BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 maja 2024, 11:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 9 maja 2007, 14:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 228
Lokalizacja: maÂłopolska
filtr K&N niczym się nie różni od polskich zamienników Jacky czy jakis chińskich odpowiedników... opory ssania są mniejsze i można wyprać taki filtr ale tu się kończą zalety takiego filtra.... jak wiadomo to rozwiązanie przyszło ze sportu ale niekoniecznie to co w sporcie, będzie się sprawdzać w normalnym uzytkowaniu .. myśle, że szanujecie swoje silniki i chcecie żeby posłużyły wam dłużej niż z założenia ma to miejsce w rajdach , tam silnik ma wytrzymać od startu do mety i dać moc i momet obrotowy największy...

..do sedna takie wkładki czy stożki, mniej dokładnie filtrują powietrze niż papierowy wkład... sprawdziłęm i się wyleczyłem.. miałem K&N i czyściłem przepustnicę przynajmneij raz na 2 mycia filtra (a dbałem o to) i zawsze było sporo czarnego pyłu, który jak wiadomo działa jak pasta ścierna. Założyłem zwykły filter i było czysto (brak pyłu przez 4 wymiany filtra)...
Kolega startuje w grupie N w rajdach 2 lata temu 2 miejsce w swojej klasie i mówi mi to samo, że nawet w rajdówkach na taki rajd szutrowy zakładają zwykły filtr papierowy bo za dużo syfu leci ...
oczywiście czystość przepustnicy czy przepływomierza ma duży wpływ na osiągi więc po założeniu takiego filtra wsumie może być, po jakimś przebiegu, sporo gożej...
:hyhy:

przepraszam, że rozczarowałem wielbicieli stożków i wkładek .... :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 maja 2007, 14:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
lolek1, w tym co napisałeś jesy sporo racji, ale w normalnym użytkowaniu (nie na rajdach, szutrach itp.) filtry typu sportowego sprawdzają się
porównując jakość np. K&N i Jacky - nie płaci się tylko za markę, jakość użytych materiałów (w głónej mierze bawełny) jest inna a co za tym idzie inna jest filtracja

PS ładnych kilka lat temu były montowane filtry olejowe, czynnikiem czyszczącym z zanieczyszczeń był olej, zatrzymywały bardzo dużo pyłów itp., potem nastała era papierowych filtrów a teraz powoli są wypierane przez bawełniane (lub gąbkowe)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 maja 2007, 15:14 
Offline
Forumowicz

Posty: 228
Lokalizacja: maÂłopolska
rorafalki napisał(a):
lolek1, w tym co napisałeś jesy sporo racji, ale w normalnym użytkowaniu (nie na rajdach, szutrach itp.) filtry typu sportowego sprawdzają się
porównując jakość np. K&N i Jacky - nie płaci się tylko za markę, jakość użytych materiałów (w głónej mierze bawełny) jest inna a co za tym idzie inna jest filtracja

PS ładnych kilka lat temu były montowane filtry olejowe, czynnikiem czyszczącym z zanieczyszczeń był olej, zatrzymywały bardzo dużo pyłów itp., potem nastała era papierowych filtrów a teraz powoli są wypierane przez bawełniane (lub gąbkowe)


jasne... filtry olejowe nadal istieją w silnikach do kosiarek (tych starszej generacji) ale bawełniane filtry nie wejdą do masowego użytku miedzyyinnymi z tych powodów co ja napisałem + do tego cena wykonania takiego filtra.. co do sprawdzana się... sprawdziłem i wiem jak jest, nie wyssałem sobie z palca tego, że przepustnica po kilku tysiącach u mnie była czarna , druciki przepływomierza także... przy papierowym jest czysto a o filtr dbałem aż do przesady :)
oczywiście różne sa warunki użytkowania ale nawet sobie nie zdajesz sprawy ile jest pyłu/piachu na drogach...

a i wierz mi że filtry sportowe K&N, KingDragon, Green czy ostatnio wymienione przezemnie Jacky maja te same właściwości filtracyjne... różnica jest w kolorze ewentualnie dokładnosci wykonania uszczelek czy elementów niefiltrujących i w cenie :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 maja 2007, 22:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 344
Lokalizacja: GdaĂąsk
rorafalki napisał(a):
Jaras E21 napisał(a):
seria to najlepszy kompromis...
wyrzuc katlaizator i wspawaj zamiast niego nie duzy zwykły tłumik jakiś uniwersalny


to w końcu seria czy nie? :zdziwko:



seria to najlepszy kompromis jeśli auto ma jeszcze sprawny kat.
jeśli kat. juz tylko przeszkadza... to zrob jak mowiłem ;)

_________________
e21 335 csi reconstruction in progess ;]
-------------------------------------------------------dyfer od e24 m635csi sprzedam ;] stan ideaÂł nowy olej
-------------------------------------------------------
zawiecha gwintowana i heble z 540i w e21 - projekt w przygotowaniu ;) niach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2007, 00:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 422
Lokalizacja: Olsztyn / Kętrzyn
Moje BMW: e30/e36
Kod silnika: m20b20/m52b20
tak czytam namietnie wasze wszystkei wypowiedzi i mozna fajnych rzeczy sie dowiedziec :)

Jaras E21, mam wsadzony mniejszy od seryjnego koncowy przelotowy (jest bas) i chce zrobic cos z katalizatorem... jak pisalem wczesniej wycinalem juz w kilku autach i bylo spoko ale tym razem wstawil bym cos zamiast niego - strumienice

mysle jak robic juz wydech to izabrac sie za dolot niech ladniej ciagnie tak jak i wypluwa. odpuszcze sobie ten stozek jednak i zakupie wkladke. Moj kumpel ma tigre 1,6 i po wsadzeniu wkladki sportowej zamiast seryjnego filtra zmienilo sie brzmienie silnika teraz mu silnik chodzi jak bokser z subaru imprezy (nie identycznie ale bardzo podobnie) az dziw ze tam siedzi 1,6 :) u mnie tez by byl taki dzwiek po wkladce??

ktos pisal o brudzeniu sie przeplywomierza od olejku

co ile sie czysci taki filtr i jak i co ile nasacza sie go olejkiem?? i ile ma on schnac zeby nie byl mokry i zeby nie ciagnelo tego oleju do przeplywki??

ile moze mi dac taki mix?? :) wkladka + stumienica (w miejsce kata) + przelotowka (ktora mam na koncu) + chip od reservda ??? hmmm szacunkowo ile

160 KM? i ile Nm?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2007, 01:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 263
Lokalizacja: Neverland
Kupilem dzisiaj w mtuning w Rzeszowie wkladke sportową SIMOTA (produkt USA) 85zl ladnie wykonany i dopasowany, bawelniany, budową nie rozni sie od k&n powiem ze silnik zwawszy delikatnie na dolnych obrotach, w dzwięk sie nie wsluchiwalem bo mnie nie interesuje :)

_________________
do licha them new model cars, we ridin' old school ;p


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2007, 06:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
szebart napisał(a):
Kupilem dzisiaj w mtuning w Rzeszowie wkladke sportową SIMOTA (produkt USA) 85zl ladnie wykonany i dopasowany, bawelniany, budową nie rozni sie od k&n powiem ze silnik zwawszy delikatnie na dolnych obrotach, w dzwięk sie nie wsluchiwalem bo mnie nie interesuje :)


ja Bartku u siebie czuję to samo, więc wkładka chyba na + :)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2007, 07:01 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
kem44 napisał(a):
co ile sie czysci taki filtr i jak i co ile nasacza sie go olejkiem?? i ile ma on schnac zeby nie byl mokry i zeby nie ciagnelo tego oleju do przeplywki??

ile moze mi dac taki mix?? :) wkladka + stumienica (w miejsce kata) + przelotowka (ktora mam na koncu) + chip od reservda ??? hmmm szacunkowo ile

160 KM? i ile Nm?


Kem44 - nie oczekuj zbyt wiele, lepiej się mile zaskoczyć niż przykro rozczarować

K&N zaleca czyszczenie co ok. 40 tys. km - ja sprawdzam (ew. czyszczę) raz na rok

jest cały zestaw do czyszczenia: preparat, który zmywa (rozpuszcza) brud, potem wypłukać i po wyschnięciu nasączyć olejkiem i czekać (w zależności od warunków) kilka godzin

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2007, 08:22 
Offline
Forumowicz

Posty: 228
Lokalizacja: maÂłopolska
rorafalki napisał(a):

K&N zaleca czyszczenie co ok. 40 tys. km - ja sprawdzam (ew. czyszczę) raz na rok


:zdziwko: chyba nie w naszych warunkach klimatycznych :hyhy: po zimie filter wygląda już tak jakby był obklejony błotem....

co do ciągnięcia oleju na przepływomierz to przedewszystkim nanosić olej na filtr od strony wlotu powietrza nigdy nie od strony przepływopmierza/silnika..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL