BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 czerwca 2025, 17:40

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] 320D+ : Izolacja termiczna dolotu.
PostNapisane: 7 września 2011, 12:03 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 785
Lokalizacja: OKR
Moje BMW: f20 118i
Kod silnika: n13b16
Izolacja takimi tanimi materialami nie ma zupelnie sensu. Zeby byly jakies efekty zastosuj profesjonalne materialy izolacyjne. Daj 18mm arma-flexu a na zewnetrza warstwe 15mm Cryo gel.

_________________
viewtopic.php?f=6&t=166911


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D+ : Izolacja termiczna dolotu.
PostNapisane: 8 września 2011, 10:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
moteq, podaj link :) może kolektor tym pocisnę...

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D+ : Izolacja termiczna dolotu.
PostNapisane: 14 września 2011, 10:25 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
Generalnie jest tak jak wspomniał Vermiliont .
Temperatura powietrza zasysanego przez turbinę niema większego znaczenia dla sprawności silnika.
Powietrze to za chwilę przy wciśnięciu buta zostanie sprężone . Proces ten spowoduje gwałtowny wzrost jego temperatury,za zbicie temperatury odpowiada IC .
Jak wiecie pomiędzy IC a kolektorem dolotowym jest zainstalowany czujnik temperatury ,ECU jak najbardziej interesuje temperatura powietrza wlatującego do kolektora. Posiadając informację o zmierzonej masie powietrza ,jego temperaturze w "kolektorze" może według agorytmu w programie korygować ciśnienie doładowania i ilość paliwa, ma również wpływ na pracę EGR.
Niestety nie ma możliwości w inpie podglądnięcia temperatury mierzonej przez ten czujnik nie da się tego sprawdzić również w dis.

Natomiast temperaturę powietrza zasysanego (przed turbiną ) jak najbardziej można sprawdzić ,temperaturę tą mierzy zintegrowany z przepływomierzem czujnik.
Temperatura powietrza zasysanego jest wykorzystywana przy rozruchu na wolnych i niskich obrotach.
Odgrywa kluczowe znaczenie w zimie przy rozruchu .



dde5
The intake air temperature serves as a measurement variable in the DDE control unit for the following functions:

Calculation of injection start and fuel injection period
Release of pre-injection
Power requirement calculation, engine
Rail pressure control
Charge-air-pressure control
Exhaust gas recirculation
Glowplug control

Wnioski :
Podczas dynamicznej jazdy temperatura powietrza zasysanego nie ma większego znaczenia,natomiast temperatura powietrza sprężonego( za turbiną ) ma. Im niższa temperatura tym większa korekcja w dół doładowania . Im większa temperatura tym większe doładowanie . W tym układzie można by pokusić się o (chip rezystor) Zmianą doładowani towarzyszy zmiana dawki paliwa .

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D+ : Izolacja termiczna dolotu.
PostNapisane: 14 września 2011, 14:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Nie no to to już wiemy. W zarodku pomysłu myślałem by odizolować termicznie również przed turbo ale straty na sprężaniu są tak wysokie że nie ma sensu. Nie mam jak sprawdzić czy temperatura coś zmalała :| Odnośnie samego kolektora to wyczytałem że gra nie jest warta świeczki ponieważ dużą porcję ciepła kolektor przejmuje od głowicy bynajmniej gdy kolektor jest z metalu (stopu, żeliwa etc). Nie wydaje mi się by kolektor w m47n absorbował aż tak te ciepło by go izolować, więc narazie pasuje :/ Lepiej zająć się chyba natryskiem na IC.. Straciłem trochę ochoty bo roboty z tym sporo a efektu może nie być żadnego.. :(
btw. Krzysiek, dotarły w Twoje łapy jakieś foty odnośnie zmiany suszarki?

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL