic samochod u jakiegos ogarnietego mechanika, na forum na bank znajdziesz kontakt do kogos polecanego kto obejzy fachowym okiem samochod, podlaczy pod komputer i ogolnie bedzie wiedzial jak sie za to zabrac, bo nie ma sensu zebys na chybil trafil wymienial wszystko po kolei

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL