BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 11:17

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 535 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 27  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx]Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14 KM u mnie)
PostNapisane: 15 stycznia 2014, 15:50 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1378
Lokalizacja: ESSEX
Moje BMW: F11
Obrazek
niestety wymiary w calach
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx]Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14 KM u mnie)
PostNapisane: 23 stycznia 2014, 17:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 411
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 328i / E46 320Ci
Kod silnika: M52TUB28/ M54B22
Mam nadzieje, że mój adapter (od M54B25) nie zaciaga mi tam lewego powietrza jak koledze co dodał fote, bo juz od prawie roku sie mecze z wypadaneim zapłonu, zrobięłm rozrząd, cewki, świece, sondy, odeme, dise, uszczelki, vanosa, nowe gumy do dolotu. Wydałem grubo ponad 3 tys zł i dalej wypada mi nieraz zapłon, oby to nie było przez nieszczelność na tym adapterze, to z jednej strony bede sie cieszył, a z drugiej umre z nerwów bo od roku sie z tym głowie. Jedyny objaw to wypadanei zapłonu na postoju, podczas jazdy jest wszsytko git.

_________________
BMW KLUB SZCZECIN
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx]Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14 KM u mnie)
PostNapisane: 10 lutego 2014, 17:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 411
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 328i / E46 320Ci
Kod silnika: M52TUB28/ M54B22
Wyciągałem przepustnice, pare dni temu wg mnie u mnie uszczelka dolega dobrze, więc raczej jest git.

_________________
BMW KLUB SZCZECIN
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx]Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14 KM u mnie)
PostNapisane: 10 lutego 2014, 22:42 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 36
Posty: 2261
Lokalizacja: Pomiechówek
Moje BMW: E91 318d LCI
Kod silnika: N47
Garaż: E91 318d LCI + F20 118d LCI + F82 M4
Kolego jak masz jakiekolwiek watpliwosci co do tego to daj na i pod oring adaptera dobry silikon uszczelkowy (polecam reinzosil), również na uszczelke przepustnicy zastosuj ten sam srodek. Nikt bezpośrednio do tej pory mi sie nie skarzyl na nieszczelnosci zwiazane z tym adapterem.

A tak przy okazji to obecnie opracowałem nowy adapter do kolektora m54b30 ktory jeszcze lepiej pasuje :) . W weekend zapewne wrzuce fotki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx]Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14 KM u mnie)
PostNapisane: 11 lutego 2014, 13:22 
Offline
Forumowicz

Posty: 110
Moje BMW: e38
Kod silnika: m62tu35b
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=132196 moje e38
ktos juz przekladal kolektor czy dalej sie zastanawiacie? :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx]Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14 KM u mnie)
PostNapisane: 20 lutego 2014, 21:48 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 36
Posty: 2261
Lokalizacja: Pomiechówek
Moje BMW: E91 318d LCI
Kod silnika: N47
Garaż: E91 318d LCI + F20 118d LCI + F82 M4
M54B30 adapter rev 2.0 :

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx]Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14 KM u mnie)
PostNapisane: 7 kwietnia 2014, 06:42 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 1654
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: e90 318d
Kod silnika: N47D20A
Garaż: Było
e46 328i
e46 330CiA
Alpina B3
e46 330d
e39 540iA
Panowie, jak mam słupek b28 i cały osprzęt m54b25 w tym ssący to przy wrzucaniu kolektora z b30 muszę coś kombinować?

_________________

Jest E90 318d

Było: E46 328i, E46 330CiA, Aplina B3, E46 330d, E39 540iA


Wykładziny i wycieraczki - https://wykladziny-warszawa.pl/ Zapraszam!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx]Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14 KM u mnie)
PostNapisane: 11 kwietnia 2014, 08:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 205
Lokalizacja: 3-City
Moje BMW: E46 Coupe 323Ci
Kod silnika: M52TU B25
Skoro przepustnica jest od B25 to tez potrzebujesz adapter tylko nie wiem czy jest sens zakładać

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx]Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14 KM u mnie)
PostNapisane: 11 kwietnia 2014, 21:02 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 1654
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: e90 318d
Kod silnika: N47D20A
Garaż: Było
e46 328i
e46 330CiA
Alpina B3
e46 330d
e39 540iA
Kolektor razem z disą i przepustnicą jest w drodze do mnie, będziemy podgrzewali gumę od przepływki i naciągali na przepustnice z 3.0. Różnica to zaledwie 6mm więc jestem dobrej myśli. :)

Kolektor dorwałem za śmieszne pieniądze a w moim jest padnięta DISA ;)

_________________

Jest E90 318d

Było: E46 328i, E46 330CiA, Aplina B3, E46 330d, E39 540iA


Wykładziny i wycieraczki - https://wykladziny-warszawa.pl/ Zapraszam!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx]Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14 KM u mnie)
PostNapisane: 27 lipca 2014, 17:13 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 36
Posty: 2261
Lokalizacja: Pomiechówek
Moje BMW: E91 318d LCI
Kod silnika: N47
Garaż: E91 318d LCI + F20 118d LCI + F82 M4
rozwor projektu adaptera do kolektora m54b30 - rev 2.1 :hyhy:

teraz wszystko pasuje perfect , pełen przelot na srednice przepustnicy bez zadnego szlifowania, zadnych krawedzi widocznych w "kanapce" kolektor-adapter-przepustnica.

i nowe czerwone oringi jak OEM :P

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx]Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14 KM u mnie)
PostNapisane: 27 lipca 2014, 21:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 149
Moje BMW: Leon 1M
Kod silnika: BCB
A jest możliwość zamontowania przepustnicy z M54 w M52TU?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 3 sierpnia 2014, 16:06 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 36
Posty: 2261
Lokalizacja: Pomiechówek
Moje BMW: E91 318d LCI
Kod silnika: N47
Garaż: E91 318d LCI + F20 118d LCI + F82 M4
Bez jak chyba łatwo sie domyśleć nie. Trzeba by adapter wykombinowac. ale po co robic takie bezsensowny mod ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 3 sierpnia 2014, 21:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 149
Moje BMW: Leon 1M
Kod silnika: BCB
Bez czego?
Po pierwsze przy zmianie kolektora na ten z M54 nie byłby potrzebny adapter. A druga sprawa to taka, że M52TU reaguje bardzo czule na początku skoku pedału gazu, a później (powiedzmy od 1/3) praktycznie mało co się zmienia. Jechałem raz 330Ci i tam położenie pedału przyspieszenia jest proporcjonalne z obrotami silnika. Pierwszy raz w życiu kierowałem tym autem i delikatne ruszanie było prymitywnie łatwe. Swoim samochodem zrobiłem już ponad 15 kkm i nadal mam problemy z wyczuciem gazu podczas ruszania. Wystarczy najmniejsze drgnięcie nogi i albo przymuli albo wskoczy na obroty.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 27 sierpnia 2014, 17:22 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1103
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
Wałkowane setku razy. Linka. Elektronika. Taka różnica. Linka jest kepsza.

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 12 września 2014, 20:04 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 44
Posty: 3680
Lokalizacja: RFN/Warszawa/Świnoujście
Moje BMW: E38
Kod silnika: m57
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=2819
Chcialbym sie zapytac czy jest sens wkladac tylko kolektor od M54B30 do M52B25TU ??

I czy Disa z M52B25 pasuje do kolektora M54B30 ?

Ma to jakis sens? Chodzi mi o normalna jazde bez wkrecania obr na 5tys ...

Nie chce gdrzebac przy przepustnicy bo widze ,ze jest z tym troche zabawy i lewego powietrza -a z tym lewym powietrzem dopiero co walczylem i wiem jak jest to upierdliwe :wsciekly:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 13 września 2014, 00:47 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1378
Lokalizacja: ESSEX
Moje BMW: F11
7ka napisał(a):
Chcialbym sie zapytac czy jest sens wkladac tylko kolektor od M54B30 do M52B25TU ??

I czy Disa z M52B25 pasuje do kolektora M54B30 ?

Ma to jakis sens? Chodzi mi o normalna jazde bez wkrecania obr na 5tys ...

Nie chce gdrzebac przy przepustnicy bo widze ,ze jest z tym troche zabawy i lewego powietrza -a z tym lewym powietrzem dopiero co walczylem i wiem jak jest to upierdliwe :wsciekly:


1 jest sens
2 nie pasuje jest za krotka, i ma inna srednice
3 do normanej jazdy nie ma sensu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 13 września 2014, 07:32 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 44
Posty: 3680
Lokalizacja: RFN/Warszawa/Świnoujście
Moje BMW: E38
Kod silnika: m57
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=2819
Ok rozumiem,pozostane przy serii.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 29 listopada 2014, 18:11 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 25
Lokalizacja: Niemcy
Moje BMW: E46 Coupe, E39 Sedan
Kod silnika: M52TUB28, M57D30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=146233
Witam,

czy ktos sie jeszcze zajmuje sprzedaza tego adaptera?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 10 stycznia 2015, 16:59 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 707
Lokalizacja: Kamyk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30 Supercharged
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 78&start=0
Witam, ;)

Podpinam się pod pytanie kolegi wyżej. Z tym, że mnie interesował by adapter do kolektora M54B25, więc z tego co kojarzę inna średnica otworu jest (mniejsza). :|

I mam jeszcze takie pytanko czy ktoś zakładał już kolektor z M54B25 do M52TUB20?
Czuć jakąś różnicę, względem oryginalnego? Takie kolektory chodzą już po 50-60zł więc jeżeli była by poprawa to pobawił bym się na wiosnę.

U góry kolektor M52TU a niżej M54B25 dokładnie. Więc widać, że nawet b20 powinno lepiej "oddychać".
Obrazek

Pozdrawiam :piwo:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 11 stycznia 2015, 00:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 149
Moje BMW: Leon 1M
Kod silnika: BCB
Może i kolektor 50zł, ale sprawna DISA 150-200zł kosztuje. Chyba, że trafisz okazyjnie komplet. Do tego adapter dolicz.
Wydaje mi się, że przy Twoim silniku nawet jeżeli mocy przybędzie, to moment może się zmniejszyć z dołu ze względu na zbyt luźny dolot. Niektórzy na angielskim forum o tym pisali i to dla 323 czy 328. Kolektor u Ciebie jest taki sam jak w 2.5 i 2.8. Tam akurat większy przepływ by się przydał, ale Ty masz proporcjonalnie do pojemności i tak dość luźny.
Sam niedawno zamontowałem W M52TUB25 kolektor z M54B22 (taki sam jest w M54B25) i na początku odczułem właśnie tylko pogorszenie elastyczności (około sekundy więcej dla zakresu 80-120 km/h na piątce). W moim przypadku nie zauważyłem też, aby dźwięk się poprawił, o czym niektórzy wspominali. Po kilkuset km, jak sterownik zaadoptował nowe wartości przepływu, zmierzyłem przyspieszenie. Tu akurat miłe zaskoczenie, bo setkę w 7s da się osiągnąć (na fabrycznym kolektorze z 7,6s miałem). Najlepiej jednak, gdyby hamownia potwierdziła aktualne wartości.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 535 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 27  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL